کد خبر : 66957
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400- 45: 17

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بستری ۵۸ بیمار جدید کرونایی/ ۳ شهرستان گیلان وضعیت نارنجی دارد

بستری ۵۸ بیمار جدید کرونایی/ ۳ شهرستان گیلان وضعیت نارنجی دارد

حیدرزاده از بستری ۵۸ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی گیلان خبر داد و گفت: در حال حاضر سه شهرستان گیلان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد.

به گزارش گیلانستان، «آبتین حیدرزاده» امروز (سه شنبه، ۱۸ خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به سیر نزولی کرونا طی چند هفته اخیر در گیلان گفت:هم‌اکنون ۲۳۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: ۵۸ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی گیلان بستری شدند.

حیدرزاده افزود: ۵۹ بیمار کرونایی نیز به علت وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که هفت نفرشان امروز به آی سی یو منتقل شده اند.

وی با تاکید بر پرهیز از عادی انگاری و بیان اینکه سیر نزولی کرونا به معنای پایان این بیماری نیست از شهروندان خواست همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا این ویروس ریشه کن شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تغییر رنگ کرونایی ۱۴ شهر گیلان به زرد، اعلام کرد: فقط شهر‌های رودسر، رودبار و آستانه اشرفیه نارنجی هستند و بقیه شهر‌های گیلان زرد شده‌اند.

حیدرزاده با بیان اینکه با همت مردم و مشارکت اصناف، کرونا در گیلان روند نزولی را طی می‌کند ادامه داد: وضعیت گیلان همچنان شکننده است و شهروندان باید دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.

وی با اشاره به ادامه روند واکسیناسیون گروه‌ها و رده‌های سنی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در استان، خاطرنشان ساخت: حتی کسانی که واکسن زده‌اند هم مراقب باشند چرا که ممکن است انواع پیشرفته‌تری از کرونا در کمین باشد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار