کد خبر : 30489
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹

بسته‌های چای بدون علامت استاندارد جمع‌آوری می‌شوند

بسته‌های چای بدون علامت استاندارد جمع‌آوری می‌شوند

طرح طاها یکی از طرح های مهمی است که در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان در کشور در حال اجرا است و به وسیله آن می‌توان بر استاندارد واحدهای تولیدکننده استانهای دیگر نیز نظر داد.

به گزارش گیلانستان، داریوش اشکانی‌پور امروز در نشست خبری این اداره کل در جمع خبرنگاران استان گفت: سلامت مردم در اولویت برنامه‌های کاری اداره کل استاندارد قرار دارد. این اداره کل نه تنها بر رعایت الزامات استاندارد نظارت دارد،بلکه بر استاندارد بودن کالاهایی که در استان مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد نیز نظارت دارد.

اشکانی پور ادامه داد: طرح طاها یکی از طرح های مهمی است که در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان در کشور در حال اجرا است و به وسیله آن می‌توان بر استاندارد واحدهای تولیدکننده استانهای دیگر نیز نظر داد.

وی خاطرنشان کرد: وجود طلای استاندارد در استان نیز یکی از دغدغه های مهم این اداره کل است و همواره بر عرضه طلا و جواهرات استاندارد در بازار نظارت می‌شود.

مدیرکل استاندارد گیلان تصریح کرد: یکی از نظارتهایی که در استان در حال گسترش است، نظارت بر آسانسورها است.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر این نظارت‌ها شدت بیشتری گرفته‌اند، اضافه کرد: برنامه داریم بر آسانسورهای عمومی نیز نظارت ادواری داشته باشیم.

اشکانی‌پور با اشاره به اینکه اخیرا برند حلال استاندارد نیز در استان صادر شده است، گفت: این برند برای یک واحد کشتارگاهی در شهرستان صومعه‌سرا صادر شد.

وی ادامه داد: بهداشت ایمنی، سلامت و طهارت از جمله شرایط اخذ گرفتن این برند در استان است.

اشکانی پور گفت: درج برند حلال بر روی کالاها در بازارهای بین‌المللی می‌تواند بر حضور هرچه بیشتر کالاهای ایرانی در چنین بازارهای هدفی موثر باشد.

مدیرکل استاندارد گیلان در خصوص مشکوک بودن سلامت برخی از مواد غذایی علیرغم وجود علامت استاندارد بر روی آن در برخی از فروشگاههای استان توضیح داد: مردم در هنگام خرید باید توجه کنند که در کنار علامت استاندارد چه شرحی نوشته شده است.به طور مثال اگر تاکید شده است که در یخچال نگهداری شود باید هنگام خرید توجه کنند که فروشنده کالای مورد نظر را حتما در یخچال نگهداری کرده باشد.

وی ادامه داد: رعایت زنجیره سرما در تولید، توزیع و فروش مواد غذایی ضروری است و در صورت هرگونه تخلف در این زنجیره مراتب به ادارات ذیربط گزارش داده شود.

اشکانی پور گفت: باید فرهنگ استفاده از کالای استاندارد بیش از پیش در جامعه گسترش یابد و به جد از کالاهای غیر استاندارد جلوگیری شود.

وی در خصوص استاندارد کالاهای استراتژیک استان به خصوص چای گفت: استاندارد بر کالاهای بسته‌بندی نظارت می‌کند و از اول آبان ماه سالجاری هر گونه بسته‌های چای موجود در بازار که فاقد علامت استاندارد باشند، جمع‌آوری خواهند شد.

مدیرکل استاندارد گیلان افزود: درج علامت استاندارد بر روی برنج‌های بسته‌بندی نیز موجب راحتی خیال خریدار این محصول از هر گونه اختلاط برنج‌ها است.امید می‌رود، هر روزه شاهد گسترش عرضه کالاهای  استراتژیک استان به صورت بسته بندی استاندارد باشیم.          انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار