کد خبر : 45299
تاریخ انتشار : شنبه 7 دی 1398- 49: 11

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان:

برگزاری ۲۸۸ کارگاه آموزشی و مشاوره در گیلان/مدارس جامعه هدف است

برگزاری ۲۸۸ کارگاه آموزشی و مشاوره در گیلان/مدارس جامعه هدف است

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به برگزاری ۲۸۸ کارگاه آموزشی و مشاوره برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، گفت: مدارس جامعه هدف اصلی این کارگاه های آموزشی است.

به گزارش گیلانستان مریم بخشی صبح شنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان در سالن شهید انصاری استان گیلان با اشاره به لزوم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: در همین راستا در ۹ ماه نخست امسال ۲۸۸ کارگاه آموزشی و مشاوره درباره آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است.

وی به افزایش کارگاه‌های آموزشی به ۴۰۰ کارگاه با همکاری آموزش و پرورش تا پایان امسال اشاره کرد و افزود: جامعه هدف ما عموماً مدارس دختران و پسران در دوره متوسط هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه فرهنگ مشاوره در استان گیلان در حال ترویج است، بیان کرد: برای کاهش طلاق برای زوجینی که در شرف ازدواج هستند ۵ جلسه مشاوره رایگان ازدواج انجام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ۴۵ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در گیلان و با بیان اینکه مجمع خیرین استان بر اساس ابلاغیه کشور و فراخوان عمومی تشکیل شده است، ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای با یک فروشگاه در رشت و یکی از بانک‌ها با هدف اعطای تسهیلات خرید جهیزیه به زوجین تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال منعقد شده و در حال انجام است.

ثبت ۵ هزار و ۲۷۳ مورد طلاق در استان گیلان

نماینده اداره کل ثبت احوال استان گیلان در ادامه این جلسه با بیان اینکه آمار ازدواج در ۹ ماهه امسال بیش از ۱۴ هزار فقره است که ۸۵ درصد شهری و ۱۵ درصد ازدواج روستایی است، اظهار کرد: میانگین سن ازدواج برای مردان ۳۰ و برای زنان ۲۶ سال است.

وی با بیان اینکه استان گیلان در رتبه چهارم طلاق در کشور قرار دارد، افزود: در سال گذشته در گیلان برای مردان ۳ و برای زنان ۲ سال افزایش سن ازدواج داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تعداد ازدواج دختران زیر ۱۵ سال ۲۹۵ فقره بوده است، گفت: همچنین در ۹ ماهه نخست امسال ۵ هزار و ۲۷۳ مورد طلاق استان گیلان ثبت شده است.

غفلت بلند مدت از روستاها باعث فروپاشی اقتصاد روستایی می‌شود

در ادامه پروپوزال طرح کارآفرینی و اشتغالزایی جوانان روستایی، مورد بررسی قرار گرفت و شهرستان شفت یکی از شهرستان‌های محروم در کشور به عنوان پایلوت انتخاب شد.

توجه به توسعه روستایی در همه زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تهیه طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی، توسعه کسب و کارهای اقتصادی از جمله برنامه‌های سازمان اداره کل ورزش و جوانان برای ساماندهی و اشتغال جوانان در روستاها است که با وجود غفلت راهبردی از اقتصاد روستایی و برنامه ششم توسعه باید مورد بررسی قرار گیرد.

در پایان با اشاره به ویژگی‌های اجتماعی روستاها این گونه نتیجه گیری شد غفلت بلند مدت از روستا و توسعه روستایی، تب فراگیر مهاجرت از روستا به شهرهای بزرگ نتیجه ضعف جاذبه اقتصادی روستاها است که منجر به فروپاشی اقتصاد روستا و معیشت حداقلی جامعه روستایی می‌شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار