کد خبر : 13784
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴

با برگزاری کنکور واحد، دانشگاه آزاد از درآمد سالی 100 میلیارد تومان عقب افتاده است

با برگزاری کنکور واحد، دانشگاه آزاد از درآمد سالی 100 میلیارد تومان عقب افتاده است

برگزاری کنکور واحد، دانشگاه آزاد اسلامی از کسب درآمد سالی 100 میلیارد تومان عقب افتاده است.

به گزارش گیلانستان، علیرضا امیر تیموری ظهر امروز در نشست فصلی کارکنان و اعضای هیئت علمی  واحد رشت با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی رشت بیش از 290 پرسنل دارد اظهار داشت: دانشگاه آزاد استان گیلان بیش از 380 نیروی مازاد دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه دانشگاه آزاد گیلان با دارا بودن نیروهای مازاد مذکور نباید 40 هزار نفر ساعت مطالبات اضافه‌کار را پرداخت کند، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی گیلان به‌دلیل مشکلات مالی ناگزیر است که هزینه‌های موجود را کنترل کند.

تیموری با تاکید براینکه طبق بخشنامه معاونت پژوهشی سازمان، حق‌الزحمه پایان‌نامه‌ها به یک‌باره به دو برابر افزایش یافت، تصریح کرد: این بخشنامه دو ترم در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان اجرا شد و پس از اینکه دانشگاه در این زمینه با چالش رو‌به‌رو شد این میزان به نصف کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در زمینه مدیریت هزینه از هیچ تلاشی رویگردان نیست خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در گذشته 3 رشته دکتری داشت که هم اکنون این رشته‌ها به 30 مورد افزایش یافته و 28 رشته از میزان مذکور در دفترچه وزارت علوم آمده است.

امیرتیموری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در مقطع دکتری 602 دانشجو دارد تاکید کرد: 33 رشته جدید کارشناسی ارشد به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان افزوده شده است و در مجموع دانشگاه آزاد اسلامی گیلان 66 رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در گسترش ظرفیت رشته‌ها تلاش ویژه‌ای کرده است بیان داشت: این دانشگاه در حد توان و ظرفیت خود در راستای توسعه رشته‌ها و هیئت علمی تلاش کرده است.

امیرتیموری با اشاره به آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی گیلان و با بیان اینکه اگر اعتبار و بودجه صرف شده در این آزمایشگاه هزینه نمی‌شد باید در پژوهشکده مرکزی علوم و تحقیقات هزینه می‌شد خاطرنشان کرد: اقدام عاقلانه در موضوع مذکور بر این بود تا اعتبارات در این زمینه در استان گیلان هزینه شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک شرایط بحرانی را پیش رو دارد افزود: شرایط مذکور، ریشه‌های متعدد دارد و یکی از عوامل این شرایط باز پس گرفتن کنکور از دانشگاه آزاد اسلامی است.

امیرتیموری با اشاره به اینکه با برگزاری کنکور واحد، دانشگاه آزاد اسلامی از کسب درآمد سالی 100 میلیارد تومان عقب افتاده است گفت: این مبلغ، حقوق یک‌سال کارکنان ستاد مرکزی را تامین می‌کرد و با حذف این درآمد، منابع مذکور باید از استان‌ها تامین شود.

وی این امر را یکی از مهم‌ترین آسیب‌های پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 96 عنوان کرد و اظهار داشت: دانشگاه‌های رقیب، کاهش دانشجو و افزایش هزینه‌ها از دیگر معضلات دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تاکید بر اینکه افق روشنی پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و منازعات سیاسی از این دانشگاه حذف شده است افزود: شرایط پیش روی دانشگاه آزاد در آینده، افق تاریکی نیست./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اویس پنجشنبه , 8 تیر 1396 - 15:18

با سلام «امیرتیموری با اشاره به اینکه با برگزاری کنکور واحد، دانشگاه آزاد اسلامی از کسب درآمد سالی ۱۰۰ میلیارد تومان عقب افتاده است»محاسبات جناب دکتر غیر واقعی است برای همین مقدار پول را دانشگاه آزاد در هنگام انتخاب رشته از دانشجویان می گیرد .الان امسال برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد فقط دانشگاه آزاد هر نفر باید 40هزار تومان کارت اعتباری بخرد بنابر این دانشگاه آزاد هیج ضرری نکرده است .ضرر را دانشجویان کردند که هم باید هنگام ثبت نام پول بدهند و هم هنگام انتخاب رشته دانشگاه آزاد .

رفتن به نوار ابزار