کد خبر : 59927
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶

نماینده مردم رشت در مجلس:

بودجه ۱۴۰۰ سنتی است/ روحانی نه تنها با مجلس تقابل دارد، بلکه با دولت بعدی هم می‌خواهد مبارزه کند

بودجه ۱۴۰۰ سنتی است/ روحانی نه تنها با مجلس تقابل دارد، بلکه با دولت بعدی هم می‌خواهد مبارزه کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ یک بودجه سنتی است و دولت هیچ اعتقادی به اصلاح ساختار بودجه ندارد.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی‌نژاد در گفتگویی با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: به اعتقاد بنده، بودجه ۱۴۰۰ یکی از چالش برانگیزترین بودجه‌های کشور خواهد بود چرا که این بودجه انتقال دو دولت را به همراه دارد و دولت روحانی نشان داده که نه تنها با مجلس تقابل دارد، بلکه با دولت بعدی هم از حالا می‌خواهد مبارزه کند.

وی با انتقاد از عدم حضور رئیس‌جمهور در مجلس برای ارائه لایحه بودجه سال آینده، افزود: همواره رؤسای‌جمهور جهت ارائه لایحه بودجه در مجلس حضور می‌یافتند، درباره مفاد لایحه بودجه به مردم گزارش می‌دادند و بر این اساس لازم بود که روحانی برای توضیح درباره بودجه سال آینده در مجلس حاضر می‌شد و جهت‌گیری این بودجه را برای مردم واکاوی می‌کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط فعلی که مردم با شرایط سخت معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند، لازم بود که رئیس‌جمهور برای توضیح مفاد لایحه بودجه سال آینده در مجلس حاضر می‌شد تا بلکه مردم امیدوار شوند و بدانند که دولت در سال آینده برای حمایت معیشتی از آنان چه برنامه‌ای دارد.

کوچکی‌نژاد گفت: به اعتقاد بنده زمانی که رئیس‌جمهور برای ارائه لایحه بودجه در صحن علنی مجلس حاضر نمی‌شود، نشان‌دهنده آن است که حرفی برای گفتن ندارد و دولت تلاشی برای حل مشکلات مردم نکرده است.

وی با بیان اینکه دولت صرفاً یک بودجه سنتی را برای سال ۱۴۰۰ تدوین کرده و تغییرات اصلاح ساختار بودجه قطعاً در آن لحاظ نشده است، گفت: دولت اعتقادی به اصلاح ساختار بودجه ندارد و خود دولتمردان بارها این موضوع را در اظهارنظرهای خود مطرح کرده‌اند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس یازدهم برای حمایت معیشتی از مردم، قانون الزام دولت به اعطای یارانه به مردم جهت تأمین کالاهای اساسی را تصویب کرد و مجلس این موضوع را پیگیری می‌کند تا حتماً این قانون در لایحه بودجه در نظر گرفته شود.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده از سوی دولت در لایحه بودجه سال آینده حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: این در حالی است که میزان فرار مالیاتی و همچنین معوقات مالیاتی بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است و بهتر بود که دولت این موضوع را ساماندهی می‌کرد چرا که بودجه زیادی از این محل به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه قیمت ارز برای سال آینده حدود ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این عدد به هیچ وجه واقعی نیست و مجلس قطعاً روی آن در زمان بررسی لایحه بودجه در صحن مجلس بحث دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس باید ورود جدی به لایحه بودجه کند، گفت: همچنین دولت یارانه‌های پراکنده‌ای به مردم پرداخت می‌کند و مجلس باید در بودجه این منابع را تجمیع کند تا این وضعیت ساماندهی شود.

انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار