کد خبر : 21020
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آذر 1396- 15: 17

به دنبال همکاری و هم افزایی برای رفع مشکلات هستیم

به دنبال همکاری و هم افزایی برای رفع مشکلات هستیم

شهردار رشت گفت:ایجاد حس تعلق در شهر و همراهی شخصیت‌های ملی با برنامه ‌ های مدیریت شهری نیاز امروز شهر رشت است.

به گزارش گیلانستان، مسعود نصرتی در این نشست با سمن‌ها ضمن تشکر ویژه از بانیان برگزاری این مراسم اظهار کرد: این کار ارزشمند پل ارتباطی بین حوزه اجرا، نمایندگان مردم و سمن ها را فراهم کرده است چرا که خانواده مدیریت شهری هرکدام با توجه به نوع مسئولیت خود احتیاج ویژه به همراهی و همفکری سمن‌ها دارند .

وی اضافه کرد:در مسیر این همراهی مطمئنا باید به حقوق یکدیگر آشنا باشیم تا بتوانیم در کنار همدیگر درست کار کنیم.

شهرداررشت نیاز به نقد و ارائه پیشنهاد برای هر فعالیت تازه ای را مورد تاکید قرار داد و افزود: ایجاد حس تعلق در شهر و همراهی شخصیت‌های ملی با برنامه‌های مدیریت شهری امروز به شدت نیاز است.

دکتر نصرتی با بیان اینکه به دنبال همکاری و هم افزایی برای رفع مشکلات و پرهیز از سعی و خطا هستیم تاکید کرد: در باغ سبز برای حرفهای عجیب و غریب باز نکنیم و حرفهایی بزنیم که قابلیت اجرا داشته باشد .

سید امیر حسین علوی رییس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شوراها را باید انجمن های مردم نهاد که برگرفته از آرای مردم است در نظر گرفت اظهار کرد: از زمان شروع به کار شورای پنجم روند متفاوتی در برنامه‌ریزی های فکری و عملیاتی این شورا قرار گرفت .

وی با اشاره به اینکه در شهر رشت تجارب خوب و بد فراوانی در طی سالها داشته ایم افزود: این اتفاقات ما را برآن داشت که با یک رویکرد متفاوت و مردمی تر برگرفته از مشارکت بیشتر اقشار مختلف مردم در حوزه های مختلف کارها را پیش ببریم .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه در شورای پنجم‌ برآن شدیم که با تکیه بر خرد جمعی امور را پیش ببریم گفت: تفکر تیمی شورا و شهرداری به اینگونه است که اگر قرار است اتفاقی درشهر رقم بخورد نبایدخود را تنها محدود به مجموعه شهرداری کنیم. در گذشته مجموعه سمن ها شورا و شهرداری در مواردی از هم فاصله گرفتند این دو قطب مردمی باید به هم نزدیک شوند .

سید امیرحسین علوی افزود:بودن سازمانهای مردم نهاد فعال و دلسوز در شهر رشت برای مجموعه مدیریت شهری افتخار است و امروز زمان عمل به اهداف تعیین شده است .

وی با اشاره به محدویتهایی که به دلیل سوء نظارتها ایجاد شده است ،اضافه کرد:جنس کاری ما باید جنس فکر و ایده و برنامه باشد و باید بدانیم در پایان یک دوره پنج ساله چه کارهایی باید انجام دهیم .

علوی با این توضیح که ما به شدت نیازمند ظرفیت سمن ها هستیم تاکیدکرد: باید اتاق فکر مردمی، پویا تشکیل داد تا برای مجموعه مدیریت شهری فکر و ایده ای که منجر به محصول می شود تهیه شود .

وی توجه به ایده‌های که قابلیت نو آوری و تولید محصول دارند را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز هدفی به نام رشت ما را دور هم جمع کرده است گام بعدی ما تشکیل مجمع نخبگان است .

رییس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه ما باید ظرفیت انتقاد را در خود بالا ببریم افزود:ما هدف مشترکی به نام رشت داریم و جایگاه هر کدام از ما مشخص است اگر هرکدام از ما کار خود را به درستی انجام دهد این هدف مشترک که توسعه رشت است محقق می شود .

علوی خطاب به نمایندگان سازمان های مردم نهاد،اضافه کرد: فلسفه ایجاد شورا استفاده از ظرفیتهای مردم برای توسعه شهر است و ما می خواهیم این امر را به اتفاق ngo ها رقم بزنیم تا ایده و فکر از جانب شما تولید شود و از ما انتظار داشته باشید که این ایده ها را محقق کنیم و مطمئن باشید که ما خواهان این هستیم که از ظرفیت تک تک سمن ها استفاده شود .

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه فعالیتهای مقطعی و جزیره‌ای را مورد انتقاد قرار داد و گفت: برای موفقیت در هر کار ابتدا باید تصویر واضحی از آن کار داشته باشیم .

محمد حسن عاقل منش با بیان اینکه باید اهداف ترسیم شده را با جدیت دنبال کنیم اظهار کرد: اگر این امر را سرلوحه خود قرار دهیم خروجی کار مناسب خواهد بود .

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اعضای سازمانهای مردم نهاد انسانهای خیری هستند که خواهان توسعه شهر می باشند گفت: سمن ها می توانند در کمیسیون های شورا به عنوان مشاور به شهرداری و شورا راهکار ارائه دهند .

محمد حسن علیپور اضافه کرد: باید برای حل مشکلات به میان مردم رفت و شما ngo ها به عنوان حامیان مردم و داوطلبان مشارکت در توسعه شهر با مشکلات مردم آشنا هستید اگر از بالا به پایین نگاه شود هیچ وقت مشکلات شهر حل نمی شود .

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت نیز در این جلسه با تاکید بر برنامه ریزی برای استفاده از توان ngo ها گفت: سعی ما بر این است که با کاهش روند بروکراسی اداری ، نظامندی و توازن را برای بکارگیری حداکثری از توان سمن ها ایجاد کنیم .

علیرضا حسنی بهره گیری از ظرفیت سرای محلات برای تحقق این مهم‌ مورد تاکید قرار داد و افزود: برای شروع کار در شب یلدا با استفاده از ظرفیتهای ngo هایی که در بخش کودکان فعالیت دارند می توان برای برگزاری جشن شب یلدا برای این عزیزان استفاده کرد .

نماینده سازمانهای مردم نهاد در هیئت نظارت استانداری نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امروز سمن ها به دنبال تاثیرگذاری در همه ابعاد هستند افزود: سمن ها به عنوان بازوان توانمند داوطلب و خواهان مشارکت در توسعه شهر هستیم و برای تحقق این امر آماده همکاری با مجموعه مدیریت شهری هستیم .

پیمان بازدیدی با بیان اینکه سمن ها نگاه مادی به مسائل شهری ندارند تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد به دنبال هم افزایی و مشارکت بیشتر، به منظور افزایش توان و ظرفیت هریک از سمن ها در پیشبرد امور و تحقق اهداف مشترک مدنظر هستند .

وی خاطر نشان کرد:سمن‌ها بهتر است در کنار یکدیگر در برنامه هایی که اهداف مشترکی را دنبال می کنند فعالیت کنند و نگاه بالا به پایین در سمن ها نباید به وجود بیاید .

پیمان بازدیدی همچنین خواستار حفظ استقلال سمن ها در فعالیت ها و تصمیم گیری ها و مردمی ماندن آنها شد و گفت: ایجاد دبیرخانه ای مستقل از شورا و شهرداری رشت از جمله برنامه های پیش رو خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار