کد خبر : 44282
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 آذر 1398- 43: 16

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان:

بنگاه‌های کوچک و زودبازده خانگی با کمک سپاه در گیلان راه‌اندازی می‌شوند

بنگاه‌های کوچک و زودبازده خانگی با کمک سپاه در گیلان راه‌اندازی می‌شوند

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: در راستای توانمندسازی خانواده‌ها و اجرای طرح‌های کارآفرینی بنگاه‌های زودبازده خانگی و کوچک با کمک سپاه قدس گیلان در این استان راه‌اندازی می‌شوند.

به گزارش گیلانستان سرهنگ پاسدار علی توشه صبح امروز در جمع خبرنگاران ایجاد اشتغال و کمک برای حل مشکل بیکاری در استان را از برنامه‌های سپاه قدس گیلان خواند و اظهار داشت: در راستای اجرای طرح‌های کارآفرینی، بنگاه‌های زودبازده خانگی و کوچک با کمک سپاه قدس گیلان در این استان راه‌اندازی می‌شوند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان تعریف قطب‌های تولیدی در هر کدام از ۱۶ شهرستان استان بر اساس ظرفیت‌های همان منطقه را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: قصد داریم خوشه‌های تولیدی و تعاونی‌ها را در مناطق مختلف گیلان راه‌اندازی کنیم و برای تحقق این هدف مبالغی نیز به عنوان تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان پرداخت می‌شود.

توشه فعالیت خوشه‌های تولیدی در حوزه تولید داروهای گیاهی در آستارا و یا راه‌اندازی این خوشه‌ها در شهرستان لاهیجان برای ایجاد صنایع وابسته به چای را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سیاست سپاه راه‌اندازی بنگاه‌های زودبازده خانگی است تا از طریق آن سطح اقتصادی خانواده‌های محروم استان گیلان ارتقاء پیدا کند.

وی از ایجاد یک بانک اطلاعاتی از محرومیت‌های موجود در گیلان و برنامه‌ریزی برای رفع آن جهت به کمک اقشار مختلف بسیج خبر داد و ابراز داشت: ایجاد این بانک اطلاعاتی کامل و جامع به ما کمک می‌کند که از انجام کارهای پراکنده جلوگیری کنیم تا اقشار مختلف بسیج برای کمک به مردم به صورت دقیق‌تری سازماندهی شوند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی هر کدام از گروه‌های جهادی متشکل از اقشار مختلف بسیج به مدت سه سال برای رفع محرومیت از یک منطقه استان فعالیت خود را آغاز می‌کنند افزود: با ایجاد بانک اطلاعاتی از مناطق محروم می‌توانیم در کمترین زمان ممکن محرومیت‌های شناسایی شده در استان را برطرف کنیم.

توشه از شکل‌گیری بسیج ستاد تخصصی اقشار در سپاه قدس گیلان خبر داد و با بیان اینکه ۲۱ قشر بسیج استان به عنوان قشرهای تخصصی این ستاد معرفی شده‌اند اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی، دانش‌آموزی، اساتید، طلاب و نمونه‌های مشابه نظیر این در عرصه‌‌های تخصصی برای محرومیت‌زدایی از استان گیلان سازماندهی شده‌اند.

وی بصیرت‌افزایی و ارتقاء سطح آگاهی و دانش مردم و آحاد جامعه در مورد خطرات، نقشه‌ها و استراتژی دشمن و مقابله با آن را از تکالیف و رسالت‌های سپاه عنوان کرد و بیان داشت: خنثی‌سازی نقشه‌ها و برنامه‌های دشمن در عرصه‌های مختلفی نظیر جنگ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در دستور کار سپاه قرار گرفته است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان حمله به استراتژی دشمن و پیش‌بینی دقیق برنامه او را توانمندی غیرقابل وصف سپاه برای دفاع از انقلاب اسلامی اعلام کرد و ابراز داشت: دشمن در حال حاضر به جنگ هیبریدی یا ترکیبی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران روی آورده است و انواعی از مدل‌های تهدید را به کشورمان تحمیل می‌کند.

توشه جنگ نرم را به معنی تخریب یک مدل پذیرفته شده در یک اجتماع توصیف کرد و گفت: در حال حاضر دشمن نه تنها در حوزه مسائل فرهنگی بلکه در تمام عرصه‌ها برای جنگ نرم علیه کشورمان وارد شده است و قصد دارد با تخریب ارزش‌ها و باورهای مردم نسبت به جایگزینی برنامه‌ها و مدل‌های ساختگی خود اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای جنگ نرم به ایجاد ناهنجاری‌ها، آسیب‌های اجتماعی، افزایش طلاق، پوشش غربی زنان و نمونه‌هایی نظیر این اقدام کرده است تصریح کرد: به طور نمونه مردم گیلان افرادی بافرهنگ و اصیل هستند اما دشمن با تخریب مدل باعث شده میزان نزاع‌های دست جمعی و طلاق در این استان افزایش پیدا کند.

توشه با تأکید بر اینکه دشمن در عرصه سیاسی نیز در حال طرح‌ریزی مدل جنگ نرم بوده و آثار آن در آینده نزدیک کاملاً مشخص می‌شود خاطرنشان کرد: اینکه فردی با شعار خدمت به مردم و رضای خدا دست در جیب خود کرده و اقدام به خرید رأی می‌کند نشان‌دهنده تأثیرات اقدامات دشمن در عرصه‌ سیاسی جنگ نرم است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار