کد خبر : 79888
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مرداد 1401- 36: 13

حاج عباس حیدرزاده در رشت:

برگزاری یک مراسم کوچک روضه در زمان طاغوت فقط با تعهد در شهربانی مقدور بود اما امروز مجالس چند هزار نفری برگزار می‌شود

برگزاری یک مراسم کوچک روضه در زمان طاغوت فقط با تعهد در شهربانی مقدور بود اما امروز مجالس چند هزار نفری برگزار می‌شود

مداح اهل بیت(ع) گفت: در زمان طاغوت برای برگزاری مراسم روضه امام حسین(ع) افراد باید به شهربانی می‌رفتند و تعهد می‌دادند تا اجازه برگزاری مجلس روضه بگیرند.

به گزارش گیلانستان، مراسم بزرگداشت پیرغلامان حسینی(ع) استان گیلان و تکریم از آنان با هدف ترویج فرهنگ امام حسین(ع) و عاشورا عصر دوشنبه با حضور جمعی از مداحان، پیرغلامان حسینی و شعرا در سالن اجتماعات بانک ملی در رشت برگزار شد.

حاج عباس حیدرزاده یکی از مداحان اهل‌بیت(ع) از شهر مقدس قم در این مراسم با بیان اینکه نام اباعبدالحسین(ع) دل‌ها را تسخیر می‌کند اظهار داشت: تا زمانی‌که در مسیر اهل‌بیت(ع) باشیم و کارمان برای اهل‌بیت(ع) و رضای خداوند باشد روح‌القدس ما را یاری خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ذکر امام حسین(ع) مقدس است خاطرنشان کرد: نوکر آن حضرت باید حتی به کوچکترین عزادار امام حسین(ع) احترام بگذارد، شاید او جایگاه والایی نزد امام حسین(ع) داشته باشد.

وی با اشاره به وظیفه مداحان نسبت به انقلاب، امام(ره) و شهدا افزود: در زمان طاغوت برای برگزاری مراسم روضه امام حسین(ع) افراد باید به شهربانی می‌رفتند و تعهد می‌دادند تا اجازه برگزاری مجلس روضه بگیرند اما به برکت انقلاب اسلامی امروز مجالس چند هزار نفری برای امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

حیدرزاده با بیان اینکه ما نسبت به امام حسین(ع) وظیفه داریم تصریح کرد: اهل‌بیت(ع) برای هدایت بشر آمدند و امروز مداحان هم وظیفه هدایت دارند و باید سیره و فضائل اهل‌بیت(ع) را برای مردم بگوییم؛ حجاب و نماز سیره اهل‌بیت است همانطور که حضرت سکینه(س) کنار پیکر پدر با غم می‌گفت “چادرم را از سرم کشیدند”.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار