کد خبر : 6888
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آذر 1395- 19: 11

بصیرت مردم فتنه ۸۸ را خنثی کرد

بصیرت مردم فتنه ۸۸ را خنثی کرد

رئیس عقیدتی‌‌سیاسی فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه فتنه‌گران گوشه‌نشین و منزوی شده‌اند گفت: فتنه ۸۸ با بصیرت مردم، هدایت رهبری و اقتدار نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی کشور خنثی شد.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام هادی شکری در جمع خبرنگاران حفظ ارزش‌های الهی را بزرگ‌ترین دغدغه عقیدتی‌سیاسی ناجا دانست و اظهار کرد: کسی که حافظ ارزش‌هاست باید از معرفت حقیقی نیز برخوردار باشد.

رئیس عقیدتی‌سیاسی فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ حافظ قرآن مجید در این نیرو وجود دارد، افزود: این افراد حافظان یک جزء تا کل قرآن هستند و به همین منظور محافل انس با قرآن در ناجا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دلبستگی برخی از فتنه‌گران به آمریکا تصریح کرد: تمام کشورهای اروپایی به‌ویژه صهیونیسم و وهابیون سرمایه‌های خود را به‌ کار بسته بودند تا از طریق فتنه‌گران دسیسه براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در داخل مرزهای کشور پیاده کنند.

شکری با بیان اینکه فتنه‌گران در عصر کنونی گوشه‌نشین و منزوی شده‌اند، اضافه کرد: فتنه‌گران در سال ۸۸ با بصیرت مردم، راهنمایی‌های مقام معظم رهبری و اقتدار نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی کشور در رسیدن به اهداف شوم خود با شکست مواجه شدند.

وی با اشاره به اینکه عقیدتی‌سیاسی نیروی انتظامی وظیفه آموزش و نظارت بر احکام و موازین الهی را عهده‌دار است، بیان کرد: در هر دوره چهار ساله تمام کارکنان ناجا حداقل یک بار در قالب ۴۰ ساعت تحت آموزش مباحث عقیدتی‌سیاسی با موضوع مکتبی قرار می‌گیرند.

رئیس عقیدتی‌سیاسی فرماندهی انتظامی گیلان با تصریح بر اینکه در این نهاد مسائل سیاسی و احکام دینی مورد آموزش و تبیین قرار می‌گیرد، گفت: رسیدگی به امور مردم با ابزار دین و رعایت ارزش‌های دینی تحقق می‌یابد.

وی امنیت را در چارچوب دین دانست و خاطرنشان کرد: یک افسر و درجه‌دار نیروی انتظامی باید به احکام دینی تسلط داشته باشد و لازمه تسلط به احکام دینی آشنایی آنها با مسائل عقیدتی سیاسی است.

شکری نظارت بر عملکرد نیروی انتظامی به لحاظ مکتبی را از وظایف عقیدتی‌سیاسی عنوان کرد و افزود: کارکنان نیروی انتظامی به‌ویژه اداره نظارت بر اماکن عمومی که زیر نظر پلیس امنیت عمومی بوده وظیفه دارند با هرگونه خلاف شرعی در چارچوب قانون برخورد کنند.

وی اختلاط زن و مردم در تالار و رستوران‌ها را خلاف شرع دانست و گفت: عروسی‌ در تالارهای مختلط حرام و خلاف شرع محسوب می‌شود، به همین دلیل همکاران ما در نیروی انتظامی ملزم هستند در مقابل این تخلفات واکنش نشان دهند.

این مسؤول با اشاره به اینکه پنچ سال پیش معضل اختلاط در عروسی‌ها و تالارها بیشتر شده بود، خاطرنشان کرد: با تذکرات قاطع فرمانده انتظامی استان، فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها، پلیس اطلاعات و تشکیلات اداره نظارت بر اماکن عمومی استان تقریباًً این معضل کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: نیروی انتظامی در برابر هرگونه خلاف شرع با قاطعیت می‌ایستد و برخورد با عروسی‌های مختلط از وظایف قانونی اداره نظارت بر اماکن بوده و در این زمینه با مراجع قضایی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

شکری با اشاره به اینکه عقیدتی‌سیاسی فرماندهی انتظامی در تمام شهرستان‌ها شعبه نظارت و ارزشیابی دارد، متذکر شد: مردم می‌توانند هر انتقاد و پیشنهاد در زمینه نحوه برخورد کارکنان نیروی انتظامی را از طریق تلفن تماس ۱۹۷ یا مراجعه حضوری با عقیدتی‌سیاسی فرماندهی انتظامی استان در میان بگذارند.

فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار