کد خبر : 44228
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان خبر داد:

بهره برداری از ۱۴۰۰ پروژه عمرانی توسط سپاه تا پایان امسال

بهره برداری از ۱۴۰۰ پروژه عمرانی توسط سپاه تا پایان امسال

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان به بهره برداری از ۱۴۰۰ پروژه عمرانی تا پایان امسال در این استان اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی برخوردار هستند.

به گزارش گیلانستان سرهنگ علی توشه شامگاه سه شنبه در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به نقش بسیج اصناف در جنگ اقتصادی، اظهار کرد: کمک به دستگاه‌های نظارتی، محاکم قضایی، کنترل و نظارت بر قیمت‌ها از جمله اقدامات ضروری این صنف است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به افزایش قیمت بنزین و احتمال افزایش برخی کالاها توسط بازاریان، بیان کرد: امروز کشور درگیر جنگ اقتصادی است و بسیج اصناف بیش از هر زمان دیگری موظف است از قشر آسیب پذیر مردم در عرصه تأمین و منع افزایش قیمت کالاها حمایت کند.

وی با بیان اینکه دشمن از طریق جنگ هوشمند، ترکیبی از انواع جنگ‌های سخت، نرم، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را به کشور تحمیل کرده است، افزود: با هوشمندی سپاه پاسداران و بسیج استراتژی و راهبرد دشمن شناسایی، پیش بینی، پیشگیری و اقدامات لازم برای مقابله با آن انجام می‌شود.

سرهنگ توشه با اشاره به اغتشاشات اخیر و کنترل آن در مدت ۴۸ساعت، گفت: کنترل و اقدام سپاه پاسداران، بسیج، نیروی انتظامی و نظامی در کنار اتحاد و هوشیاری مردم در طول هفته گذشته حرکت بی‌نظیری توسط نظام‌ انقلاب اسلامی ایران در جهان به نمایش گذاشتند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان از جنگ نرم بعنوان تخریب مدل در عرصه‌های مختلف نام برد و افزود: تغییر نوع پوشش مردم از اسلامی_ایرانی به پوشش فرنگی به معنای عناد مردم با نظام و انقلاب اسلامی نبوده بلکه مدل دشمن در جنگ نرم است که بزودی اصلاح الگوی فرهنگی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش طلاق، اعتیاد، نزاع دسته جمعی از دیگر مدل‌های تخریبی دشمن در بخش اجتماعی جامعه است، تصریح کرد: در این راستا هدف بسیج ایجاد بصیرت افزایی برای مقابله با دشمن در جنگ نرم و در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است.

ایجاد ستاد تخصصی اقشار بسیج در گیلان

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به ستاد تخصصی اقشار بسیج استان و ایجاد بانک اطلاعات قوی در راستای محرومیت شناسایی و محرومیت زدایی، بیان کرد: این ستاد شامل ۲۱ قشر تخصصی در حوزه‌های مختلف شامل قشر بسیج اساتید، پزشکان، طلاب، دانش آموزان، مهندسین و غیره است.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی مشخص، مناطق محروم به مدت سه سال در اختیار گروه‌های جهادی در حوزه پزشکان، عمران، طلاب و سایر اقشار برای محرومیت زدایی قرار می‌گیرد.

سرهنگ توشه اجرای ۴۰ هزار پروژه عمرانی در سطح کشور را شعار سپاه در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۱۴۰۰ پروژه سهم استان گیلان است که ۸۰ میلیارد تومان بودجه به آن اختصاص یافته و در حال حاضر این پروژه‌ها از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکن محرومین از جمله پروژه‌های عمرانی بسیج در استان گیلان است که تا پایان سال ۹۸ به مرحله بهره برداری می‌رسد.

سرهنگ توسعه در ادامه با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای توانمندسازی مردم است، افزود: سیاست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه کارآفرینی راه اندازی و حمایت از بنگاه‌های زود بازده و کوچک است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان تصریح کرد: در راستای توانمندسازی و اشتغالزایی مردم هر شهرستان بعنوان یک قطب تولیدی معرفی و از طریق شرکت‌های تعاونی، پرداخت وام‌های قرض الحسنه و تسهیلات مناسب از تولیدی و بنگاه‌های کوچک مردم حمایت می‌شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار