کد خبر : 28194
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 شهریور 1397- 12: 18

به کارگیری مفسدین مالی و اخلاقی در گیلان/ استاندار یا آگاهی نداشته یا از خود اختیار ندارد/ حتی از اصلاح طلبان معتدل هم استفاده نمی شود!

به کارگیری مفسدین مالی و اخلاقی در گیلان/ استاندار یا آگاهی نداشته یا از خود اختیار ندارد/ حتی از اصلاح طلبان معتدل هم استفاده نمی شود!

حجت الاسلام اشکوری افزود: بعضی از طرفداران سرسخت دولت ناچار شدند از دولت برائت بگیرند و از مردم به خاطر حمایت خود از دولت روحانی عذرخواهی کنند.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام سید کاظم میرحسینی اشکوری در گفتگویی در واکنش به انتصابات اخیر از سوی استاندار گیلان اظهار داشت : حضرت علی(ع) در خطبه ۶۲ نهج البلاغه نا کارآمدی و فساد مدیران را خطری بزرگ برای جامعه اسلامی می داند.

آن حضرت در این خطبه می فرماید : وجود مدیران فاسد و ناصالح از خطر حمله نظامی به آن کشور بیشتر است.

وی افزود : امروز ضعف و ناکارآمدی مدیریت تدبیر و امید مملکت را به ویرانی کشانده است و همه ی اینها از ضعف و ناکارآمدی دولت است وامید به زندگی را از مردم سلب کرده و اگر در گذشته جریان اصولگرا دلواپس مدیریت ناصالح دولت بود و آینده اسف بار امروز را پیش بینی می کرد امروز اکثریت مردم و حتی جریان اصلاح طلب به ضعف مدیریت و نا کارآمدی دولت یازدهم اعتراض دارند .

اشکوری ادامه داد : بعضی از طرفداران سرسخت دولت ناچار شدند از دولت برائت بگیرند و از مردم به خاطر حمایت خود از دولت روحانی عذرخواهی کنند.

این استاد دانشگاه و حوزه عنوان کرد :اگرحمایت،کمک و تاثیر مقام معظم رهبری برای نجات دولت از بن بست سیاسی و اقتصادی نبود، شکی نیست که وضع بحرانی تر از این بود که اکنون هست.

حجت الاسلام اشکوری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه ی توجه به مسایل اقتصادی کشور اذعان داشت :همانطور که رهبری فرمودند عامل اصلی مشکلات موجود در مملکت و مسئله گرانی ، تورم طاقت فرسا ،بیکاری وفقر مردم ضعف مدیریت است نه تحریم.

وی همچنین عدم وجود مدیران شایسته در کشور را یک معضل خواند و گفت : امروز در کشور ما به جای شایسته سالاری،دین سالاری و جریان سالاری وجود دارد.ای کاش به این مسئله اکتفا می شد ، متاسفانه سوء سابقه سیاسی و فساد مالی و اخلاقی شرط دیگر مدیریت در دولت اعتدال است.

وی خاطر نشان کرد :ما از دولت انتظار نداریم از جریان اصولگرا برای رفع بحران اقتصادی کشور استفاده کند بلکه انتظار این است که از دولتی که با شعار شایسته سالاری و اعتدال به میدان آمده حداقل از اصلاح طلبان شایسته و معتدل استفاده کند.

اشکوری ادامه داد :چرا باید در استان گیلان افرادی مدیریت مهم و حساس سیاسی و اقتصادی را به عهده بگیرند که به فساد مالی،اخلاقی وسیاسی متهم اند و بعضا به جرم حمایت از فتنه ۸۸ دستگیر شده اند؟ چرا باید کسانی که در گذشته حامی جریان سبز و مسئول ستاد یکی از سران فتنه بودند بر مردم ولایت مدار گیلان حکومت کند؟ تا کی باید مردم گیلان به خاطر سوء مدیریت افراد ناکارآمد، فاسد ،رفاه طلب که بعضا الفبای مدیریتی را هم نمیدانند و بخاطر رابطه سیاسی یک شبه مدیر شدند، در رنج باشند ؟

وی افزود :استان گیلان قحط الرجال نیست ،آیا آقای استاندار از وضع اسف بار مردم در شهرها،بخش ها به ویژه در روستاها خبر دارند ؟تا کی باید با وعده های غیر واقعی سر مردم را گرم کنند ؟ آیا از وضع کارگران،فرهنگیان،بازنشستگان و کشاورزان خبر دارند؟ مردم گیلان چه جرمی مرتکب شدند که باید مجازات شوند؟ گویا مهم ترین جرم مردم گیلان این است که در فتنه سال ۸۸ یک روز زودتر از دیگران از در بیرون آمدند و پاسخی دندان شکن به فتنه گران ضد انقلاب دادند و به صراحت علیه سران فتنه ، فتنه و فساد شعار دادند. واقعا شرم آور نیست که امروز همان جریان فتنه بر مسند مدیریت بنشیند و بر مردم ولایت مدار گیلان حکمرانی کند ؟

وی تاکید کرد :امروز تنها راه نجات کشور و رفع بحران به وجود آمده دستورات و منویات مقام معظم رهبری است و اگر دولت تدبیر به رهنمود های رهبری عمل و اجرا کند بدون شک از بحران پیش آمده نجات پیدا خواهد کرد و مشکلات مردم حل خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا این انتصابات از جایی به استاندار تحمیل میشود گفت :احتمال اول این است که ایشان شناختی به سطح استان ندارد ولی بنده به این حرف اعتقادی ندارم و این مشکل را طرز تفکر سیاسی خود آقای استاندار میدانم به علت اینکه ایشان مدت زیادی است که در استان حضور دارند و اگر از فرهیختگان استان مشاوره میگرفتند می توانستند تصمیم بهتری بگیرند (مثلی هست که می گوید آب از سرچشمه گل آلود است )

در روزهای نخستی که آقای استاندار آمده بودند در مصاحبه ای به صراحت گفتم مشاورین خوبی ندارید یعنی آنهایی که به ایشان مشاوره می دهند اطلاعات درست استان را به ایشان نمیدهند.

اشکوری گفت :من به خود ایشان معترض هستم که چگونه می شود که نسبت به استان بی اطلاع باشند؟ در طول مدتی که ایشان اینجا بودند اگر میخواستند می توانستند تغییر کنند.

وی افزود : بحث ما این است که ما در بین نیرو های اصلاح طلب افراد بسیار خوبی داریم.بنده ۳۰ سال است در استان گیلان هستم چهره های سیاسی استان گیلان را میشناسم ،چرا آقای استاندار از چهره های جریان اصلاح طلب استفاده نمیکند !؟اکنون به شکلی شده که اگر ما اشتباهی مرتکب شویم که باعث اعتراض اصولگرایان قرار بگیرد می گویند پس کارتان را درست انجام داده اید و مورد تشویق قرار می گیریم.

این را یک جریان می دانم .بحث این استاندار نیست من معتقدم اگر استاندار دیگری هم بیاورند باز اوضاع همینطور خواهد شد.یعنی آنها گوش به فرمان سیاست کلی جریان اعتدال هستند و این وضع فقط در گیلان نیست و در اکثر استانها وضع بر همین منوال است.

این فعال سیاسی در خصوص بحث فساد مالی در مدیران گفت :واقعا عجیب است که حتی وقتی میخواهند کارگر استخدام کنند عدم سو پیشینه میخواهند ،من معتقدم  استاندار آگاهی ندارد یا از خود اختیار ندارد و بر اساس دستورات جریان سیاسی مجبورند به دستورات عمل کنند./ رویداد گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار