کد خبر : 21209
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹

به‌هیچ عنوان با فامیل بازی‌ها در انتصابات موافق نیستم و شدیداً با آن برخورد می‌کنم

به‌هیچ عنوان با فامیل بازی‌ها در انتصابات موافق نیستم و شدیداً با آن برخورد می‌کنم

استاندار گیلان گفت: با فامیل بازی‌ها در انتصابات موافق نیستم و شدیداً با آن برخورد می‌کنم.

به گزارش گیلانستان، مصطفی سالاری امشب در نشست خبری در رشت اظهار داشت: مهمترین برنامه ما در استان گیلان حرف شنیدن از مردم، برنامه‌ریزی با نگاه مردم و نهایتاً پیگیری خستگی‌ناپذیر برای برنامه‌های تدوین شده با این نگاه است.

وی گیلان را استانی دارای موهبت‌های الهی خواند و عنوان کرد: قطعاً کمبودهایی که در استان شاهد آن هستیم از جانب برنامه‌ریزان و مدیران مربوطه است به‌طوری که شایستگی‌های گیلان با این همه پتانسیل بالا و متنوعی که خداوند به‌طور کامل در آن قرار داده است بیشتر از این‌ها است.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: بزرگترین موهبت و سرمایه گیلان جدا از مواهب طبیعی، دریایی، کشاورزی و گردشگری آن وجود مردمی متمدن و با فرهنگ و تاریخی ریشه‌دار است و اگر مدیران با انسجام بیشتری حرکت کنند استان به‌طور یقین بی‌نیاز می‌شود.

استاندار گیلان در مورد سفرهای دوره‌ای به شهرستان‌های گیلان گفت: در سفرهای دوره‌ای سعی داریم برای رفع مشکلات و توسعه زیرساخت‌های استان با بهره‌گیری از خرد جمعی و نگاه مردمی در ساختارهای منضبط و درست، برای شناساییی و نهایتاً رفع معضلات، برنامه‌ریزی داشته باشیم.

سالاری روال انجام  این سفرها را برشمرد و عنوان کرد: قبل از بازدید از شهرستان مربوطه تلاش داریم چند روز قبل با بهره‌گیری از نظرات مردمی، شوراهای اسلامی، دهیاران و قشرهای مورد نظر معضلات و کمبودهای هر شهرستان را شناسایی کرده و سپس به مدیران کل استان ارجاع دهیم.

وی ابراز داشت: برای شناسایی دقیق مشکلات در هر شهرستان تعداد 25 قشر مانند قشر معلمان, بازاریان، اصناف مردمی، دانش آموزان و غیره را تعریف کرده‌ایم همچنین از نظرات سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بهره برده و سپس با تشکیل کارگروه‌های مربوطه به رفع آن‌ها می‌پردازیم.

استاندار گیلان گفت: در این سفرها قصد داریم پس از طی مراحل مقدماتی به‌همراه 25 نفر از مدیران کل استان عازم هر یک از شهرستان‌های مربوطه شده و طی سرکشی به پروژه‌ها و شناخت ظرفیت‌های هر منطقه جلساتی را با حضور شهرداران، دهیاران، روسای شورا و مدیران مربوطه تشکیل دهیم.

سالاری بیان داشت: مردم بهترین راهنما هستند برای این منظور جلساتی با قشرهای مختلف و نمایندگان اصناف و سرمایه‌گذاران هر شهرستان تشکیل می‌دهیم و با مدون کردن برنامه‌ها پس از گذشت دو ماه از تشکیل جلسات در مورد میزان پیشرفت تصمیمات اخذ شده از مدیران سئوال می‌کنیم.

وی ضمن برشمردن منشاء قالب مشکلات استان افزود: منشاء اصلی بسیاری از مشکلات استان در حقیقت معضل اشتغال و بیکاری جوانان است که البته دولت مصوبات خوبی در این زمینه داشته و بنده به‌عنوان نماینده عالی دولت در استان با جدیت تمام پیگیر رفع این مشکل استان هستم.

سالاری گفت: باید با تسهیل در اداره امور و حذف بروکراسی‌های آزاردهنده و اضافی راه را برای ورود هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران به استان هموار کرده همچنین با اعتماد به منتخبان مردم در شورا و دهیاری‌ها باید موانع کار را از بین ببریم و تنها در این صورت است که مشکلات زودتر برطرف می‌شوند.

استاندار گیلان عنوان کرد: یکی از مواردی که در جلسات سفرهای شهرستانی به آن تاکید داریم برگزاری جلسه ویژه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه ویژه اقتصاد مقاومتی است تا در حوزه اخذ تسهیلات بانکی مشکلات مردم برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت تسهیلات حمایتی خوبی را در بودجه پیش بینی کرده و بانک‌های دولتی و خصوصی باید مشارکت بیشتری در توسعه استان داشته باشند و لازم است نرخ سود تسهیلاتی که در حوزه کشاورزی ارائه می‌شود کاهش پیدا کند زیرا نرخ 18 درصد بسیار بالا است.

سالاری گفت: برای برنامه ریزی در توسعه استان نگاه علمی و جامع با بهره گیری از نخبگان جامعه ضروری است برای این منظور 48 محور را پیش بینی کرده‌ایم که در 48 کمیته مختلف آن‌ها را تعریف کرده و برای هرکدام برنامه ریزی جداگانه‌ای با حضور نمایندگان مردم، دستگاه‌های دولتی و اساتید دانشگاه انجام می‌شود.

استاندار گیلان عنوان کرد: طی هفته آینده ابلاغ اصلی برای آغاز به کار کمیته‌های مربوطه انجام می‌شود که با حضور نمایندگان مجلس، اساتید و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود و سعی شده برای تمام این حوزه‌ها اعم از کشاورزی، گردشگری، صنعتی و غیره برنامه‌ریزی مدون انجام شود.

سالاری نظارت بر هر کدام از کمیته‌ها را برشمرد و گفت: پس از تشکیل کمیته‌ها و انجام برنامه‌ریزی‌های لازم، نظارت‌های لازم روی اجرای صحیح مصوبات و تصمیمات گرفته شده اعمال می‌شود تا در پایان، نتایج جلسات و نحوه کارکرد هرکدام از کمیته‌های مربوطه به سمع و نظر مردم برسد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین کارکردهای کمیته‌های تشکیل شده این است که ذینفعان یک موضوع می‌توانند رو در روی یکدیگر قرار گرفته و با هم به‌راحتی تبادل نظر داشته باشند زیرا معتقدم بیشتر مشکلات ناشی از مقررات نیست بلکه منشاء معضلات نحوه برداشت از قانون و اجرای آن است.

سالاری گفت: اگر قرار باشد فعالیتی را شروع کنیم و آن را نیمه تمام رها کنیم قطعاً به اراضی استان لطمات جدی وارد می‌شود و باید در بحث گردشگری و ساخت اقامتگاه‌ها اول مباحث جانمایی را درست تعیین کرده تا تعرض به جنگل و اراضی کشاورزی رخ ندهد و تنها در این صورت مشکل تخلف در اراضی حل می‌شود.

وی به ویلاسازی‌ها توسط مافراد غیربومی اشاره کرد و افزود: شدیداً با این امر در استان مخالفم و معتقدم برای رونق در بحث گردشگری استان باید با تکیه بر ظرفیت‌ها داخلی و حمایت از طرح‌های بوم‌گردی روستایی، اعطای تسهیلات ارزان قیمت و دادن آموزش‌های لازم به آنان این صنعت را شکوفا کنیم.

استاندار گیلان در مورد راه آهن گیلان ابراز داشت: توسعه راه‌های مواصلاتی و ریلی در استان از اولویت‌های برنامه‌ریزی است که در بخش راه‌های مواصلاتی بنا بر قولی که متولیان آن داده‌اند تا ماه آینده پروژه رشت به قزوین به مراحل پایانی خود رسیده و به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین در مورد راه آهن گیلان عنوان کرد: توسعه راه‌های ریلی از ارکان توسعه یک منطقه است و برای حمل کالا لازم است راه آهن به اسکله وصل شود که در مرحله اول باید راه آهن را به بندرانزلی رسانده و سپس با ادامه پروژه رشت به آستارا که کریدور شمال جنوب را شکل می‌دهد آن را به پایان برسانیم.

سالاری ابراز داشت: مراحل مطالعاتی راه آهن گیلان به پایان رسیده که البته اجرای عملیات مسیر انزلی زودتر آغاز می‌شود و در خصوص مسیر آستارا نیز با تکمیل مسیر آستارا -آستارا توسط جمهوری آذربایجان امیدواریم شاهد جهش بزرگی در حوزه‌های اقتصادی گردشگری و فرهنگی در گیلان خواهیم بود.

استاندار گیلان در مورد موضوع پسماند عنوان کرد: معضل پسماند به مشکل بزرگی برای استان سرسبز گیلان تبدیل شده است که  در دو مرحله دفن و کمپوست و همچنین نصب سیستم‌های زباله سوز در سه قسمت شرق استان، میانی و غربی استان می‌توانیم این مشکل را برطرف کنیم.

سالاری در خصوص گسترش فضای مجازی نیز ابراز داشت: امکانات فضای مجازی برای همه ما یک فرصت بزرگ را ایجاد کرده تا به‌درستی از نقطه نظرات و عکس العمل‌های آنان در مورد نحوه عملکردها با خبر شویم هرچند که گاهی بهره برداری غلطی از آن انجام می‌شود که باید اصلاح شود.

استاندار گیلان در مورد تغییر مدیران استان گفت: معتقدم مدیران باید چهار خصیصه را در خود داشته باشند که شامل شهامت، برنامه محور بودن، مردم دار بودن و انگیزه کافی برای انجام خدمت به مردم است که اگر این چهار ویژگی در مدیران استان وجود داشته باشد قطعاً برنامه‌ها با کیفیت بهتری دنبال می‌شوند.

وی به اهمیت شایسته سالاری اشاره کرد و افزود: به‌هیچ عنوان با فامیل بازی‌ها در انتصابات موافق نیستم و شدیداً با آن برخورد می‌کنم زیرا معتقدم اگر جامعه‌ای می‌خواهد در مسیر پیشرفت، رشد و تعالی قدم بردارد باید در ابتدا از ظرفیت‌های جوانان خود به‌خوبی استفاده کرده و راه را برای ورود شایستگان هموار کند.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار