کد خبر : 70620
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۵۷

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

بهره برداری از فاز نخست باغ‌ موزه دفاع مقدس گیلان تا ۳ ماه آینده

بهره برداری از فاز نخست باغ‌ موزه دفاع مقدس گیلان تا ۳ ماه آینده

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان مشکلات اقتصادی را عامل تأخیر در افتتاح فاز اول باغ‌ موزه دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: این فاز طی سه ماه آینده بهره برداری می رسد.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ حسین مصطفی پور شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی گفتمان جدیدی در دنیا ایجاد کرد، گفت: تحمیل جنگ علیه ملت ایران یکی از حربه‌های دشمن برای مقابله با گسترش انقلاب اسلامی بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به مردمی کردن دفاع مقدس، افزود: ما از نظر سلاح، اطلاعات و لجستیک نسبت به دشمن در پایین‌ترین سطح بودیم اما عامل پیروزی جمهوری اسلامی در برابر صدام، حضور همه اقشار و صنوف مختلف در صحنه بود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس قدرت‌های پوشالی شرق و غرب را نابود کرد و به ملت‌های مظلوم فهماند که می‌توان مقابل ابرقدرت‌ها ایستاد، ادامه داد: دفاع مقدس موجب شکل گیری هسته‌های مقاومت در کشورهای مسلمان منطقه شد و دشمنان را به عقب راند.

مصطفی پور با بیان اینکه نقش گیلانی‌ها در دفاع مقدس بی نظیر بود، تصریح کرد: بیش از ۹۷ هزار رزمنده از گیلان به جبهه‌ها اعزام شدند که حتی برخی استان‌های درگیر جنگ نیز چنین آماری نداشتند و پشتوانه اصلی رزمندگان استان نیز پشتوانه و حمایت‌های مردمی بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه نیمی از شهدای گیلانی از شهدای ارتش بودند، اضافه کرد: باید در بیان این رشادت‌ها و شناساندن آن به مردم تلاش بیشتری انجام شود.

مصطفی پور با اشاره به آخرین وضعیت تکمیل پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان گیلان، گفت: به دلیل وجود برخی مشکلات مانند افزایش روزانه قیمت مصالح و مشکلات اقتصادی نتوانستیم به وعده خود مبنی بر تکمیل این پروژه تا شهریورماه عمل کنیم از سویی دیگر ابتلای تعدادی از کارگران به کرونا نیز عامل دیگر این تأخیر بود.

وی تصریح کرد: امیدواریم ظرف مدت دو الی سه ماه آینده فاز نخست این پروژه را افتتاح کنیم تا مردم گیلان نیز همانند سایر استان‌ها از این موزه استفاده کنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار