کد خبر : 83213
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 آبان 1401- 01: 20

بهره‌برداری از سیستم ایرانی ضد برق گرفتگی و ضد آتش‌سوزی برای نخستین بار در جهان

بهره‌برداری از سیستم ایرانی ضد برق گرفتگی و ضد آتش‌سوزی برای نخستین بار در جهان

سیستم ضد برق گرفتگی و ضد آتش‌سوزی توسط شرکت دانش بنیان توسعه و خدمات صنعتی ایران اختراع و ساخته شده که در جهان نمونه ای از این نوع سیستم وجود ندارد.

به گزارش گیلانستان به نقل از فارس، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز وارد گیلان شد و در سفر یک روزه خود به شهرستان لنگرود با حضور در گلزار شهدای دیوشل، از ظرفیت‌های روستای دیوشل، ساختمان تاریخی اداره نوغان شهر شلمان و بندر گردشگری چمخاله و پروژه‌های زیرساختی شهرداری چاف و چمخاله در شهر و ساحل بازدید کرد.

 

ضرغامی در بازدیدهای خود از بازارچه سنتی پخت نان سنتی در ملاط بخش کومله لنگرود نیز بازدید کرد، عدم وجود گاز برای پخت و پز، عدم وجود سرویس بهداشتی از جمله مواردی بود که فعالین در بازارچه درخواست پیگیری و حل این مشکلات را داشتند، همچینن پرداخت تسهیلات کم بهره به غرفه‌داران بازارچه سنتی از دیگر درخواست‌های آنان بود که وزیر گردشگری دستور پیگیری آنان را داد.

 

بندر چمخاله در سه فاز طراحی شده و تنها بندر گردشگری شمال کشور محسوب می‌شود که در حال حاضر عملیات اجرایی آنان دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی شده و قرار شده تا شهریور ۱۴۰۲ به اتمام برسد.

 

همچنین در جریان بازدید یک روزه ضرغامی از پروژه‌های گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان لنگرود، سیستم ضد برق گرفتگی و ضد آتش سوزی نیز در یک واحد خصوصی برای نخستین بار در کشور و در شهرستان لنگرود به بهره برداری رسید.

 

سیستم ضد برق گرفتگی و ضد آتش‌سوزی که در لاتین و عناوین جهانی به baan atex canveartor معرفی می‌شود توسط شرکت دانش بنیان توسعه و خدمات صنعتی ایران اختراع و ساخته شده است که در جهان نمونه‌ای از این نوع سیستم وجود ندارد.

 

این سیستم در واحدهای صنعتی، تجاری، اداری و مسکونی قابلیت نصب را دارد که باعث کاهش مصرف برق تا ۲۰ درصد می‌شود و علاوه بر آن موجب افزایش طول عمر دستگاه‌های برقی شده و از برق گرفتگی و آتش سوزی در زمان بروز حوادث مانند زلزله، سیل و غیره جلوگیری می‌کند.

 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه گردشگری در حوزه آبی، ساحل‌سازی در کنار دریا و رودخانه بسیار مهم است، اظهار کرد: رودخانه چاف و چمخاله به طول پنج کیلومتر به دریا منتهی می‌شود که موقعیت خوبی را برای گردشگری دارد و از مزیت‌های گیلان می‌تواند باشد.

 

ضرغامی با بیان اینکه گیلان یکی از مناسب‌ترین موقعیت برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را دارد، افزود: همه مناطق این استان بکر و خدادادی است و باید با سرمایه‌گذاری و برداشتن موانعی که در طول‌های گذشته برای سرمایه گذاران مانع ایجاد کرده شاهد رونق این استان باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار