کد خبر : 61167
تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399- 37: 17

بزرگ سرداری که به اخلاص و صداقت در قلبها مانا شد

بزرگ سرداری که به اخلاص و صداقت در قلبها مانا شد

سالی می شود که سردار رشید اسلام او که کابوس دشمنان اسلام و انسانیت و مالک اشتر زمان و مرد روزگاران سخت بود اما سرشار از مهر به انسانیت و خلوص؛ در بین ما نیست اما در وجود هر ایرانی و انسان آزاده ای زنده است.

به گزارش گیلانستان، سردار حاج قاسم سلیمانی نه تنها برای ملت ایران که بزرگ مرد جبهه مقاومت و اسطوره مبارزه جهان اسلام بود او که برای رهایی مسلمانان از ظلم و جور استکبار و ایادی دست نشانده آنان و داعش  عمر خود را برای رهایی انسان و اتحاد مسلمانان وقف نمود و جان عزیز را در این مسیر نثار کرد.

بانویی میانسال می گوید :دو سال قبل در پیاده روی کربلا دیدم که چگونه عکس های سردار ما بر سر در منازل اکثرعراقی ها نصب شده بود، میدانید! خیلی دوستش داشتند می گفتند زندگیشان را مدیون سردار سلیمانی هستند.

ناگهان بغض کرد و با صدایی که به سختی شنیده میشد ادامه داد :باورتان می شود آنجا بود که بطور واقعی این سردار بزرگ را شناختم بزرگ مردی که در کشوری بیگانه عکسش را می بوسیدند و بر چشم می گذاشتند و ما خیلی کم درباره اش می دانستیم.

یادم می آید پارسال در عزای سردار مردمان این سرزمین چه روزهای سختی را از این اندوه سنگین می گذراندند، مردم گیلان هم آن روز در هوای سرد و بارانی چتر به دست پیاده راه فرهنگی رشت به عزاداری مشغول بودند، مردمی که از دور و نزدیک با شنیدن خبر شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی این شهید مقاومت گرد هم آمده بودند و برای پاسداشت رشادت ها و دلاورمردی هایش به سینه زنی و نوحه خوانی مشغول بودند.

مردم برای قدردانی از قهرمان ملی شان چنان ابراز ارادت و علاقه می کردند که دنیا را غرق حیرت کرده بود. آمده بودند تا بگویند برای حفظ آرمان های انقلاب اسلامی، شهدا و شهید حاج قاسم سلیمانی در صحنه هستند و از هیچ کس و هیچ چیز هراسی ندارند وبر حفظ ارزش های این شهید و هزاران هزار شهید این سرزمین استوار ایستاده اند.

آری گیلانیان خاطره ای ماندگار از سردار عزیزشان دارند  آن هنگام که در اردیبهشت ماه سال ۹۵ کنگره سه روزه هشت هزار شهید استان گیلان برگزار شد و این مردمان میزبان این بزرگ سردار بودند …

علی انصاری که آن روزها ۱۵ سال داشت از صبح روز سخنرانی گفت که چگونه مشتاقانه خود را از شفت به رشت رساند. می گوید : سعی کردم از میان جمعیت راهی باز کنم و به هر زحمتی بود خود را به صف جلو رساندم. سردار سلیمانی در پاسخ به نامه رسمی هشت مادر شهید گیلانی در این کنگره حضور پیدا کرده بود.

ادامه می دهد : سربازی نرفته بودم که بدانم یک فرمانده چه ابهتی دارد اما زمانیکه در پشت تریبون و روبروی حضار قرار گرفت و از مسئولان و دست اندرکاران برگزاری مراسم خواست تا تصویر بزرگش که بر روی پرده نمایش صحنه نقش بسته بود را حذف کنند، در نظرم جایگاهی ویژه یافت و برای داشتن چنین فرماندهی بر خود بالیدم.

در آن کنگره سردار سلیمانی از خرمنهای آتش اطراف ایران و امنیت و آرامشی که در ایران وجود دارد سخن گفته بود و تاکید داشت : جمهوری اسلامی با کدام نظام قابل مقایسه و تبدیل است؟ چه ارزشی دارد که پاسپورت مارا قبول دارند یا خیر؟ آیا مهمتر از عزت ماست؟ عزت و استقلال این ملت از هر چیزی مهم تر است، البته استقلال یک جز نیست و در همه ابعاد اهمیت دارد، در فرهنگ، در مساله دینی و در موضوعات اقتصادی و فرهنگی همه این سطوح استقلال شاملش می شود و فقط به تمامیت ارضی بر نمی گردد و  به این دلیل است که رهبرمعظم انقلاب  بر فرهنگ وموضوعات سیاسی و اقتصادی مراقبت می کند.

سردار سلیمانی در این کنگره همچنین گفته بود:” جامعه‌ای صالح می‌شود که افراد صالح در آن حاکم شوند. عارف به معنای حقیقی و عابد به معنای حقیقی، این خصیصه مهم جنگ بود. خصیصه دیگر رزمندگان ما این بود که هیچ گونه احساسی، توقعی و پاداشی نداشتند. رتبه ای نبود. کلمه رایج، کلمه سردار و سرهنگ نبود، حقوق فرمانده سپاه ۲۵۰۰ تومان و حقوق رزمنده عادی هم همان ۲۵۰۰ تومان بود. این زیبایی‌ها، جنگ ما را به اینجا رساند. ”

این جوان به اینجا که می رسید با چشمانی اشکبار می گوید : یاد آوری صحنه های دلخراشی که از لحظه شهادت این سردار دلها در شبکه های مجازی دست به دست می شد قلبم را به درد می آورد.

مشاور رسانه ای و فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با زنده نگاه داشتن خاطره سخنرانی شهید قاسم سلیمانی درکنگره هشت هزار شهید استان گیلان در مصاحبه ای می گوید: زمانی که دستور دادند تا از تهران به گیلان بیایم و در این مکان صحبت کنم، علاقه و عشق من یک چیز بود این که در کنگره ای که سه سال گذشته سردار در این مکان صحبت کرده، به یاد آن روزها جمع شویم، شاید هنوز نورانیت سردار سلیمانی در این نقطه از زمین باشد.

سردار حمیدرضا مقدم فر اضافه می کند : سردار سلیمانی در کنگره هشت هزار شهید استان گیلان گفته بود، عطر شهدا را حس می کنم، تردیدی ندارم که در این کنگره شهدا را دیده بود. سخنرانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کنگره هشت هزار شهید استان گیلان، یکی از صحبت های عاشقانه و عارفانه سردار در طول حیاتش بود.

او ادامه می دهد : امروز افکار عمومی دنیا این سوال را مطرح می کند که چرا میلیون ها دل  در داخل و خارج عزادارش است، زیرا شجاعت و تدبیر و نظامی گری و خدمت در خیلی ها وجود دارد اما رمز ماندگاری سردار سلیمانی اخلاص است. او فقط خدا را می دید و از غیر خدا دل کنده بود، حاج قاسم از خود هجرت کرده بود و در راه خدا اخلاص داشت و لذا خدا دل ها را متوجه او کرد.

مقدم فر می افزاید : شهید سلیمانی ولایی بودن را از مکتب زهرا (س) فرا گرفته بود و تابع محض ولایت بود، البته فقط تبعیت نبود بلکه عشق بود.

جانشین فرماندهی سپاه انزلی و از مداحان اهل بیت (ع) نیز می گوید : در خصوص سیره و سبک زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بعنوان یکی از خادمان اهل بیت(ع) باید بگویم شهید سلیمانی از عاشقان و شیفتگیان محضر ائمه معصومین (ع) بود.

محمد پوراسماعیلی ادامه می دهد : سردار حسینیه ای به نام حضرت زهرا (س) در کرمان دایر کرده بود و با همه مشغله کاری که در جنگ عراق و سوریه، مشکلات داخلی و خارجی داشت خود را ملزم می دانست در مناسبت های محرم، صفر، ایام ماه مبارک رمضان و بویژه  ایام فاطمیه در مراسم حضور پیدا کرده و مجالس وعظ، سخنرانی و سوگواری اهل بیت (ع) را برگزار کند.

وی می افزاید : دوستان شهید سلیمانی نقل می کنند یکی از افتخارات زندگی این سردار شهید کفشداری همان حسینیه بود و کفش عزاداران مجلس عزای اهل بیت (ع) را مرتب می ساخت و به این کار افتخار می کرد.

او اضافه می کند : در بسیاری از مواقع چه در دفاع مقدس و ایام پس از جنک توسل وی به حضرت زهرا(س) و سید الشهداء (ع) و ائمه معصومین (ع) قطع نمی شد. در عملیات ها و درگیری با دشمن هنگامی که کار سخت و راهها بسته می شد مجلس روضه برپا می کرد و توسل به حضرت زهرا (س) کمک می کرد تا مشکل پیش رو را برطرف کنند.

تاکید می کند : بین وسایلی که بعد از شهادت این شهید گرانقدر پیدا شد کتاب نوحه گلچین احمدی بود، سردار شهید قاسم سلیمانی در مجالس خصوصی و در حلقه دوستان مداحی حضرت زهرا (س) را می کرد.

سردار شهید قاسم سلیمانی همچون سراسر ایران شیفتگان بسیاری در استان گیلان دارد مردمی که عاشقانه دوستش داشتند و در غم از دست دادن این سردار اسلام از عمق جان به عزاداری پرداخته اند.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی بامداد جمعه (۱۳ دی) به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله تروریستی پهبادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

انتهای پیام/ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار