کد خبر : 15887
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶

بسیج حقوق‌دانان مردم را با “حقوق شهروندی” آشنا می‌کند/ تشکیل موسسات حقوقی و مردم نهاد

بسیج حقوق‌دانان مردم را با “حقوق شهروندی” آشنا می‌کند/ تشکیل موسسات حقوقی و مردم نهاد

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سپاه قدس گیلان حقوق شهروندی را حق و حقوقی که افراد مستحق آن هستند اعم از حق و حقوق مادی و معنوی خواند و گفت: در مشاوره‌های حقوقی سازمان بسیج حقوقدانان، افراد از حقوق شهروندی خود مطلع می‌شوند.

به گزارش گیلانستان، سعید بابایی در گفت‌و‌گویی، حقوق شهروندی را حق و حقوقی که افراد مستحق آن هستند اعم از حق و حقوق مادی و معنوی خواند و اظهار داشت: در مشاوره‌های حقوقی سازمان بسیج حقوقدانان، افراد از حقوق شهروندی خود مطلع می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه جذب هرچه بیشتر حقوقدانان در دفاتر و کانون‌های بسیج حقوقدانان از برنامه‌های این سازمان در سال 96 است گفت: قضات، حقوقدانان، مشاوران حقوقی قوه‌قضاییه، اساتید حقوق و فارغ‌التحصیلان رشته حقوق، جامعه هدف سازمان بسیج حقوقدانان هستند‌.

بابایی با اشاره به اینکه موسسات حقوقی و سازمان‌های مردم نهادی که با محوریت حقوقی تشکیل می‌شوند در دادن مشاوره به مردم کمک می‌کنند خاطرنشان کرد: سازمان بسیج حقوقدانان به‌دنبال جذب و توسعه این موسسات و نهادها است.

وی تربیت یک انسان تراز انقلاب را از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج حقوقدانان خواند و افزود: نشست‌های علمی و بصیرتی، اردوهای راهیان نور، حلقه‌های صالحین و برنامه‌های فرهنگی دیگر در سال 96 در سطح استان گیلان توسط دفاتر و کانون‌های استان برای حقوقدانان بسیجی تدارک دیده می‌شود.

بابایی با اشاره به اینکه سازمان بسیج حقوقدانان برای تاثیرگذاری در جامعه هدف خود به حضور پررنگ تمامی حقوقدانان استان در سطح کانون و دفاتر این سازمان نیازمند است گفت: جامعه حقوقدانان از افرادی بصیر و باسواد تشکیل شده است که نقش تاثیرگذاری در حل مشکلات و معضلات جامعه دارند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه راهکارها، نظرات و مصوبات سازمان بسیج حقوقدانان برگرفته از کارگروه‌های تخصصی، فرهنگی و علمی است افزود: این مصوبات در جهت تسهیل و تسریع پروژه‌های علمی و زیرساختی، دوش به دوش مسئولان در جهت رفع معضلات اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز مشکلات بسیاری از جوامع در کارگروه‌های علمی و فرهنگی حل می‌شود ابراز داشت: جلسات تخصصی شورای عالی قشر حقوقدانان هر سه ماه یکبار با حضور حقوقدانان بسیجی، قضات و وکلای دادگستری استان گیلان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار