کد خبر : 58728
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399- 20: 19

گیلانستان گزارش می‌دهد؛

به نام مردم گیلان، به کام آقازاده‌های پولدار/ از اعطای تسهیلات به ثروتمندان تا بی‌خانمان شدن مردم ضعیف!

به نام مردم گیلان، به کام آقازاده‌های پولدار/ از اعطای تسهیلات به ثروتمندان تا بی‌خانمان شدن مردم ضعیف!

آقازاده ها و صاحبان ثروت در گیلان، برج ها و ساختمانهای مجللی در بهترین و گرانقیمت ترین نقاط شهر می سازند و حتی ماه ها و سالها آن منازل را خالی از سکنه نگه می دارند تا روز به روز بر قیمت آنان افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی گیلانستان، مجلس دهم شورای اسلامی در خصوص تهیه مسکن برای زوج‌های جوان و دهک‌های پایین طرحی را مصوب نموده بود تا شاید مرهمی باشد بر زخم خانوارهای ضعیف و فاقد مسکن در کشور؛ اما تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص از سوی دولتمردان مشاهده نشده است.

لذا با توجه به نامناسب بودن شرایط تهیه مسکن برای جوانان، تنها راه خروج بازار مسکن از سفته‌بازی، حمایت‌های دولت از طریق اعطا تسهیلات ارزان‌قیمت و یا در اختیار قرار دادن زمین ارزان‌قیمت است.

از آنجاییکه دهک‌های پایین جامعه در سراسر کشور علی الخصوص استان گیلان با مشکل تهیه مسکن مواجه هستند، در مجلس دهم طرح اخذ مالیات از منازل لوکس باقیمت‌های مشخص تعیین شد ولی هنوز آیین‌نامه طرح روی میز دولت بوده و تاکنون آن را اجرایی نکرده است.

برنامه مجلس در طرح ارائه‌شده ساخت سالانه ۸۰۰ هزار تا یک‌میلیون واحد مسکن برای زوج‌های جوان و دهک‌های پایین بود که اکنون ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن به بنیاد مسکن و ۳۵۰ هزار واحد مسکن به بخش خصوصی محول شده و مابقی باید از طریق اعطا تسهیلات و یا در اختیار قرار دادن زمین‌های مجانی انجام شود.

بدیهی است جز درماندگی و عذاب شدید اقتصادی و فشار مالی، هیچ فایده و منفعتی از این آمار و ارقامِ مجلسیان و دولتمردان نصیب قشر ضعیف جامعه نمی شود و در همین استان گیلان و شهر رشت نیز روزانه اخبار متعددی از بیرون کردن مستاجران توسط صاحب خانه ها به دلیل افزایش سرسام آور کرایه ها به گوش می رسد.

در این بین اما دیده می شود آقازاده ها و صاحبان ثروت در گیلان، برج ها و ساختمانهای مجللی در بهترین و گرانقیمت ترین نقاط شهر می سازند و حتی ماه ها و سالها آن منازل را خالی از سکنه نگه می دارند تا روز به روز بر قیمت آنان افزوده شده و بتوانند هر از چندگاهی تعدادی را به قیمت گزاف بفروشند.

این اقدام غیراخلاقی و غیرشرعی درحالی صورت می گیرد که همین صاحبان نفوذ و سرمایه، بعضا از اخذ تسهیلات و وام‌های کم بهره ای که صرفا برای صاحب خانه کردن عموم مردم به آنان پرداخت شده، استفاده نموده اند؛ اما به نام مردم بوده و به کام آقازاده های پولدار تمام شده است!

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار