کد خبر : 24614
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 فروردین 1397- 37: 20

بندر انزلی را تبدیل به مرکز و مقصد گردشگری و سفر دریایی خزر می کنیم

بندر انزلی را تبدیل به مرکز و مقصد گردشگری و سفر دریایی خزر می کنیم

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در جمع خبرنگاران گفت: بندر انزلی را تبدیل به مرکز و مقصد گردشگری و سفر دریایی خزر می کنیم.

به گزارش گیلانستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان؛ حسین چراغی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح گردشگری دریایی استان گیلان در سال ٩٧ تفاوت قابل‌توجه نسبت به سال ٩٦ داشته است اظهار کرد: با توجه به فرهنگ‌سازی و ترویج گردشگری دریایی در سازمان بنادر و دریانوردی و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده طی سه سال گذشته، فعال‌سازی صنعت گردشگری دریایی در اولویت اهداف قرارگرفته است.

وی با اشاره به طرح گردشگری دریایی در استان گیلان گفت: این طرح در قالب ستاد تسهیل گردشگری دریایی با مشارکت ١٥ ارگان دولتی و همکاری اتحادیه‌های قایقرانی از بهمن   ٩٦ آغاز  و با انجام بازرسی‌های فنی به‌منظور ارتقای ایمنی قایق‌های گردشگری برای ایجاد بستری ایمن و مطمئن برای گردشگران دریایی تا ١٥ فروردین ٩٧ ادامه داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه طبق آمار به‌دست‌آمده در سال ٩٧ با تردد ١٦٥ هزار نفر، شاهد رشد ١٦/٣ درصد نسبت به سال ۹۶ بودیم گفت: این موضوع بیانگر وجود پتانسیل در بخش گردشگری دریایی استان است.

چراغی در پاسخ به این سؤال که هدف اصلی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در توسعه فعالیت‌های دریا محور چیست تصریح کرد: گسترش فعالیت‌های تجاری و توسعه گردشگری دریایی و سفر دریایی ازجمله اهداف این اداره کل است.

وی با بیان اینکه در بخش گردشگری دریایی از سه سال گذشته با معرفی طرح ساخت مارینا در سواحل استان شامل بنادر آستارا، انزلی و چمخاله دریچه جدیدی بروی صنعت گردشگری دریایی در خزر گشودیم اظهار کرد: خوشبختانه پس از بندرانزلی، بندر کاسپین با الگوسازی از مارینا بندر انزلی به این شبکه اضافه شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به هدف از تشکیل شبکه مارینا گفت: قصد داریم با ایجاد خطوط منظم و تورهای گردشگری دریایی و با استفاده از کشتی‌های استاندارد خطوط دریایی استان را فعال کنیم.

چراغی با اشاره به توسعه گردشگری دریایی با استفاده از ظرفیت‌های تالاب بین‌المللی انزلی برای تردد گردشگران افزود: در این قسمت به دنبال استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی هستیم زیرا اعتقادداریم باید فرصت‌های شغلی فعلی را حفظ کنیم و سرمایه‌گذاری‌های جدید در گردشگری دریایی نباید منتج به حذف یا تضعیف تعاونی‌های قایقرانی شود.

وی با بیان اینکه برای توسعه سفرهای دریایی بین کشورهای دریای خزر اقدامات خوبی در حال انجام است اظهار کرد: توافقنامه‌های منطقه‌ای، قراردادهای داخلی، آماده‌سازی زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ازجمله این موارد است که به‌زودی نتایج اقدامات اعلام می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تأکید بر اهمیت تشکیل و تکمیل حلقه‌های گردشگری دریایی در استان بیان کرد: با توجه به وجود زیرساخت‌های موردنیاز گردشگری و سفر دریایی در بندر انزلی انتظار داریم در سایر نقاط ساحلی ازجمله بنادر کاسپین، آستارا و چمخاله نیز زیرساخت‌ها به‌موقع آماده شود تا حلقه‌های گردشگری دریایی تکمیل و ایده ایجاد شبکه مارینا اجرایی شود.

چراغی گفت: با ایجاد جاذبه‌های تفریحی و مراکزتجاری، بندر انزلی به‌زودی تبدیل به کانون و پایتخت گردشگری و سفر دریایی خزر خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار