کد خبر : 62098
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹

رئیس فراکسیون محیط‌ زیست مجلس:

بهره‌مندی از روش‌های خلاق و دانش‌بنیان راهکار رفع مشکلات زیست‌محیطی کشور است

بهره‌مندی از روش‌های خلاق و دانش‌بنیان راهکار رفع مشکلات زیست‌محیطی کشور است

به گفته رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی، استفاده از ظرفیت مجموعه‌های جوان و حمایت از اقدامات دانش‌بنیان راهکاری مؤثر در رفع مشکلات زیست‌محیطی کشور است.

به گزارش گیلانستان، سمیه رفیعی عصر امروز با حضور در دفتر شرکت داده کاوان کندو از روند فعالیت‌های این مجموعه در راستای اجرای پروژه تفکیک از مبدأ “دوباره” در رشت بازدید کرد.

وی در این بازدید با تقدیر از روند فعالیت‌های مجموعه داده کاوان کندو گفت: شیوه مبتنی بر تفکر و علم فعالیت این مجموعه امری است که می‌تواند به الگویی در سراسر کشور تبدیل شود.

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود برخی مشکلات زیست‌محیطی در کشور افزود: استفاده از ظرفیت مجموعه‌های جوان و حمایت از اقدامات دانش‌بنیان راهکاری مؤثر در رفع مشکلات زیست‌محیطی کشور است.

رفیعی به‌کارگیری روش‌های خلاق را لازمه فعالیت در راستای رفع مشکلات زیست‌محیطی کشور و فرهنگ‌سازی در این حوزه دانست و بیان کرد: باید تلاش شود تا در این مسیر از داده‌های صحیح و مؤثر برای پیشبرد امور استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بازنگری در قانون پسماند در حال حاضر در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، افزود: از ظرفیت عموم اندیشکده‌ها، مراکز پژوهشی و کانون‌های تفکر در راستای رفع خلأهای موجود در قانون پسماند استفاده خواهد شد.

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی به‌منظور ترویج مدیریت صحیح پسماند در جامعه بیان کرد: صداوسیما و سایر رسانه‌ها می‌‌بایست نقش پررنگی را تحقق این امر ایفا کنند.

نقش‌آفرینی مردمی لازمه پیشبرد مناسب طرح تفکیک از مبدأ

مدیرعامل شرکت داده کاوان کندو نیز در این نشست با تأکید بر لزوم بازنگری در بسیاری از سیاست‌های زیست‌محیطی کشور اظهار کرد: حلقه مفقوده رفع مشکلات زیست‌محیطی بهره‌گیری از مشارکت مردمی است که باید در این بازنگری‌ها لحاظ شود.

رضا سلمانی نقش‌آفرینی مردمی را لازمه پیشبرد مناسب طرح تفکیک از مبدأ دانست و گفت: فرهنگ‌سازی صحیح ازجمله گام‌های مهم و کلیدی در تحقق این امر است.

وی با تشریح روند فعالیت اجرای طرح تفکیک از مبدأ “دوباره ” در شهر رشت بیان کرد: مراحل اولیه اجرای این پروژه از نیمه دوم بهمن‌ماه آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت داده کاوان کندو تفکیک از مبدأ را کلیدی‌ترین راه‌حل مدیریت پسماند دانست و افزود: در طرح جامع مدیریت پسماند کشور در افق ۱۴۰۴ نیز وضعیت مطلوب پسماند این است که کلیه پسماندهای عادی، تفکیک و بازیافت شوند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار