کد خبر : 30722
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

بهترین راه مقابله با جنگ نرم دشمن اعتلای جایگاه مساجد است

بهترین راه مقابله با جنگ نرم دشمن اعتلای جایگاه مساجد است

فرمانده سپاه قدس استان گیلان گفت: بهترین راه برای مقابله با توطئه‌های جنگ نرم اعتلاء جایگاه و افزایش کارکردهای مساجد است.

به گزارش گیلانستان، سردار محمد عبدالله‌پور صبح امروز در همایش توانمندسازی ارکان مساجد اظهار داشت: دشمن برای رسیدن به اهداف و توطئه‌های خود در جنگ نرم به ابزارها و شیوه‌های متعددی متوسل می‌شود اما افزایش کارکردهای مساجد می‌تواند از نفوذ این نقشه‌ها جلوگیری کند.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان عنوان کرد:‌ برای حفظ و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع از آرمان‌های والای آن باید به مساجد همانند سنگرهای فرهنگی توجه ویژه‌ای مبذول شود تا اثرات مخرب آسیب‌های اجتماعی توسط آنان در جامعه به نحو مطلوبی کاهش پیدا کند.

سردار عبدالله‌پور تصریح کرد:‌ امروز نیز همانند دوران دفاع مقدس نظام اسلامی با آماج توطئه‌ها و بمباران‌های تبلیغاتی در حوزه‌های مختلف از جمله فضای فرهنگی،‌ اجتماعی، سیاسی و روانی مواجه است بنابراین باید برای خنثی‌سازی راهبردها و استراتژی‌های دشمن سنگر مساجد تقویت شود.

وی تقویت جایگاه مساجد را مورد تأکید قرار داد و افزود:‌ اگر آحاد مردم به ویژه نوجوانان و جوانان کشور به سلاح محکم ایمان که تقویت و گسترش آن یکی از وظایف اصلی مساجد است به خوبی مجهز باشند به طور یقین نظام اسلامی در برابر تهدیدات دشمن و موج حملات آن‌ها مقاوم می‌شود.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر حدود 3 هزار مسجد در سطح استان گیلان وجود دارد که تعداد زیادی از آنها به طور کامل فعال نیستند به همین علت احیاء و فعال‌سازی این اماکن مقدس باید از سوی متولیان امر بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

سردار عبدالله‌پور ابراز داشت:‌ بیش از 2 هزار عدد از مساجد گیلان فعالیت مستمری در راستای انجام کارکردهای اصلی خود ندارند که این عامل و نقیصه بزرگ باعث می‌شود زمینه برای بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه به ویژه در بین قشر نوجوان و جوانان بیشتر فراهم شود.

وی تصریح کرد:‌ در کشور ترکیه که از نظام لائیک پیروی می‌کند به مساجد و امامان جمعه آن از لحاظ مادی و معنوی بسیار توجه می‌شود و سردمداران آن نیز دلیل این کار را تأثیرگذاری بسیار زیاد مساجد در میان مردم و بهترین راه کنترل آنان در مسیر سیاست‌های حاکمیت می‌دانند.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان افزود:‌ افزایش تعاملات بیشتر بین اعضا و متولیان امور مساجد باید در رأس امور قرار گیرد زیرا با این روش و با برطرف کردن نواقص و برقراری انسجام لازم علاوه بر ترغیب بیشتر مردم و جوانان برای ورود به مسجد توطئه‌های دشمنان نیز خنثی می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار