کد خبر : 9719
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳

بهره‌برداری بیش از ۳ کیلومتر باقی‌مانده آزاد راه رشت قزوین تا پایان سال

بهره‌برداری بیش از ۳ کیلومتر باقی‌مانده آزاد راه رشت قزوین تا پایان سال

استاندار گیلان با بیان اینکه ۳.۳ کیلومتر باقی‌مانده آزاد راه رشت قزوین تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد گفت: با بهره‌برداری از این پروژه ۷۴ درصد از گره ترافیکی محور مذکور برطرف می‌شود.

به گزارش گیلانستان، محمد علی نجفی صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استانداری گیلان با اشاره به اینکه صنعت نفت در سال‌های اخیر جان تازه‌ای گرفته است اظهار داشت: در حال حاضر با اجرای برجام و تلاش مسئولان صنعت نفت در کشور این صنعت به اوج خود در کشور رسیده است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه صنعت نفت یکی از سخت‌ترین و پر افتخارترین دوران تاریخی خود را پشت سر گذاشته است افزود: در بحث گازرسانی در اجرای تبصره بند “ق” استان گیلان به‌درستی از این فرصت استفاده کرده است و هم اکنون ظرفیت پوشش گازرسانی استان گیلان 95 درصد است.

نجفی با بیان اینکه استان گیلان 14 هزار و 700 کیلومتر مربع مساحت و جمعیت بالغ بر 2.5 میلیون نفر دارد خاطرنشان کرد: استان گیلان معادل 2.6 درصد تولیدات ناخالص کشور را دارد و عمده‌ترین محورهای اقتصادی استان بر مبنای حوزه خدماتی و بازرگانی در کشاورزی و صنعت است.

وی با اشاره به اینکه رشد و توسعه گسترده‌ای در شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری گیلان صورت گرفته است تاکید کرد: استان گیلان بیش از 50 شرکت دانش بنیان دارد که در نظر داریم این میزان را به 100 شرکت افزایش دهیم.

استاندار گیلان اجرای طرح روستای فاقد بیکار را یکی از بهترین اقدامات در استان نام برد و گفت: 4 روستا در استان به‌عنوان روستای بدون بیکار انتخاب شده است و اقدامات در راستای توسعه اشتغال، دامپروری، کشاورزی و بوم‌گردی در این روستاها به‌درستی پیگیری می‌شود.

نجفی با اشاره به راه آهن رشت قزوین و با بیان اینکه این پروژه در بحث زیرساخت‌ها پیشرفت فیزیکی 95 درصدی دارد بیان کرد: در بحث روسازی پروژه راه آهن رشت قزوین با پیشرفت بیش از 30 درصدی مواجه هستیم و 90 کیلومتر از مسیر ریل گذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه 3.3 کیلومتر باقی مانده آزاد راه رشت قزوین تا قبل از شروع سال جدید به بهره برداری می‌رسد بیان کرد: با بهره برداری از این پروژه 74 درصد از گره ترافیکی محور مذکور برطرف می‌شود.

استاندار گیلان احداث و تکمیل اسکله‌های بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی را یک افتخار بزرگ برای استان دانست و گفت: این بندر با ظرفیت 23 میلیون تن کالا درمنطقه آزاد انزلی در حال احداث است.

نجفی با بیان اینکه گیلان در 3 سال گذشته همواره در ایجاد فضای کسب و کار رتبه نخست کشور را داشته است تصریح کرد: استان گیلان در بحث بیکاری پنجمین استان کشور بود که در حال حاضر رتبه 25 را در کشور دارد.

وی با اشاره به ظرفیت مطلوب بارش باران در استان گیلان و با بیان اینکه قسمت عمده‌ای از آب  این بارش‌ها در گیلان به دریا می‌ریزد افزود: استان گیلان قدرت مهار و جمع آوری آب موجود در جلگه را نداشته و دانش جمع آوری آب باران در استان موجود نیست./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار