کد خبر : 72702
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۵۷

بسیج، پاره تن مردم / تفکر بسیجی حلال مشکلات کشور

بسیج، پاره تن مردم / تفکر بسیجی حلال مشکلات کشور

هفته بسیج مستضعفین هر ساله از ۲۹ آبان آغاز می شود و تا پنجم آذر ادامه دارد و شعار محوری هفته بسیج امسال، «بسیج پاره مردم است» می باشد.

به گزارش گیلانستان، مائده فلاحتکار ضیابری؛ بسیج مستضعفین در پنجم آذر سال ۱۳۵۸ در کمتر از یک ماه از تسخیر لانه جاسوسی به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل و به برکت دوراندیشی امام راحل، انقلاب در مسیر اصلی خود هدایت شد.

در آستانه گرامیداشت چهل و دومین سالگرد هفته مبارک بسیج که امسال با محوریت مجاهدت های چهل و دو ساله بسیج با شعار محوری «بسیج، پاره تن مردم است» آغاز خواهد شد با حضور در جمع مردم شهید پرور شهرستان ماسال درباره این شجره طیبه و خدمات آن به مردم با آنان به گفتگو پرداختیم:

قلی پور یکی از بسیجیان مو سپید کرده ماسالی با اشاره به نقش بسیج در محرومیت زدایی مناطق روستایی اظهار کرد: در روستای خود یک دهنه پل داشتیم که مسیر تردد روستایمان به شهر و در حال تخریب بود که با مراجعات مکرر به مسئولین به نتیجه نرسیدیم ولی با ورود بسیج سازندگی به این مساله این پل بازسازی و مورد استفاده عموم قرار گرفت.

وی در واکنش به شعار امسال هفته بسیج افزود:  بسیج پاره تن ماست چون تفکر بسیج تفکر حاج قاسم ها، شهید فهمیده ها و شهید باکری هاست.

گنجه از بسیجیان ماسالی در گفتگو با ما ضمن اشاره به شعار هفته بسیج امسال گفت: بسیج به معنای واقعی کلمه پاره تن مردم است چرا که مردم ما در شرایط سخت و بحرانی به خوبی حضور بسیج را در کنار خود لمس کرده اند.

وی برای گواهی صحبت های خود حضور بسیج را در دوران ابتدایی شیوع کرونا در شهر ماسال مثال زد و تصریح کرد: در شرایطی که در آن زمان همه از این بیماری واهمه داشتند و ترس بر همه غلبه کرده بود دلاورمردان بسیجی این شهر شبانه روز و خودجوش در حال گندزدایی و ضدعفونی اماکن عمومی و سطح شهر و حتی محلات و روستاها بودند.

وی با اشاره به خدمات بسیج در شرایط سخت به مردم خاطرنشان کرد: یک نمونه روشن دیگر، معیشت مردم در کرونا بود که بسیجیان جان بر کف پای کار آمدند و با لبیک به ندای رهبرشان در راستای نهضت کمک مومنانه سنگ تمام گذاشتند و با تهیه بسته ارزاق و تحویل به درب منازل آسیب دیدگان از این بیماری منحوس، در کنار مردمشان بودند و حماسه آفریدند.

این بسیجی ماسال این حرکت بسیجیان را حماسه بزرگ عنوان کرد و افزود: تفاوت تفکر غربی با تفکر بسیجی در همین است که کشورهای غربی با ادعای داشتن تمدن فرهنگی هنگام شیوع کرونا به فروشگاه ها هجوم برده و دست به غارت زدند اما در کشورمان بسیجیان بسته ارزاق تهیه کرده و درب منازل بردند.

*برگزاری بیش از ۱۰۰ ویژه برنامه هفته بسیج در ماسال

«کامیار مهدی‌پور» با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: همزمان با هفته بسیج مستضعفین بیش از یکصد ویژه برنامه در شهرستان ماسال برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه ماسال افزود: ۲۵ واحد مسکن محرومین که به کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بسیج سازندگی سپاه احداث شده در اولین روز از هفته بسیج به صورت متمرکز افتتاح می شود.

وی گفت: توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان، تجلیل از نخبگان بسیجی، جشنواره نان و شیرینی محلی، محفل انس با قرآن، رزمایش اقتدار بسیجیان و میز خدمت از جمله برنامه های این شهرستان در هفته بسیج مستضعفین است.

وی با اشاره به شعار هفته بسیج «بسیج پاره تن مردم است» گفت: امروز همان طور که بسیجیان در طول دوران هشت سال دفاع مقدس موفق شدند تا بر دشمنان اسلام فائق آیند این تفکر بسیجی و کار جهادی است که می تواند مشکلات کشور را در حوزه‌های مختلف برطرف کند.

مهدی پور تصریح کرد: بسیج به عنوان یک نهاد مردمی بنا بر مقتضیات زمان ماموریت های مختلفی را بر عهده می گیرد تا با حضور در صحنه دشمن را در دستیابی به اهدافش که همان تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی است ناکام بگذارد.

گفتنی است، هر ساله ۲۹ آبان تا پنج آذر به عنوان هفته بسیج مستضعفین نامگذاری شده است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار