کد خبر : 57730
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 مهر 1399- 11: 17

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گیلان:

برگزاری پویش «لبخند رضایت» برای حمایت از دانش‌آموزان نیازمند در گیلان؛ برخی هنوز به شبکه شاد دسترسی ندارند

برگزاری پویش «لبخند رضایت» برای حمایت از دانش‌آموزان نیازمند در گیلان؛ برخی هنوز به شبکه شاد دسترسی ندارند

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان با بیان اینکه پویش لبخند رضایت برای حمایت از دانش‌آموزان نیازمند در گیلان برگزار می‌شود گفت: حل مشکل عدم دسترسی دانش‌آموزان به شبکه شاد ضروری است.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ پاسدار حسن حبیبی، وجود مشکلات زیرساختی اینترنت و عدم دسترسی دانش‌آموزان به شبکه شاد را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه این مشکلات باید برطرف شوند اظهار داشت: پویش لبخند رضایت برای حمایت از دانش‌آموزان نیازمند به شکل سراسری در کشور و استان گیلان برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان از طرح مشترک بسیج‌ فرهنگیان، آموزش و پرورش، سازمان دانش‌آموزی، تشکل بسیج دانش‌آموزی، گروه‌های جهادی و خیران خبر داد و عنوان کرد: در دهه سوم ماه صفر و برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند و کسب رضایت خداوند پویش سراسری لبخند رضایت اجرایی می‌شود.

حبیبی نهادینه‌سازی فرهنگ غنی انفاق و محرومیت‌زدایی و در طبق اخلاص قرار دادن تمام امکانات مادی و معنوی عموم مردم را از اهداف برگزاری این پویش سراسری اعلام کرد و افزود: این پویش خیرخواهانه با مسئولیت سازمان بسیج فرهنگیان و در راستای استمرار رزمایش بزرگ مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه شیوع ویروس کرونا خانواده‌ها را متوجه نقش بسیار با اهمیت معلم و مدرسه کرد ابراز داشت: این پدیده در حقیقت تصورات غلطی که در مورد معلم و حرفه مقدس معلمی در اذهان عمومی ایجاد شده بود را زدود و نشان داد که نقش و جایگاه معلم در تعلیم و تربیت می‌تواند از نقش والدین هم مهم‌تر و اساسی‌تر باشد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان ارائه آموزش‌ها به شکل مجازی را راهکاری که از چندی قبل در کشور در پیش گرفته شده است خواند و گفت: با توجه به شیوع کرونا و لزوم ادامه آموزش‌های مجازی به دانش‌آموزان باید برای ارائه خدمات مجازی، خانواده‌های محروم شناسایی و در جهت ارتقاء سواد دیجیتال آنان اقدام شود.

حبیبی با تأکید بر اینکه موضوع ارتقاء سواد دیجیتال به طبقات پائین جامعه می‌تواند به عنوان یکی از سیاست‌های اجتماعی در راستای عدالت اجتماعی و آموزشی مطرح باشد تصریح کرد: از اواخر سال گذشته که موضوع شیوع کرونا در کشور جدی‌تر شد معلمان و جامعه فرهنگیان تلاش زیادی انجام دادند و نگذاشتند فرآیند آموزش تعطیل شود.

وی با بیان اینکه مردم کشورمان با وجود تمام فشارهایی که از سوی استکبار جهانی و دشمنان وارد می‌شود در زمان بروز حوادث و بحران‌ها میدان کمک‌های نوع‌دوستانه را خالی نمی‌کنند خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم جامعه اسلامی و دینی احساس مسئولیت، روحیه تعاون، فرهنگ نوع دوستی، و همبستگی اجتماعی میان مردم است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه روحیه خدمت در کشور زنده است و مردم نسبت به وضعیت همنوعان خود بسیار حساس بوده و نشان دادند که آگاهانه در جهت خدمت‌رسانی همت می‌کنند افزود: در ماه‌های گذشته بارها و بارها شاهد تجلی حضور مردم در کمک به هموطنان محروم و نیازمندشان بوده‌ایم.

حبیبی اهمیت و جایگاه تعلیم و تربیت و آموزش دانش‌آموزان را بسیار رفیع ارزیابی کرد و ضمن برشمردن نقش بی‌بدیل و اثرگذار معلمان در این بین خاطرنشان کرد: همان ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی که در مدافعان سلامت کشورمان وجود دارد در فرهنگیان و معلمان دلسوز هم دیده می‌شود و این موضوع بارها به اثبات هم رسیده است.

وی یکی از دستاورهای فرهنگی انقلاب اسلامی را دسترسی رایگان همه به آموزش و مبارزه با جهل و بی‌سوادی قلمداد کرد و بیان داشت: توجه به عدالت آموزشی و تضمین درسی همه دانش‌آموزان به فرصت برابر آموزش امری است که به ویژه امسال و با توجه به شیوع ویروس کرونا لازم است مورد توجه و دقت بیشتری قرار گیرد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گیلان با بیان اینکه تنگناهایی در زمینه تأمین هزینه‌ها، امکانات و ابزارهای آموزشی نظیر گوشی‌های هوشمند و تبلت وجود دارد افزود: مشکلات زیرساختی اینترنت و عدم دسترسی دانش‌آموزان به شبکه شاد هم از دیگر موانعی است که با آن مواجهیم و لازم است با مساعدت همه مسئولان و مردم حل و فصل شود.

حبیبی تعلیم و تربیت مطلوب را نیازمند رفع نابرابری‌ها دانست و با تأکید بر اینکه کرونا نشان داد محرومیت‌ها و نابرابری دیجیتال چگونه می‌تواند منجر به محرومیت و شرمندگی اجتماعی خانواده‌ها و کودکان شود عنوان کرد: بی‌تردید با اتحاد مردم، خیران و مسئولان و با روحیه جهادی تمام مشکلات کشور به ویژه در بخش آموزش حل می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار