کد خبر : 11808
تاریخ انتشار : شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

بسیاری از توطئه‌های دشمن توسط سپاه خنثی شده است

بسیاری از توطئه‌های دشمن توسط سپاه خنثی شده است

جانشین فرمانده سپاه استان گیلان گفت: بسیاری از توطئه‌های دشمن در عمر ۳۸ ساله انقلاب توسط سپاه خنثی شده است.

به گزارش گیلانستان،سردار پاسدار مهدی کاظمی‌پور در گفت‌و‌گو یی با اشاره به دو قطبی بودن کشورهای جهان در قبل از انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب، کشورهای جهان تحت استعمار دو قدرت بودند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان فلسفه وجودی انقلاب اسلامی را احیا اسلام ناب محمدی و احیا تفکر دینی خواند و گفت: کاملاً روشن است که دشمنان انقلاب و قدرت‌های استکباری تحمل برپایی عدالت و معنویت در جامعه اسلامی را ندارند.

کاظمی‌پور با بیان اینکه دشمنان انقلاب از هر طریقی برای سرکوب انقلاب اسلامی استفاده کردند بیان داشت: دشمنان نظام از داخل و خارج از کشور به‌دنبال نابود کردن نظام اسلامی بودند.

وی یک نمونه از اقدامات مهم امام خمینی (ره) را در اوایل انقلاب اسلامی تشکیل سپاه پاسداران بیان کرد و گفت: سپاه پاسداران به‌عنوان تشکیلات مادر، تمام افراد پشتوانه انقلاب اسلامی را سازماندهی کرده است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه بنیانگذاری سپاه توسط نیروهای یاور امام (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت خاطرنشان کرد: بسیاری از توطئه‌های دشمن در 38 سال انقلاب توسط سپاه پاسداران خنثی شد.

وی با بیان اینکه در ابتدا امید دشمنان برای براندازی نظام به نیروهای داخل کشور بود افزود: سپاه پاسداران به‌دلیل ارتباط با مردم توانست توطئه گروه‌هایی مانند نهضت آزادی و گروه‌های مختلف دیگر را در استان‌های مختلف کشور از پیش خنثی کند.

جانشین فرمانده سپاه قدس استان گیلان با اشاره به جنگ تحمیلی ابراز داشت: آغاز جنگ تحمیلی نشان از ناامیدی دشمنان از افراد متصل به آن‌ها در داخل کشور بود.

کاظمی‌پور با اشاره به اینکه دشمن به‌دنبال دستیابی به دو هدف اصلی در جنگ تحمیلی بود تصریح کرد: تسخیر مرکزیت نظام و تصرف استان‌هایی مانند خوزستان که از مراکز اقتصادی به شمار می‌روند از آن جمله بود.

وی‌ با بیان اینکه سپاه قبل از آغاز جنگ نقش خود در خنثی کردن توطئه‌های داخلی ایفا کرده بود بیان داشت: با دستور امام خمینی (ره) با آغاز جنگ سپاه وارد جبهه‌های جنگ حق علیه باطل شد.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به سخنان امام (ره) که دفاع از نظام‌ مقدس اسلامی را یک تکلیف می‌دیدند اذعان داشت: مردم بسیجی و ولایت‌مدار به‌عنوان یک وظیفه الهی و تکلیف شرعی از نظام اسلامی دفاع کردند.

کاظمی‌پور هدف دیگر دشمنان انقلاب را محصور کردن انقلاب اسلامی در ایران خواند و اظهار داشت: جلوگیری از گسترش تفکر انقلابی در خارج از مرزهای ایران از خواسته‌های دشمنان بود.

وی با بیان اینکه امروزه فکر و ایدئولوژی شهدا در بیرون از مرزهای ایران راه پیدا کرده عنوان کرد: سپاه با رهبری امام (ره) توانست تفکر دوران جنگ و اوایل انقلاب را در خارج از کشور هدایت و کنترل کند.

جانشین فرمانده سپاه قدس استان گیلان با اشاره به مسئله جنگ نرم اظهار داشت: هدف از ایجاد جنگ نرم از بین بردن ارزش‌های دفاع مقدس به‌عنوان یک فکر و ایدئولوژی بود.

وی از جمله اقدامات سپاه برای عمران و آبادانی کشور را تاسیس قرارگاه خاتم الانبیا خواند و گفت: این قرارگاه تاکنون برترین پروژه‌های سازندگی کشور را به‌دست گرفته و بیش از هزار قرارگاه تخصصی در رشته‌هایی مانند تاسیسات پالایشگاه، ساخت مخازن، خطوط انتقال، سازه‌های دریایی و فضایی و شبکه‌های آبیاری به اتمام رسانده است.

کاظمی‌پور با اشاره به همکاری سپاه با سایر نهادها مانند سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد جهت محرومیت زدایی خاطرنشان کرد: امروزه ساخت بیش از 6 هزار واحد مسکونی در بیش از 7 استان کشور در حال اتمام است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ساخت مساجد باعث تقویت فکر انقلابی و تفکر اسلامی در مردم‌ می‌شود اذعان داشت: سپاه با ساخت مساجد در کل کشور به‌دنبال آشنایی هر چه بیشتر مردم با اهداف انقلاب اسلامی و راه شهدا است.

کاظمی‌پور با اشاره به سازماندهی جوانان در 3 رده سنی مختلف در طرح حلقه صالحین عنوان کرد: بیش از 250 هزار حلقه صالحین در کشور وجود دارد که دفاع از انقلاب اسلامی و فراگیری احکام دینی را به‌عنوان یک ارزش و در راستای مقابله با جنگ نرم به جوانان معرفی می‌کند.

وی راه‌های دیگر مقابله با جنگ نرم را زنده نگه داشتن یاد شهدا خواند و تصریح کرد: با همکاری بنیاد شهید مراسم یادبود شهدا و کنگره‌های شهدا جهت احیا و زنده نگه داشتن نام و راه شهیدان هر ساله در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به آمادگی یگان‌های رزمی زیر مجموعه سپاه مانند گردان عاشورا، الزهرا، بیت المقدس و گردان امام حسین (ع) اظهار داشت: امروزه کشور ما امن‌ترین کشور جهان است./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار