کد خبر : 27410
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 مرداد 1397- 20: 20

بقعه متبرکه امامزاده هاشم رشت میزبان مسابقات قرآنی

بقعه متبرکه امامزاده هاشم رشت میزبان مسابقات قرآنی

چهل و یکمین مسابقات استانی قرآن کریم از نهم تا یازدهم مرداد ماه در بقعه متبرکه امامزاده هاشم رشت برگزار می شود.

به گزارش گیلانستان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان امروز گفت : چهل و یکمین مسابقات استانی قرآن کریم با شرکت ۲۰۰ نفر از قاریان به مدت ۳ روز در بقعه متبرکه امامزاده هاشم رشت برگزار می شود.

حجت الاسلام علیزاده افزود : این مسابقات در رشته های اذان ، تفسیر، حفظ ۵،۱۰،۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعا خوانی ، مقطع خوانی گروهی قرآن، همسرایی و تواشی، حفظ حدیث ، معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم برگزار خواهد شد.

وی گفت : ۱۶ داور بومی و غیر بومی در چهل و یکمین مسابقات استانی قرآن کریم حضور خواهند داشت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه  ۲۰ نفر از برترین ها به مرحله کشوری راه می یابند خاطر نشان کرد : برترین های مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم نیز به مرحله بین المللی مسابقات قرآنی اعزام می شوند.

حجت الاسلام علیزاده گفت : در مرحله شهرستانی چهل و یکمین مسابقات استانی قرآن کریم هزار نفر از قاریان باهم رقابت کردند.

وی با بیان اینکه در راستای برنامه پنجم توسعه سهم گیلان در زمینه تربیت حافظان قرآنی ۱۲هزار نفر است افزود : برای تحقق  هرچه بهتر طرح تربیت حافظان قرآنی تفاهم نامه همکاری با موسسه های قرآنی استان منعقد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای طرح راه اندازی شبکه خادمان افتخاری رسانه ها خبر داد و گفت : پیشنهاد این طرح در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پذیرفته شد که به زودی در بقاع  متبرکه شاخص گیلان اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد : این طرح در راستای معرفی جاذبه های مذهبی، ترویج فعالیت های فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه اجرا می شود./ خبرگزاری صداوسیما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار