کد خبر : 42792
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 مهر 1398- 31: 16

دبیر ستاد مردمی اربعین گیلان:

بزرگ‌ترین اجتماع زائرین گیلانی در نجف و کربلا/زیارت به نیابت از شهدای گیلان

بزرگ‌ترین اجتماع زائرین گیلانی در نجف و کربلا/زیارت به نیابت از شهدای گیلان

دبیر ستاد مردمی اربعین جبهه فرهنگی انقلاب گیلان از بزرگ‌ترین اجتماع زائرین اربعین گیلانی در نجف و کربلا خبر داد و گفت: تمامی مداحان گیلانی حاضر در پیاده‌روی اربعین خود را به این مراسم رسانده و در مسیر پیاده‌روی تا بین‌الحرمین مطهر مرثیه‌خوانی می‌کنند.

به گزارش گیلانستان مجید رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت بیان اینکه جبهه مردمی انقلاب در راستای اربعین حسینی چند سالی است آغاز به فعالیت کرده است، اظهار کرد: در سنوات نخست اعزام کاروان داشتیم و موکب در کربلا زدیم و ناظر به استقبال بیش‌ازپیش جمعیت این ستاد فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای را محور فعالیت خود قرار داد.

وی با بیان اینکه پویش‌های فرهنگی و سوگواره هنری و اجتماع گیلان به شکل هم‌افزا برای اربعین حسینی امسال پیش‌بینی‌شده است، گفت: از مهم‌ترین فعالیت‌های قافله عاشقی امسال می‌توان به هفتمین اجتماع بزرگ گیلانیان در نجف و کربلا در چهار مراسم اشاره کرد.

دبیر ستاد مردمی اربعین جبهه فرهنگی انقلاب گیلان با بیان اینکه قافله عاشقی گیلان سه‌شنبه ۲۳ مهر ساعت ۲۰ گیلانیان در مقابل ایوان نجف برای عزاداری گرد هم می‌آیند، افزود: این مراسم آخرین شب حضور کاروان‌های گیلانی در نجف اشرف است و فردای آن روز پیاده‌روی اربعین به سمت کربلا آغاز می‌شود.

رحمانی با اشاره به گردهمایی گیلانیان در میعادگاه کربلا تصریح کرد: صبح روز اربعین تمام مواکب گیلانی مراسم عزاداری اربعین را با مداحی و سخنرانی برگزار می‌کنند و پس‌ازآن در شام اربعین همانند سنوات گذشته گیلانیان در یک هیئت عزاداری بزرگ از عمود ۱۳۹۳ و رأس ساعت ۱۹ حرکت می‌کنند و ساعت ۲۰ به ابتدای خیابان شارع جمهوری می‌رسند و پس‌ازآن از سمت باب القبله حرم امام حسین (ع) وارد حرم مطهر می‌شوند.

وی گردهمایی و حرکت دسته‌جمعی مواکب و کاروان‌های گیلانی به سمت بین‌الحرمین و عزاداری دسته‌جمعی آن‌ها را یکی از بزرگ‌ترین تجمعات گیلانیان داست و گفت: تقریباً تمامی مداحان گیلانی حاضر در پیاده‌روی اربعین خود را به این مراسم رسانده و در مسیر پیاده‌روی تا بین‌الحرمین مطهر مردم و عزاداران را به فیض می‌رسانند.

دبیر ستاد مردمی اربعین جبهه فرهنگی انقلاب گیلان با اشاره به اجتماع عظیم گیلانیان در حرم حضرت عباس (ع) در ۲۸ مهرماه بیان کرد: مانند سنوات گذشته کسانی که آن شب در کربلا حضور دارند گردهم آمده و با شعرخوانی، مداحی و توسل مراسم وداع را انجام می‌دهند.

رحمانی با تأکید بر اینکه سعی داریم با برگزاری برخی پویش‌ها و فعالیت‌های زوار گیلانی در پیاده‌روی اربعین ثواب و اثرگذاری سفر دوچندان شود، افزود: ما سه پویش به نام‌های نائب الشهید داریم که هر زائر به نیابت از یک شهید قدم در این مسیر پیاده‌روی گذاشته و پس‌ازآن نیز زائر با خانواده شهید ارتباط برقرار می‌کند تا آرزوی دیرینه خانواده شهید به‌طور ملموس احساس شود.

وی با اشاره به طرح پاک‌ترین و اجرایی شدن آن توسط زائرین پیاده‌روی کربلا گفت: این پویش یک طرح فرهنگی است که زائرین می‌توانند از موکب لوشان در کربلا پلاستیک‌های زباله مخصوص پویش پاک‌ترین مسیر را تهیه‌کرده یا با پلاستیک‌های فردی خود در پاک‌سازی مسیر خدمتی ارائه دهند.

دبیر ستاد مردمی اربعین جبهه فرهنگی انقلاب گیلان با اشاره اجرای طرح نهج الاخوه برای نخستین بار در پیاده‌روی اربعین تصریح کرد: کسانی که تمایل دارند در این پویش شرکت کنند می‌توانند نام و نام خانوادگی خود را به شماره پیامک ۵۰۰۰۱۰۴۰۱۴۰۰۱۳ ارسال کنند تا در نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی شرکت کنند و پس از اربعین در کلاس‌های آموزشی نهج‌البلاغه خوانی و نحوه ترویج آن حضور پیدا کنند.

رحمانی از برگزاری هفتمین سوگواره هنری قافله عاشقی بیان کرد: محورهای این سوگواره هنری عکس، فیلم، ادبی، تئاتر و سرود برگزار می‌شود و هنرمندانی که چه در این ایام در کربلای معلی یا استان گیلان باشند می‌توانند در این برنامه شرکت کرده و آثار خود را تا ۲۷ آبان ماه به شماره تلگرام ۰۹۰۳۴۸۰۸۵۶۳ و یا به پست الکترونیکی GhafeleGilan@gmail.com ارسال کنند، همایش تجلیل از برگزیدگان این جشنواره نیز در ۱۱ دی‌ماه امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار