کد خبر : 61068
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 دی 1399- 49: 16

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان:

بهره‌مندی مشترکان کم‌مصرف از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق مصرفی؛ ۳۴ درصد شبکه‌ برق گیلان فرسوده است

بهره‌مندی مشترکان کم‌مصرف از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق مصرفی؛ ۳۴ درصد شبکه‌ برق گیلان فرسوده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با اشاره به بهره‌مندی مشترکان کم‌مصرف از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق مصرفی گفت: ۳۴ درصد شبکه‌ برق گیلان فرسوده است.

به گزارش گیلانستان، محمد اسماعیل هنرمند صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پایداری شبکه‌های برق استان را از اولویت‌های مهم شرکت توزیع برق برشمرد و اظهار داشت: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک و مصرف‌کننده در سطح استان گیلان در هر شرایطی خواستار پایداری برق هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با اشاره به ضرورت اجرای طرح افزایش تاب‌آوری خطوط فشار متوسط در گیلان و جایگزینی شبکه‌های فرسوده با کابل خودنگهدار خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی استان گیلان حدود ۳۴ درصد از شبکه های برق در این استان فرسوده است.

هنرمند با بیان اینکه شهرهای لاهیجان، آستانه اشرفیه، فومن و صومعه‌سرا که از شبکه‌های قدیمی با میزان فرسودگی بالا برخوردارند، این شبکه‌ها در اولویت تجهیز کابل خودنگهدار هستند تصریح کرد: در حال حاضر ۹۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار با صرف اعتبار حدود ۱۲۰ میلیارد تومان در گیلان نصب شده و هزار کیلومتر در فاز دوم اجرا می‌شود.

وی با ارائه آماری از مشترکان کم‌مصرف گیلانی گفت: ۱۶ درصد مشترکان گیلانی کم‌مصرف، ۴۴ درصد خوش مصرف و ۳۲ درصد نیز پرمصرف هستند البته ۶ درصد مشترکان مربوط به خانه‌های خالی از سکنه و ۲ درصد نیز مربوط به باغ ویلاها است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق مصرفی در طرح برق امید مشترکان کم‌مصرف خبر داد و بیان داشت: در این راستا مشترکان خوش‌مصرف از تخفیف‌های کاهش مصرف بهره‌مند می‌شوند و به مشترکان پرمصرف نیز یک فرصت ۶ ماهه داده می‌شود.

هنرمند کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف برق مشترکان را از اهداف اصلی طرح برق امید برشمرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه این طرح در حفظ منابع مالی و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی اثرگذار است لذا امیدواریم که مشترکان همکاری خوبی در این زمینه داشته باشند و میزان مصرف برق خود را کاهش دهند.

وی با اشاره به بدهکاری ۱۴۸ میلیارد تومانی مشترکان برق در گیلان ابراز داشت: از این میزان، حدود ۳۰ درصد مربوط به مشترکان تجاری و خانگی و سایر بدهی‌ها نیز مربوط به بخش اداری، صنعتی و کشاورزی است و انتظار داریم که مشترکان بدهی‌های خود را به‌موقع پرداخت کنند تا این مبلغ در اجرای پروژه‌های عمرانی و اصلاح شبکه‌های فرسوده هزینه شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان مشکل کمبود کنتور برق را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه کنتورهای دیجیتال وارداتی هستند و به‌زودی این مشکل نیز در استان برطرف خواهد شد افزود: یکی از اهداف دیگر این شرکت، تامین برق پایدار و استمرار آن است که در این راستا طرح بزرگ تاب‌آوری آغاز و نقاطی که دارای مشکل بودند شناسایی و باید بازسازی شود.

هنرمند بیان کرد: در راستای اجرای طرح حذف مراجعات حضوری مشترکان نیز شرکت توانیر از آذرماه امسال اجرای خدمات غیرحضوری به کلیه مشترکان برق را از طریق سامانه برق ایران “برق من” کلید زد و در این اپلیکیشن، تمامی خدمات صنعت برق اعم از اعلام خاموشی‌ها و فروش انشعاب جدید ارائه می‌شود.

وی از امضای تفاهم‌نامه‌ای با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، استاندار گیلان و شرکت توزیع برق استان خبر داد و بیان داشت: در قالب این تفاهم‌نامه حدود ۸۰ میلیارد تومان به شرکت توزیع برق گیلان کمک می‌شود و در فاز نخست ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

هنرمند افزود: با توجه به اینکه بارش برف سال گذشته خسارت‌هایی به زیرساخت‌های شرکت توزیع برق گیلان وارد کرد لذا یکی از دلایل امضای تفاهم‌نامه مذکور، جبران خسارت‌ها است و با اعتبار اختصاص یافته می‌‌توان زیرساخت‌ها را ترمیم و خاموشی‌ها را به حداقل رساند.

مدیرعامل شرکت نیروی برق استان گیلان با بیان اینکه گیلان جزو استان‌هایی است که دارای بیشترین میزان خطوط فشار ضعیف است خاطرنشان کرد: حدود ۱۹ هزار کیلومتر خط فشار ضعیف در استان گیلان داریم.

وی گفت: در این راستا اجرای طرح تبدیل سیم‌های مسی به کابل خودنگهدار در دستور کار قرار گرفت که در فاز نخست هزار کیلومتر سیم مسی به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شود و هم‌اکنون ۹۰ درصد از فاز نخست این طرح اجرا شده و این فاز تا پایان دی ماه به اتمام می‌رسد.

مشترکان برق گیلان با مراجعه به سایت شرکت توزیع برق گیلان www.gilanpdc.ir  و نصب اپلیکیشن سامانه برق ایران “برق من” ضمن بهره‌مندی از خدمات غیرحضوری می‌توانند از وضعیت مصرف خود مطلع شوند و یا با مراجعه به سایت برق امید bargh-omid.ir از اطلاعات مورد نیاز استفاده کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار