کد خبر : 31691
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸

به دنبال رونق بازار مسکن هستیم

به دنبال رونق بازار مسکن هستیم

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با تصریح اینکه خروج از رکود با افزایش نرخ متفاوت است، گفت که به دنبال رونق بازار مسکن هستیم.

به گزارش گیلانستان امیر امینی با بیان این مطلب افزود: موضوع جهش قیمت ها در مسکن را نباید بازار مسکن بدانیم چراکه مداخله سایر بازارها هنوز سنجش نشده بنابراین نمی توانیم تمام گرانی مسکن را در خود بازار مسکن ببینیم.
وی که شامگاه سه شنبه برای معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی گیلان به این استان سفر کرده، به مصوباتی برای ساماندهی مسکن اشاره و اضافه کرد: مالیات بر املاک خالی، دو سالانه کردن قراردادهای اجاره، در نظر گرفتن تسهیلات، بازآفرینی شهری و منابع لازم برای نظام پایدار سکونتگاه های شهری از جمله برنامه ها برای ساماندهی مسکن است.
امینی خاطرنشان کرد: نیازهای جدیدی وجود دارد؛ ساخت مسکن برای افرادی که به تازگی ازدواج کرده اند، نوسازی واحدهای مسکونی، استحکام بخشی واحدهای مسکونی و بخشی نیز مربوط به حوزه روستایی از مواردی است که طبق قانون برنامه ششم توسعه تکالیفی برای دولت قرار داده است.
وی بازآفرینی شهری را یکی از سیاست های مهم دولت در حوزه مسکن عنوان و هدف از آن را ارتقاء سطح زندگی مردم و کسانی که در بد مسکنی بسر می برند، ذکر کرد و افزود: شورای عالی ستاد بازآفرینی شهری فعالیت خود را آغاز کرده که یکی از تکالیف آن؛ شناسایی محله هایی است که بایستی بازآفرینی شوند تا هویت ببخشند و بتوانند ارزش افزوده ایجاد کنند.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، صندوق توسعه ملی از محل تبصره 18 منابعی را تزریق کرده و موافقت نامه ای برای ساخت یکصد هزار مسکن با سازمان برنامه و بودجه امضا شده که بزودی عملیاتی خواهد شد.
وی با اشاره به آغاز ساخت مسکن مهر در دولت قبل یادآور شد: از یک میلیون و 770 هزار واحد مسکن مهر به بهره برداری رسیده، حدود یک میلیون و یکصد هزار واحد مسکن مهر در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده است.
امینی با تصریح اینکه در حوزه مسکن روستایی کمی با مشکل منابع مواجه هستیم، گفت: با این وجود تولید سالانه 50 هزار واحد مسکونی روستایی در برنامه است و بنیاد مسکن نیز بر این امر اهتمام دارد ضمن اینکه شهرهای جدید را توسعه داده ایم.
در مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، ماکان پدرام به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان معرفی شد.
7296/2007

انتهای پیام /ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار