کد خبر : 72788
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۶:۳۸

بویِ‌ مهرِ مدرسه، آذر به مشام رسید/ چه ضوابطی در آموزش حضوری رعایت می‌شود؟

بویِ‌ مهرِ مدرسه، آذر به مشام رسید/ چه ضوابطی در آموزش حضوری رعایت می‌شود؟

آموزش حضوری در گیلان همزمان با سراسر کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با دو ماه تاخیر از گاه‌شمار رسمی سال تحصیلی از سر گرفته شد.

به گزارش گیلانستان، امروز اول آذر است و طبق تصمیم ستاد کرونا، تمامی مدارس کشور از جمله استان گیلان بازگشایی می‌شوند تا آموزش حضوری محصلان از سر گرفته شود.

حدود یک سال و نیمی هست که در پی شیوع افسارگسیخته بیماری کرونا، آموزش حضوری در مدارس تعطیل شده بود اما در پی پوشش حداکثری واکسیناسیون کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آموزش حضوری به مدارس برگشته و بوی ماه مهر و مدرسه با دو ماه تاخیر به مشام اهالی درس و کتاب رسیده است.

آموزش حضوری در مدارس استان گیلان از ۱۵ مهرماه تاکنون به صورت تدریجی از سرگرفته شده اما از امروز این نوع آموزش برای تمامی مقاطع تحصیلی الزامی خواهد بود.

اما اینکه چگونه آموزش حضوری در مدارس گیلان پس از حدود یکی و نیم سال وقفه آغاز می‌شود و با چه تضمینی، موضوعی است که مسؤولان آموزش و پرورش ابعاد آن را باید تشریح کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در خصوص بازگشایی حضوری مدارس استان با دو ماه تاخیر از گاه‌شمار رسمی سال تحصیلی، می‌گوید: این بازگشایی‌ها بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا و مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

به گفته محمد رحمتی، اختیار بازگشایی حضوری مدارس بر اساس شورای مدرسه است و الزاماتی دارد که از جمله آن حضور با رعایت تعداد دانش‌آموزان نسبت متراژ کلاس‌ها است و در واقع آموزش در مدارس گیلان به صورت تلفیقی است.

وی همچنین اذعان کرده که مدارس ضد عفونی می‌شوند، مایع دستشویی در سرویس‌های بهداشتی موجود است و از همه مهمتر مقرر شده تا ۲۰ درصد مدارس به صورت حضوری و البته تصادفی توسط کارشناسان بهداشت، نظارت شوند.

البته مهم‌ترین ناظر بر عملکرد مدارس و حوزه آموزش همیشه اولیا بوده و هستند و آنطور که مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز اذعان کرده اولیایی که نسبت به مواردی انتقاد دارند می‌توانند به تارنمای شکایت مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند.

رحمتی قاطعانه اعلام کرده که هر جا پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، آموزش و پرورش مدارس را موقتا تعطیل می‌کند.

مقوله آموزش از جمله آموزش حضوری بسیار مهم است و کارشناسان امر و متولیان این حوزه تاکید دارند که هیچ آموزشی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد.

علاوه بر اهمیت آموزش حضوری، دانش‌آموزان و محصلان نیز بسیار مشتاق هستند تا درب کلاس‌های درس مجددا به روی آن‌ها گشوده شود.

اکنون تمام تلاش مسوولان به ویژه آموزش و پرورشی ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس است و در جریان بازگشایی مدارس آنچه مهم است، واکسیناسیون کرده‌های هدف، استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی است.

بسیاری از خانواده‌ها همچنان نسبت به بازگشایی مدارس و آموزش حضوری مردد هستند اما این یک واقعیت و حقیقت است که همه قرار است یک کار بزرگ را بعد از دوسال تعطیلی آغاز کنند و آنچه اکنون لازم است جدی گرفتن رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی تعلیم و تعلم شونگان است.

معلمان و مدیران در رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله تهویه باید نهایت مراقبت را داشته باشند و اولیا دانش‌آموزان نیز باید در این مهم به جدیت مراقبت‌ها را از سر بگیرند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار