کد خبر : 9243
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 اسفند 1395- 55: 9

برگزاری چهارمین جشنواره کشوری جهادگران علم و فناوری در تهران / معرفی ۴ اختراع برتر گیلان در این جشنواره

برگزاری چهارمین جشنواره کشوری جهادگران علم و فناوری در تهران / معرفی ۴ اختراع برتر گیلان در این جشنواره

مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گیلان از برگزاری چهارمین جشنواره کشوری جهادگران علم و فناوری در تهران خبر داد.

به گزارش گیلانستان ، محمد درویشی امروز در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره کشوری جهادگران علم و فناوری اظهار کرد: این جشنواره به همت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره با حضور جمعی از شاخص‌ترین نخبگان و نوآوران علم و فناوری کشور در محل دائمی نمایشگاه ‌اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای ۹ تا ۱۱ اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گیلان از حضور این سازمان با ارائه چهار اختراع برتر مخترعان استانی در جشنواره مذکور خبر داد و گفت: اختراع مخترعان با عناوین «دستگاه آبمیوه‌گیری» از صمد کوهی، «لاستیک ضد گلوله و ضد پنچری» از بهرام کریمی، «دستگاه فندق پوست‌کن» از رامین رستم‌پور و «میادین تیر انتقالی با قابلیت پنج‌گانه» از نوروز شجاعی در این رخداد بزرگ علمی کشور حضور می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه چهارمین جشنواره کشوری «جهادگران علم و فناوری» متشکل از سه بخش کارگاهی، نمایشگاهی و مراسم اختتامیه است، افزود: کارگاه‌های علمی‌ـ‌پژوهشی و نمایشگاه دستاوردهای علمی طی روزهای ۹ و ۱۰ و مراسم اختتامیه و تجلیل از مخترعان و مبتکران در روز ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

درویشی با تأکید بر وجود شاخص‌های نوآورانه و قابلیت‌های بالای تجاری سازی در اختراعات ارائه شده توسط مخترعان گیلانی، یادآور شد: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و مبتنی بر علم است.

وی تجلیل از نخبگان، مخترعان و استعدادهای برتر کشور، ترغیب محققان به اجرای پژوهش‌های کاربردی، توسعه فناوری‌های دانش‌بنیان، تقویت روحیه خودباوری، استقلال و غرور ملی، شتاب بخشی به حرکت علمی کشور، تبلور مؤلفه‌های جهاد علمی، گفتمان‌سازی علمی با تکیه بر فرهنگ بسیجی و رونمایی از دستاوردهای علمی اقشار دانشور بسیج، جامعه دانشگاهی و مبتکران کشور را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گیلان لزوم نگاه علمى به مسائل مهم کشور و توجه به علم در تصمیم گیری‌ها را ضرورت دانست و بیان کرد: حرکت مبتنی بر علم و آگاهی منجر به پیشرفت در تمام بخش‌ها شده و دست بیگانگان را از تسلط بر کشور کوتاه می‌کند.

وی با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری درباره چرخه علم و فناوری در کشور، تصریح کرد: وجود ظرفیت بالای نیروی انسانی متخصص و متعهد و تربیت شده نظام مقدس و مقتدر جمهوری اسلامی ایران قادر به برقراری پیوندهای ناگسستنی و اثربخش بین صنعت و دانشگاه و بی‌اثر کردن تحریم‌های بی‌امان استکبار جهانی است./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار