کد خبر : 43564
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳

در نامه ای سرگشاده مطرح شد؛

بسیج دانشجویی آزاد رشت: آقای جعفرزاده! آمریکا همه دنیا نیست/ اظهارات شما بیانگر کم اطلاعی و نگاه غیر فنی به FATF است

بسیج دانشجویی آزاد رشت: آقای جعفرزاده! آمریکا همه دنیا نیست/ اظهارات شما بیانگر کم اطلاعی و نگاه غیر فنی به FATF است

بسیج دانشجویی آزاد رشت از جناب جعفر زاده دعوت می کند که برای پاسخ گویی به پرسش های دانشجویان در هر زمان و تاریخی که در این ماه مد نظر ایشان است به دانشگاه آزاد رشت تشریف بیاورند.

به گزارش گیلانستان، نامه سرگشاده بسیج دانشجویی آزاد رشت خطاب به غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

سلام علیکم

جنابعالی اخیرا مطالبی را پیرامون مقوله FATF در گفتگو با خبرگزاری ایلنا اظهار داشته اید که ضمن احترام و پوزش خدمت شما، بیش از هر‌چیز دیگر بیانگر کم اطلاعی و نگاه غیر فنی جنابعالی نسبت به موضوع مذکور می باشد.
اظهاراتی عوام فریبانه از قبیل این جملات: “کسانی که در تصویب لوایح چهار گانه لج بازی میکنند دلسوز مردم نیستند؛ اگر وارد FATF نشویم در کشور اختلاس و دزدی خواهیم داشت؛ با عدم امضای لوایح میگویند حامی تروریسم هستیم؛ اگر زودتر تکلیف خود را در پیوستن به FATF مشخص نکنیم برای مراودات اقتصادی به مشکل برمی خوریم و …”

هنوز گوش هایمان از مطالب غیر مستندی که حامیان طرح بدون دستاورد برجام و خسارات سنگین تاخیر هر روزه در عدم تصویب برجام می گفتند، پر است.
دنیا شاهد هزینه های سنگین جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم بوده و هست. ۱۷ هزار شهید ترور که توسط گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسیدند و قریب ۲ هزار شهید مدافع حرم که در نبرد با گروهک های تکفیری ساخته و پرداخته آمریکا و اسرائیل و عربستان داریم. این ها گواه روشنی نیست که چه کسی قربانی تروریسم است؟ و چه کسی حامی تروریسم؟

آقای جعفر زاده! آمریکا همه دنیا نیست و بهانه هایش هم با امضای این لوایح و صدها خواسته دیگرش تمامی ندارد.
مردم عزیزمان اکنون خوب می دانند چه کسانی دلسوز حقیقی مردم و منافع کشور هستند. تجربه برجام و وعده های حامیان آن هنوز در مقابل دیدگان مردم است. قضاوت درباره وعده های برجامی و گره زدن همه امور به خواست و اراده دشمن با مردمی باشد که شاهد و ناظر بوده اند و اکنون نیز گرفتار مشکلات معیشتی و اقتصادی اند.

آنچه که مانع دزدی و اختلاس در کشور می شود، مسلط کردن دشمن بر امور مالی و اقتصادی کشور نیست، بلکه تصویب و اجرای قانون شفافیت است.
شفافیت اموال و دارایی های مسئولان
شفافیت فیش های حقوقی مسئولان رده بالا
فهرست ابر بدهکاران بانکی
فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی
و …

خواهشمندیم برای تنها یک بار به این سوالات پاسخ دهید:
چرا در دوران حیات ۶ ساله داعش این کارگروه ویژه اقدام مالی اقدامی علیه حامیان داعش یعنی عربستان و اسرائیل نکرد و بجای اقدام علیه این رژیم های کودک کش، این دو رژیم در حال حاضر از اعضای اصلی FATF می باشند؟
در بحث مبارزه با پولشویی لطفا پاسخ دهید چگونه است از طرفی به قول جنابعالی تصویب این لوایح بساط پولشویی و فساد را از بین می برد اما از طرفی دیگر بیشترین میزان پولشویی و بیشترین مقدار حجم پول های کثیف در آمریکا و در کشور های اروپایی است؟
خوب است پاسخ دهید به فرض تصویب و اجرای لوایح چهارگانه، با توجه به سازوکار “اجماعی” تصمیم گیری در مجمع عمومیFATF، چگونه ممکن است ایران از فهرست کذائی موسوم به لیست سیاه خارج شود؟ آیا با توجه به حضور اسرائیل، عربستان و آمریکا در مجمع عمومی، امکان اجماع به نفع جمهوری اسلامی وجود دارد؟!

آن دسته از مسئولانی که منتقدان خویش را به هم صدایی با اسرائیل در مخالفت با برجام متهم می کردند، اکنون خودشان، هم صدا و هم سخن با وزیر خارجه شیطان بزرگ شده اند. این که پمپئو در اقدامی بی سابقه خواستار تصویب فوری و غیر مشروط لوایح FATF شد و از ایران بابت عدم تصویب لوایح انتقاد می کند هیچ معنا و مفهومی برای نماینده لیست امید رشت ندارد؟؟
آیا وزیر خارجه شیطان بزرگ که خواستار تصویب هرچه زودتر این لوایح است، دلسوز منافع جمهوری اسلامی ایران است؟
بهتر است بجای آنکه امیدمان به کدخدا باشد به خداوند قادر متعال امیدوار باشیم، و از تجربه برجام درس عبرت بگیریم.
مگر جناب رئیس جمهور نفرمودند که ما استاد دور زدن تحریم ها هستیم؟
بماند که هدف برجام برداشتن تحریم ها بود.
آیا جناب جعفرزاده سخن وزیر خزانه داری آمریکا را نیز نشنیده اند که گفته است FATF مانع دور زدن تحریم ها میشود؟

بعنوان نکته آخر هم شما را به سوال خبرنگار بی بی سی فارسی که از سخنگوی FATF می پرسد متوجه میکنیم که می گوید: حاضرید چه کمکی به دولت ایران برای رفع نگرانی های مخالفان دو کنواسیون بکنید؟
و او متکبرانه پاسخ میدهد: هیچ توضیحی نمی دهیم، اطمینان خاطر هم نمی دهیم، باید کنواسیون پالرمو را اجرا کنند، باید کنواسیون مقابله با تامین مالی تروریسم را اجرا کنند، باید این استثناهایی که در قوانین شان میگذارند را حذف کنند.

در پایان، بسیج دانشجویی آزاد رشت از جناب جعفر زاده دعوت می کند که برای پاسخ گویی به پرسش های دانشجویان در هر زمان و تاریخی که در این ماه مد نظر ایشان است به دانشگاه آزاد رشت تشریف بیاورند و در فضای گفت‌و‌گویی دو طرفه به پرسش های دانشجویان دغدغه مند دانشگاه آزاد رشت پیرامون مقوله FATF پاسخ دهند.

بسیج دانشجویی آزاد رشت

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار