کد خبر : 66034
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400- 51: 10

با حضور گروه‌های مطالبه‌گری؛

برگزاری گردهمایی “مردم دادستان مردم” در منطقه آزاد انزلی + تصاویر

برگزاری گردهمایی “مردم دادستان مردم” در منطقه آزاد انزلی + تصاویر

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان به وجود قوانین کافی درباره عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: عفاف و حجاب باید جزو نخستین اولویت های ستاد امر به معروف و نهی از منکر باشد.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی در گردهمایی گروه های مطالبه گری مردمی “مردم دادستان مردم” که در سالن همایش های بین المللی منطقه آزاد انزلی برگزار شد اظهار کرد: خدای متعال نخستین هایی را که برای مسلمانان پس از تشکیل حکومت مطرح کرده، عبارت از بنده ساختن، وظایف مالی و امر به معروف و نهی از منکر است.

وی به خون دل خوردن عالمان دین در ترویج فقه در جامعه اسلامی به ویژه جامعه شیعه اشاره کرد و افزود: اگر مردم جامعه ای بنده خدا شوند گناه در آن جامعه نمی شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه از جمله رسالت های بزرگ انبیای الهی بنده ساختن مردم است، تصریح کرد: مردم جامعه دینی که در راس آن فقیه وارسته باشد به طور قطع به رستگاری دست پیدا می کنند.

آیت الله فلاحتی در ادامه انقلاب اسلامی را الگوی مقاومت در بین ملت ها عنوان کرد و گفت: تمام دنیا به این باور رسیده انقلاب اسلامی نسخه شفابخش بشریت است.

وی با اشاره به اینکه نمی خواهیم ستاد امر به معروف و نهی از منکر مانند دیگر سازمان ها کلاسیک عمل کند، بیان کرد: عفاف و حجاب باید جزو نخستین اولویت های ستاد امر به معروف و نهی از منکر باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به وجود قوانین کافی درباره عفاف و حجاب اشاره کرد و یادآور شد: دشمن با دینداران به ستیز برخاسته و وضعیت کنونی برازنده جامعه دینی نیست.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مردم متدین با ورود به استان ما باید دینداران را مشاهده کنند، خاطرنشان کرد: کسی که بی عفتی را به طور علنی ترویج می دهد، مخالفت با شریعت است بنابراین بی عفتی نباید در جامعه رواج پیدا کند.

وی بر اجتناب از هر گونه درگیری توسط آمران به معروف و ناهیان از منکر تاکید کرد و افزود: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید با اخلاق رفتار کنند.

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: شوراها به دلیل آماده نبودن زیرساخت ها مشکلاتی را برای جامعه ایجاد کردند و می طلبد قوانین شوراها بازنگری و اصلاح شود.

آیت الله فلاحتی، پاسخگویی به مطالبات مردم متدین را از اولویت برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب ارزش ها و دگرگون کردن جامعه از وضعیت ستم شاهی به جامعه اسلامی بوده است.

همایش مذکور با حضور و سخنرانی حجت الاسلام صادقی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه شورای حل اختلاف کشور برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار