کد خبر : 9536
تاریخ انتشار : جمعه 13 اسفند 1395- 27: 16

به نوبخت گفتم مسؤولیت نزد شما نمی‌ماند/ چاله‌های خیابان‌های رشت مایه سرافکندگی است

به نوبخت گفتم مسؤولیت نزد شما نمی‌ماند/ چاله‌های خیابان‌های رشت مایه سرافکندگی است

خطیب جمعه رشت چاله‌ وچوله‌های خیابان‌های رشت را مایه سرافکندگی دانست و یادآور شد: عید نوروز نزدیک است و باید در برطرف کردن خسارت‌ها تلاش شود و دولت کریمه هر چه سریع‌تر خسارت برف در گیلان را پرداخت کند.

به گزارش گیلانستان ، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: شهادت حضرت فاطمه(س) مصیبت بزرگ جهان اسلام است.

وی یکی از ویژگی‌های فاطمه(س) نحوه رفتار با همسرش امام علی(ع)، عنوان کرد و گفت: این رفتار می‌تواند برای بانوان جامعه اسوه و الگو باشد و همچنین رفتار علی(ع) با همسرش الگوی مناسب برای مردان است.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه نحوه نادرست همسران با همدیگر سبب متلاشی شدن خانواده می‌شود، ادامه داد: آمار این وضعیت تکان‌دهنده بوده و در بعضی از کشورهای اسلامی از هر سه ازدواج یکی منجر به طلاق منجر شده و در ایران از هر پنج ازدواج یکی به طلاق ختم می‌شود.

وی نقش هالیوود، اسکارها و شبکه‌های ماهواره‌ای را در رفتار جامعه تاثیرگذار خواند و بیان کرد: مردان و زنان جامعه باید بدانند اسوه‌هایی دارند که در شرایط بسیار سخت کانون خانواده را حفظ کردند.

قربانی با بیان اینکه اسلام از کانون خانواده، دوام زندگی مشترک و زنان حمایت کامل کرده است، خاطرنشان کرد: قرآن می‌فرماید دستورالعمل‌ها و تکالیفی که برای زنان قرار داده شده، همسان آن برای مردان نیز قرار داده شده و اینگونه نیست که زنان را اسیر خود بدانند.

وی زنان و مردان را هم‌کف یکدیگر خواند تا بتوانند مبانی اسلامی را متبلور کنند و گفت: زنان و مردان هر کدام دارای مسؤولیت‌هایی هستند و باید حرمت زن‌ها نگه داشته شود و مردان با احترام با همسران خود رفتار کنند و تصور نکنند آنها کارگر خانه هستند.

امام جمعه رشت با گرامیداشت هفته نیکوکاری، بیان کرد: عید نوروز در پیش است، آنها که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند غصه‌ای ندارند اما آنها که ندارند از عید محروم هستند بنابراین مردم مسلمان باید به نیازمندان کمک و شریک زندگی خود کنند.

وی در ادامه به فرا رسیدن هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اشاره کرد و یادآور شد: زمانی در روستاها در رودخانه‌های رشت شنا می‌کردند اما اکنون رودخانه‌ها آلوده هستند.

قربانی اضافه کرد: به محمدباقر نوبخت گفتم همواره مسؤولیت نزد شما نمی‌ماند و برای احیای رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت اقدام کنید و در پاسخ گفت مبلغ ۱۶میلیارد تومان پرداختیم اما اقدامی نشده است.

وی با اشاره به اینکه برف نخست سال جاری خسارت‌هایی به‌بار آورد، افزود: برف دوم با توجه به آمادگی مسؤولان خسارت کمتری وارد کرد اما باز هم خسارت داشتیم.

خطیب جمعه رشت چاله‌ وچوله‌های خیابان‌های رشت را مایه سرافکندگی دانست و یادآور شد: عید نوروز نزدیک است و باید در برطرف کردن خسارت‌ها تلاش شود و دولت کریمه هر چه سریع‌تر خسارت برف در گیلان را پرداخت کند.

وی به وضعیت کشور آذربایجان اشاره کرد و گفت: الهام علی‌اف اخیراً کارهایی انجام می‌دهد که الهام گرفته از رژیم صهیونیستی و آمریکا بوده در حالی که ۸۰ درصد مردم کشور آذربایجان شیعه هستند اما دولت این کشور یک مسجد با نام فاطمه(س) را تعطیل کرده است./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار