کد خبر : 56272
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان:

بعد اخلاقی و دینی دانش آموزان در کنار بعد علمی تقویت شود

بعد اخلاقی و دینی دانش آموزان در کنار بعد علمی تقویت شود

.

به گزارش گیلانستان، «محمد لطیفی» به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید امروز(شنبه، ۱۵ شهریور) در جمع خبرنگاران به تربیت دانش آموز تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و این هدف را اصلی ترین رسالت انجمن های اسلامی برشمرد.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان با تاکید بر تفاهم نامه های مختلف با دستگاه ها و نهادهای دیگر، بحث مهارت آموزی، تفکر خلاق و به‌کارگیری آموزش های علمی در عمل را مورد توجه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان دانست و ادامه داد: توجه به بعد اخلاقی و دینی دانش آموزان در کنار بعد علمی همواره مورد تاکید اتحادیه بوده است.

وی بیان کرد: برنامه هایی از قبیل هیئت انصارالمهدی(عج)، جلسات مستمر قرارگاهی، ارتباط عمیق با مربیان و مبلغان دینی، جشنواره ها و مسابقات فرهنگی و هنری اتحادیه در همین راستا برگزار می شوند.

لطیفی یکی از ویژگی های اتحادیه را نقش دهی به دانش آموزان عنوان کرد و گفت: پرورش خلاقیت، ابتکار، تصمیم سازی و تصمیم گیری، مسئولیت پذیری و رهبری گروه  از جمله برنامه های اتحادیه است.

وی با استناد به فرمایش نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه بحث قوی شدن این تشکل را از ماموریت سال جاری دانست و عنوان کرد: یکی از محورهای قوی شدن تشکل، موضوع قوت در فضای مجازی است که از ابتدای سال به طور ویژه بر روی آن تمرکز شده است.

 

لطیفی در ادامه اهدای بسته های آموزشی، کارگاه های یک روزه و چند روزه سواد رسانه و تربیت مربی سواد رسانه را از جمله اقدامات اتحادیه در بحث قوی شدن بیان  کرد و افزود: برگزاری جلسات معرفتی و هم اندیشی، هیئات مذهبی، مسابقات کتابخوانی، پویش های مختلف و کلاس های آموزشی علمی به صورت مجازی از دیگر برنامه های اتحادیه در حوزه بهره مندی مناسب از ظرفیت فضای مجازی است.

وی همچنین اذعان کرد: باتوجه به سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس آموزش و پرورش مبنی بر کم توجهی به فعالیت های پرورشی و عقب ماندگی در این زمینه، تصریح کرد: با توجه به موضوع آموزش مجازی، باید برای فعالیت های پرورشی شیوه های جدیدی را طراحی کرد تا این موضوع مورد غفلت بیشتر قرار نگیرد.

لطیفی با تاکید بر اینکه سند ۲۰۳۰ مصداق نفوذ فرهنگی و تربیتی است، اظهار کرد: از بدو انتشار موضوع سند ۲۰۳۰ در کشور، اتحادیه با برگزاری همایش ها، کارگاه ها و جلسات هم اندیشی به تبیین این سند پرداخت و در مقابله با آن برای احیاء و اجرای مفاد سند تحول بنیادین تلاش کرده است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار