کد خبر : 60730
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 دی 1399- 52: 10

پس از داوری ۴۰ اثر ارسالی؛

برگزیدگان نخستین مسابقه قصه گویی «شب چله» در گیلان معرفی شدند

برگزیدگان نخستین مسابقه قصه گویی «شب چله» در گیلان معرفی شدند

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: با پایان مهلت ارسال آثار و داوری ۴۰ اثر ارسال شده شده برگزیدگان نخستین مسابقه قصه گویی «شب چله» در گیلان معرفی شدند.

به گزارش گیلانستان، پریسا کرمی با اشاره به برگزاری نخستین مسابقه قصه گویی پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها ویژه «شب چله»، اظهار کرد: بیش از ۴۰ اثر از سراسر کشور و خارج از کشور به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد که پس از داوری نهایی آثار معرفی شدند.

وی با بیان اینکه این مسابقه با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی، اداره کل بهزیستی گیلان و گروه فرهنگی گیله قصه برگزار شد، گفت: این مسابقه فرهنگی از ۱۲ آذر آغاز و تا روز ۳۰ همین ماه برای ارسال آثار به دبیرخانه مسابقه فرصت داشت.

کرمی با اشاره به اینکه بعد از داوری آثار رسیده ۹ اثر به عنوان آثار برگزیده از سوی داوران انتخاب و معرفی شدند، افزود: با توجه به استقبال خوب شرکت کنندگان از بخش محلی این مسابقه که از تمامی شهرستان‌های گیلان، تهران و خارج از کشور نیز آثار متنوعی ارائه شد، هیئت داوران علاوه بر نفرات برتر، ۴ اثر دیگر در این بخش و یک اثر در بخش فارسی را شایسته تقدیر دانستند.

وی در ادامه به برگزیدگان هر بخش اشاره و ادامه داد: در بخش قصه گویی محلی جواد اصغری از رشت، انسی خسروی بلالمی از رودسر، طاهره آرمیون از رشت و نبی الله صالحی نژاد از رضوانشهر به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه در این بخش از چند اثر نیز تقدیر شد، گفت: فریده صفرنژاد از رشت، صفورا ایجه‌ای از لاهیجان، زهرا اکبرزاده از رشت و پرستو سام از هموطنان مقیم آمریکا نیز در این بخش شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی ادامه داد: در بخش قصه گویی فارسی «معصومه یداللهی» از آستانه اشرفیه نیز به عنوان اثر شایسته تقدیر نخستین مسابقه قصه گویی شب چله معرفی شد.

وی با بیان اینکه مراسم تقدیر از برگزیدگان این مسابقه در آینده نزدیک و با رعایت دستور العمل های بهداشتی برگزار خواهد شد، افزود: نخستین مسابقه قصه گویی «شب چله» همزمان با فرارسیدن بلندترین شب سال، در بخش‌های مختلف قصه گویی آزاد مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها با محوریت قصه‌ها و مثل‌ها، نقل‌ها، داستان‌های کهن و بومی به صورت فارسی و محلی به صورت فایل ویدئویی به مدت حداکثر ۱۵ دقیقه برگزار شد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار