کد خبر : 78479
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 اردیبهشت 1401- 18: 20

استاندار گیلان:

بودجه ۹ هزار میلیارد تومانی گیلان در سال ۱۴۰۱، استان را متحول می‌کند

بودجه ۹ هزار میلیارد تومانی گیلان در سال ۱۴۰۱، استان را متحول می‌کند

استاندار گیلان بر اجرای برنامه‌های جهادی برای تحقق رشد اقتصادی تاکید کرد و گفت: گیلان در سال جاری بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که میتواند جایگاه استان را متحول کند، پس نیاز است از تمامی ظرفیت ها برای تحقق رشد اقتصادی استفاده شود.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم صادق الوعده است، افزود: برای رشد اقتصادی باید موقعیت مان در اقتصاد کشور مشخص باشد و امکانات همه جا عادلانه توزیع شود.
وی اولویت های تخصیص منابع در بودجه ۱۴۰۱ را ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از تبصره ۱۸ ، یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از یکی از بندهای تبصره ۱۶ و پنج هزار و ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهوری عنوان کرد و افزود: همچنین بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی گیلان است که در مجموع این اعتبارات می تواند به رشد اقتصادی استان کمک کند.
اجازه نمی دهیم بانک ها دارایی استان را جای دیگر سرمایه‌گذاری کنند
استاندار گیلان هشدار داد: اجازه نمی دهیم که بانک های خصوصی سرمایه هایی که سرمایه گذاران ، سرمایه داران و مردم در بانک ها قرار می دهند را در جاهای دیگر سرمایه گذاری کنند.
عباسی افزود: اجازه نمی دهیم بنگاه اقتصادی در گیلان راه اندازی شود اما حساب بانکی اش در جای دیگری باشد و یا گردش مالی آن در جای دیگری اتفاق بیفتد. بنابراین منابعی که متعلق  به استان است باید در گیلان چرخش داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته  افزایش درامد مالیاتی داشتیم، گفت: با افزایش درآمدهای مالیاتی توانستیم به تعهدات مان عمل کنیم اما این افزایش به‌معنای افزایش مالیات نیست بلکه مودیانی که فرار مالیاتی داشتند ، شناسایی شده اند که این امر به هدفگذاری امسال کشور کمک خواهد کرد.
استاندار گیلان بکارگیری نیروی کار متخصص، تکنولوژی روز و دانش بنیان کردن  را لازمه تحقق شعار راهبردی سال دانست و اظهار داشت:  اگر به این سمت برویم در رشد اقتصادی تاثیر می گذارد؛ ضمن اینکه سرمایه گذاری داخلی و خارجی  و تکمیل پروژه های نیمه تمام و استفاده از همه ظرفیتهای  منطقه آزاد در رشد اقتصادی تاثیرگذار خواهد بود.
عباسی ادامه داد: آسایش ، رفاه و ثروت برای مردم و ریشه کنی فقر ، محرومیت زدایی  از مهمترین اهداف اقتصادی  دولت است که در راستای  عدالت اجتماعی انجام می دهد.
استاندار گیلا اظهار داشت: با برنامه و جهادی حرکت می کنیم و بحث اشتغال فقط اسمی نیست و  ارزیابی های لازم برای درستی آمار انجام می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار