کد خبر : 77661
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 فروردین 1401- 20: 15

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

بنا داریم پرچم کارهای فرهنگی، هنری و دینی در گیلان بیش از سایر استان‌ها خودنمایی کند

بنا داریم پرچم کارهای فرهنگی، هنری و دینی در گیلان بیش از سایر استان‌ها خودنمایی کند

ثقتی گفت: بنا داریم همانطور که پرچم شیعه در گیلان برافراشته شده، پرچم کارهای فرهنگی، هنری و دینی نیز در این استان بیش از سایر استان ها خودنمایی کند.

به گزارش گیلانستان، «رضا ثقتی» امروز(یک‌شنبه، ۱۴ فروردین) در آیین افتتاح دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان در تالار مرکزی رشت با تبریک فرا رسیدن ماه رمضان، این ماه را ماه رحمت و برکت دانست و ابراز امیدواری کرد همه ما ازفرصت ماه رمضان بهره‌مند شویم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه هفته قرآن و عترت رویدادی بزرگ برای جهت‌دهی موثر در راستای منشور قرآن کریم است افزود: اولین جلسه رسمی بنده بعد از انتصاب به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به برکت قرآن و در راستای همین برنامه بوده است.

 

وی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان را پیشگام و محور فعالیت‌های فرهنگی و دینی دانست و تصریح کرد: نباید وظایف و رسالت‌های ما به یک بخش و موضوع خلاصه شده و تک بعدی باشد، زیرا نام بلند فرهنگ همه بخش‌ها و محورها را به بار می‌کشد.

 

ثقتی با بیان اینکه حضور همزمان در بخش هنر، قرآن و سایر بخش‌ها یک موهبت است که رسالت ما رشد و تعالی همزمان همه بخش‌ها با یکدیگر است تصریح کرد: نباید استان گیلان که مهد تحقق حکومت شیعه در جهان و پناهگاه ائمه(ع) و نوادگان اهل بیت(ع) بوده به یک بخش هنری محدود شود.

 

وی اظهارکرد: بنا داریم همانطور که پرچم شیعه در گیلان برافراشته شده، پرچم کارهای فرهنگی، هنری و دینی نیز در این استان بیش از سایر استان ها خودنمایی کرده و حرکت آفرین فعالیت‌های ملی باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: ایده هفته قرآن و عترت از استان گیلان به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شد و مورد تصویب قرار گرفت و به‌عنوان طرح برتر به تمام کشور ابلاغ شد.

 

وی با بیان اینکه گیلان باید پیشگام در حرکت‌های ملی باشد اذعان کرد: استعدادهای نهفته در گیلان بسیار است و این‌گونه جشنواره‌ها علاوه بر شناسایی استعدادها و معرفی آنها به جامعه، به‌نوعی هم باید جهت دهنده جریان فرهنگی و هنری در کشور باشد و چه پرچمی بالاتر از قرآن که همه را در بر می‌گیرد تا همه به نقطه اوج معنویت برسند.

 

ثقتی با تصریح اینکه در گفتمان فرهنگی دولت نیز محوریت قرآن مورد تاکید است، با تاکید بر پرداختن به قرآن از دریچه هنر اذعان کرد: ابزار و دریچه هنر رساترین، تاثیرگذارترین و نافذترین ابزاری است که می‌تواند تعالی قرآن را در جامعه همراه باشد. در واقع این جشنواره هنرها را در خدمت نشر قرآن کریم قرار داده است.

 

وی با اشاره به راه اندازی دبیرخانه دائمی هفته قرآن و عترت در گیلان اذعان کرد: هفته قرآن و عترت گیلان سالی یکبار برگزار شده و ویترین تمام فعالیت‌های قرآنی ما در طول سال است تا تمام تولیدات هنری قرآن محور را در فضایی خلق کرده و به مردم نشان دهیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هنر را گویاترین ابزار برای توزیع فرهنگ قرآنی در کشور دانست و ابراز کرد: باید قرآن را محور همه فعالیت‌ها قرار دهیم./ شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار