کد خبر : 81646
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۵۹

بهره‌برداران حقوق عامه اهالی روستا را مدنظر قرار دهند

بهره‌برداران حقوق عامه اهالی روستا را مدنظر قرار دهند

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه بهره‌گیری از مواهب طبیعی باید ۲سویه باشد، گفت: بهره‌برداران باید علاوه بر بررسی صدور مجوز بهره‌برداری از معادن در گیلان سرمایه‌گذاران و کاربران معدنی، حقوق ساکنان و اهالی منطقه که عمدتا روستانشین هستند نیز مد نظر قرار گیرد.

به گزارش گیلانستان به نقل از فارس، حجت الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی امروز در جلسه با اعضای مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دادگستری با بیان اینکه بهره‌برداری از معادن استان باید با یک شرایط و ضوابط خاصی انجام شود، اظهار کرد: در استان گیلان معادن بسیار زیادی وجود دارد که به دلیل استفاده نادرست و برداشت‌های غیراصولی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدند.

 

وی با تأکید بر ضرورت دفاع از حقوق عامه در روند صدور مجوزهای قانونی به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان گفت: مجموع دستگاه‌های اجرایی و متولیان صدور مجوز باید با نگاهی کارشناسانه و در بستر عدالت برای دفاع از حقوق عامه‌ مردم به حمایت از سرمایه‌گذاران پرداخته و با انجام اینکار از بروز هرگونه تنش برای ساکنان حوزه‌ی صدور مجوز جلوگیری کنند.

 

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه بهره‌گیری از مواهب طبیعی باید ۲سویه باشد، تصریح کرد: بهره‌برداران باید علاوه بر بررسی صدور مجوز بهره‌برداری از معادن در گیلان، سرمایه‌گذاران و کاربران معدنی، حقوق ساکنان و اهالی منطقه که عمدتا روستانشین هستند نیز مد نظر قرار گیرد.

 

خلیلی نقش بهره‌برداری درست از معادن در اجرا و تکمیل پروژه‌ها عمرانی را بسیار مؤثر دانست و بیان کرد: باید بهره‌برداران معادن در برداشت از معادن خود به دقت عمل کنند تا دچار مشکلات نشویم.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار