کد خبر : 84702
تاریخ انتشار : جمعه 25 آذر 1401- 28: 22

امام جمعه رشت:

بزرگترین ناقضان حقوق زن مدافع زنان ایران شده اند

بزرگترین ناقضان حقوق زن مدافع زنان ایران شده اند

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه امروز بزرگترین ناقضان حقوق بشر و زن مدافع حقوق زنان ایران اسلامی شده اند، گفت: اجازه سواستفاده ابزاری از زنان ایرانی را به هیچ کس نمی دهیم.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رشت در مصلای امام خمینی (ره) به در پیش بودن روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و بر ضرورت ارتباط و تعامل بیشتر این دو مرکز علمی تأکید کرد.

 

وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه پیشرفت کرده و امروز به دو بال تعالی انقلاب تبدیل شده‌اند، افزود: این همکاری و تعامل همچنان ادامه دارد.

 

امام جمعه رشت به دخالت‌های دولت آلمان در اغتشاشات اخیر و پرچمداری این کشور به جای آمریکا اشاره و با بیان اینکه عده‌ای از ضد انقلاب‌ها در این کشور حضور دارند، گفت: دخالت‌ها و حمایت‌های این کشور از اغتشاشات ایران در حالی است طی روزهای گذشته پلیس این کشور ۲۵ نفر از مخالفان دولت آلمان را به بهانه کودتا دستگیر کرده است.

 

وی اضافه کرد: این کشورها از طریق فضای مجازی به جوانان ما آموزش اغتشاش و استفاده از سلاح گرم و سرد را می‌دهند اما در کشور خود تحمل شنید صدا اعتراض و مخالف را ندارند.

 

آیت الله فلاحتی در ادامه بیان کرد: آلمان با این کار به دنبال فرافکنی درباره وضعیت سخت خود در زمستان بعد از جنگ روسیه و اوکراین است.

 

وی همچنین به لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل اشاره و تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران زنان فعالیت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و علمی داشته‌اند اما امروز می‌بینیم کشورهایی که تاریخی سیاهی در این زمینه دارند مدافع حقوق زنان ایران هستند.

 

امام جمعه رشت با اشاره به استفاده ابزاری غرب از زنان اظهار کرد: با مقایسه آماری متوجه می‌شویم که زنان ایرانی از جایگاه خاصی در جمهوری اسلامی ایران برخوردار هستند.

 

وی با بیان اینکه شعار «زن زندگی آزادی» شعار صهیونیست‌ها است، ادامه داد: این در حالی است که در عربستان زنان اجازه حتی رانندگی کردن ندارند اما در ایران ۳۰ هزار زن پزشک متخصص داریم و زنان در همه عرصه‌ها در کنار مردان حضور داشته و مراکز علمی در اختیار آنها است.

 

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه آمریکا در ۴۳ سال اخیر به عناوین مختلف ۱۸۰۰ نوع تحریم را متوجه جامعه ایرانی کرده و اصلاً طرفدار حقوق زنان نیستند، یادآور شد: رژیم شاهنشاهی قبل از انقلاب فجیع‌ترین عمل را با زنان داشته‌اند اما با آغاز انقلاب اسلامی احترام و عزت به آنان آغاز و در همه عرصه‌ها و میادین افتخارآفرینی می‌کنند.

 

وی همچنین به موفقیت‌های کسب شده توسط زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف بین المللی اشاره و با بیان اینکه در سال فقط ۳۰ زن در آمریکا جان خود را از دست می‌دهند، ادامه داد: با این کارنامه سیاه این کشورهای مدافع حقوق زنان ایران شده‌اند.

 

آیت الله فلاحتی در ادامه به دیدار خود با جوانان و بسیجیان و شنیدن طرح‌های ایده‌های آنها اشاره و تأکید کرد: استفاده از این طرح‌ها قطعاً تحول ایجاد می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه در کنار همه دستاوردها ما منکر وجود مشکلات اعم از گرانی و تورم بالا و سایر موارد نیستیم، گفت: با تلاش مضاعف مسئولان و مدیریت جهادی این مشکلات برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار