کد خبر : 4561
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴

برگونه های سرخ او مژده وصل می رسید

برگونه های سرخ او مژده وصل می رسید

انگار دیشب بود که کوههای اطراف پادگان ” قشن “در ” ماووت “نوای شهید دلسوخته مارا به عالم امکان، ارسال می کردند ، نوای انسانی پاک باخته و سوز و عطش گداخته ای که از اعماق وجودش زبانه می کشید.

به گزارش درگیلان به نقل از احرارگیل، انگار دیشب بود که ترنم اشک های زلال او محشر “ماووت ”  را پیش چشمان ما به تصویر می کشید . او آئینه تمام نمای حقانیت دفاع هشت ساله ملت بود.نفس های طیب اش به کوههای ” ماووت ” آبرو می بخشید و رایحه قدم هایش اندیشه جاودانه ماندن را پر و بال می داد.

انگار دیشب بود که مرثیه تنهایی می سرود، آن هم بعدشهادت همرزم عزیزش ، مجید مرآت !.

مانند فریادگر عشق و ایثار – حسین ابن علی (ع) که درآخرین وداع فرمود : یادهر اف لک من الخلیل ، مویه های غریبانه سر می نهاد. راستی چه حکمتی در آخرین نیاز او از خداوند جل و اعلاء وجود داشت، آن هنگام که بچه ها پتوی خونین را از اجساد مطهر همرزمانش – که لحظاتی قبل آسمانی شده بودند –برکشیدند و مهدی چهره ی خونین سردارشهید مرآت و سایر شهدا را با نگاهی عارفانه برانداز کرد و گفت:

” معبودا ! بس است داغ فراق یاران، بس است برایم دوری با تو، دیگر مرا تاب و تحمل بسرآمد . از تو  می خواهم تا مرا با مرآتیانم محشور فرمایی “!

انگار دیشب بود که کوههای اطراف پادگان ” قشن “در ” ماووت “نوای شهید دلسوخته مارا به عالم امکان، ارسال می کردند ، نوای انسانی پاک باخته و سوز و عطش گداخته ای که از اعماق وجودش زبانه می کشید.

 غروب دلگیری بود . ستارگان چشمک زنان برگونه های سرخ او مژده وصل می دادند. همه جا سکون و سکوت بود .انگار همه را حس مرگ فراگرفته و قیامت برپاشده بود. “مهدی ” بودوخدای مهربان او ، خدائی که از اول خلقت آدم ، تا حضرت خاتم ، انسانهای صالح خود را در سخت ترین شرایط نصرت  عطا کرده است . انسانهایی که از ابتدا خلقت تا کنون همواره در ۲ گروه زندگی کرده اند.” گروهی من یریدالدنیا و گروهی من یریدالاخره”: به معنی انسانهایی عدالت خواه ، مبارزجو، ظلم ستیز، پابرهنه و قیامت طلب. مهدی ما از گروه ” من یریدالاخره “بود .کسی که صفا و سیرت زلال او، دشمنان را گواهی عذابی سخت و دوستان را نوید نصرت می داد. زبان آوری او آنچنان بود که اهالی دنیا تاب مقابله بااورا نداشتند. انگار بارها از معبر و ایستگاهای قیامت عبور کرده بود که چنین از ” معاد” حکایت می کرد . او سرداری بود که جز سر بداری حضرت حق را آرزو نداشت . سردارشهیدی که عشق امام راحل  او را دیوانه خویش کرده بود .

راستی سخن گفتن ار سرداری که ۱۳بار در عملیاتهای مختلف جنگ  طعم جراحت را چشیده و بسیاری از عملیاتها را شخصاً فرماندهی کرده آسان نیست ، هست ؟!

او فرمانده تیپ دوم قدس بود  و همزمان معاونت فرماندهی لشکر راباشایستگی برعهده داشت. او درست بعد از ازدواج ، در عملیات نصر۴ در حاشیه پل ” ماووت” عراق به لقاءالله پیوست ، بسیجی مخلصی که سیرت نیکوی او زبانزد همه ی بسیجیان پاک باخته خطه ی” گیلان” بود. رزمنده ای که عشق به اهل بیت و سوز و گداز عارفانه علی (ع) و امام سجاد(ع)، مسیر حرکت معنوی او را ترسیم می کرد . آنجایی که امام سجاد در دعای ابوحمزه ثمالی می فرماید: ” اذا رایت ذنوبی فزعت و  اذا رایت کرمک طمعت “: وقتی یادآور گناه خویش می شد ، چون ابر بهاران می گریست ووقتی به کرم و رحمت بی منتهای او می نگریست خوشحال از رحمت او؛ طلب شهد گوارای شهادت می نمود .

هر چه به وصال نزدیکتر می شد ، گونه های او منورتر می گشت ، طوری که یکی از همرزمانش می گوید :

” مهدی با توجه به اینکه ۲روز چیزی نخورده بود، ولی هیچ اشتهایی به غذا نداشت ، ایام آخر عمر فقط به ذکر خدا مشغول بود.ماهرچه به آقامهدی اصرار می کردیم ،چیزی نمی نوشید و چیزی نمی خورد و او انگار از چشمه های کوثر قیامت سیراب شده بود! در آخرین لحظاتی که با وی بودیم (زیر پل ماووت) وکنار پادگان” قشن ” تمام حرکاتش با گذشته فرق داشت این را همه بچه ها گواهی می دادند. در آن هوای گرم و هنگام ظهرکه سکوت همه جا را فرا گرفته بود، ناگهان صدای غرش گلوله خمپاره ای توجه همگان را به خود جلب کردو درست به زیر ” پل ماووت” – آنجایی که شهید ما در راز و نیاز بود، به زمین نشست و همه چیز را در گرد وخاک و آتش فروبرد. بدن من نیز زخم برداشته بود. صدای وحشتناک انفجار و ندای یازهرا (س) و یاحسین (ع) یکریز به گوش می رسید. من هنوز کاملاً از هوش نرفته بودم. بچه ها آمبولانس آوردند ما رااز زیر پل بیرون کشیدند. دیگر طاقت سخن گفتن نداشتم. فقط با اشاره گفتم : به داد” آقا مهدی ” برسید. اول مرابه پست امداد رساندند و پس از چندی “آقامهدی”و سایر عزیزان را آوردند، من با ایماء و اشاره ، نظر پزشکان و امدادگران را متوجه ” آقا مهدی” نمودم. آنها بی درنگ “آقامهدی را باهلی کوپتر، روانه سنندج نمودندکه دست تقدیر ربوبی در بین راه، ندای بنده مخلصش را اجابت فرمود و جرعه ایی از شهد گوارای شهادت را به کام او ریخت. “

*همسر بزرگوار شهید خوش سیرت می گوید: ” در طول هشت ماه ازدواج باوی ، ایشان اکثراً دربین خانواده های شهید و مجالس آنها به سخنرانی و تقویت بنیه دفاعی مردم مشغول بودند. او اعتقاد داشت که نظام وامام ره هدیه ایی الهی است و این انقلاب یادگار گرامی شهدای سال ۴۲ تاکنون است .

می گفت: باید با چنگ و دندان از انقلابمان پاسداری کنیم… پس از چند ماه ازدواج خداوند فرزندی به ما هدیه کرد که بعد هااین کوثر الهی “مهدیه” نام گرفت. “مهدیه “اما – هرگز سیمای متواضع پدر را ندید…!

*یکی از نیروهای” آقامهدی ” نقل می کند : بعد شهادت ” آقامهدی ” رزمندگان گردان “حمزه” (که این گردان از یادگار آن سردار بزرگ بود.) همراه سایر مردم در ماتم و عزا بسر می بردند. چندی گذشت ، روزی یکی از برادران رزمنده بسیجی بنام ایرج مصطفوی از شهرستان رودسر – که بعدها به جمع شهدا پیوست ، آمدو گفت:

 “فلانی دیگر تحمل ندارم . می خواهم مسئولیتم را به دیگری بسپارم و خارج از گردان حمزه در جایی دیگر انجام وظیفه نمایم”.

من که شنیدن این تصمیم برایم تعجب انگیز بود، گفتم :” توبا آقا مهدی عهد و پیمان بسته ایی . پس امشب راوضو بگیر وبخواب . بین من وتو این راز بماند که هر چه “آقامهدی ” درخواب به شما گفت همان را اجرا کنیم. آن عزیز اگر راضی به رفتن تو از گردان شد ، صبح فردا، اول وقت به شما تسویه حساب می دهم !”

صبح که شد او را دیدم ، سئوال کردم آقا ایرج چه شد؟ بهرحال راضی شدی که بمانی یاخیر ؟ موضوع چه شد؟ گفت: ” آقامهدی ” وعده دیدار داده است .!!

شهید ایرج مصطفوی در عملیات والفجر (۱۰) به اهالی آسمان و به فرمانده اش پیوست. او رفت و ما ماندیم با کوله باری از داغ و حسرت!

یادآوری :

بیست و نهمین مراسم سالروز شهادت سردار شهید عارف مهدی خوش‌سیرت امروز یکشنبه ۶ تیرماه در حرم مطهر شهدای آستانه‌اشرفیه برگزار می‌شود.

سخنران این مراسم حجت‌الاسلام حاجی صادقی جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه کشور است.

شروع مراسم ساعت ۱۷:۳۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار