کد خبر : 21827
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1396- 52: 11

بودجه آموزش و پرورش باید به روش “ملی- استانی” توزیع شود

بودجه آموزش و پرورش باید به روش “ملی- استانی” توزیع شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: توزیع بودجه آموزش و پرورش به روش استانی تصمیمی اشتباه است و سهم بودجه آموزش و پرورش برای هر کدام از استان‌ها باید به روش” ملی- استانی” تخصیص یابد.

جبار کوچکی نژاد به گزارش گیلانستان، اظهار داشت: پرداخت بودجه به آموزش و پرورش به روش استانی تصمیمی کاملا اشتباه است و باید به شیوه” ملی- استانی” اعمال شود در غیر این صورت مطمئنا مشکلات و چالش‌های فراوانی برای سیستم آموزش و پرورش در استان‌ها ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: بودجه‌ای که دولت برای آموزش و پرورش در لایحه در نظر گرفته حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است و اگر توزیع آن به شیوه مستقیم برای تمام استان‌ها در سطح کشور اعمال شود از بسیاری اعمال نظر مسئولان استانی در مورد تخصیص آن جلوگیری به‌عمل می‌آید.

نماینده مردم رشت در مجلس خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده برای جلوگیری از به‌وجود آمدن برخی چالش‌ها و مشکلات احتمالی در سطح استان‌های کشور شورای آموزش و پرورش باید تبدیل به هیئت امنا شود و بودجه آموزش و پرورش مانند دانشگاه‌ها به شیوه “ملی- استانی” اعمال و به مدارس تخصیص یابد.

کوچکی‌نژاد در مورد معایب این طرح در صورت اجرای آن بیان داشت: با استانی شدن بودجه آموزش و پرورش، استانداران نیز این اختیار را دارند که در صورت کمبود بودجه در سایر بخش‌ها از بودجه آموزش و پرورش بکاهند اما با ملی- استانی شدن بودجه دیگر چنین اختیاری به استانداران داده نمی‌شود.

وی همچنین در مورد طرح تغییر تقویم آموزشی مدارس ابراز داشت: سازمان محیط زیست به علت برخی ملاحظاتی که در کشور وجود داشته  چنین نظریه‌ای را مطرح کرده است که البته نه تنها نظر ناپخته‌ای به نظر می‌رسد بلکه کاملا غیر کارشناسی بوده و با قوانین هم به هیچ عنوان هماهنگی ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: طرح تعطیلی مدارس در فصل زمستان عوارض و مشکلات بسیاری را برای خانواده‌ها و دانش آموزان ایجاد می‌کند زیرا والدین کارمند ساعاتی که در اداره مشغول کار  و فعالیت هستند را با ساعات آموزشی فرزندانشان در مدارس هماهنگ کرده‌اند.

کوچکی‌نژاد افزود: در تقویم فعلی آموزشی، والدین در ایام تابستان می‌توانند با فراغت بیشتری در کنار فرزندان خود که در ایام تعطیلی مدارس به سر می‌برند حضور داشته باشند و ضمن بهره بردن بهینه از زمان مناسب برای تفریحات خانوادگی از بروز برخی تعارضات در دانش آموزان هم جلوگیری می‌شود./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار