کد خبر : 5156
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1395- 46: 22

بیانیه خانه مطبوعات گیلان در مناقشه اخیر در راستای حمایت از مطبوعات نبود

بیانیه خانه مطبوعات گیلان در مناقشه اخیر در راستای حمایت از مطبوعات نبود

نماینده رشت خانه مطبوعات را محل دفاع از مطبوعات عنوان کرد و گفت: به تازگی مناقشاتی بین یکی از مدیران اجرایی استان و رسانه‌ها پیش آمده بود که نوع بیانیه خانه مطبوعات گیلان در این رابطه در راستای حمایت از مطبوعات نبود.

به گزارش درگیلان، جبار کوچکی نژاد ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه گیلان با بیان اینکه کمیته‌ای در راستای رفع نیازمندی‌های مطبوعات باید پیش‌بینی شود، اظهار داشت: اگر حمایت از مطبوعات در قالب یک لایحه ارائه شود مجلس به سرعت آن را پیگیری می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه خبرنگاری، حرفه‌ای سخت و طاقت فرساست افزود: عده کمی از خبرگزاری‌ها و مطبوعات و پایگاه‌های خبری هستند که به‌صورت حرفه‌ای و با تخصص‌های ویژه در حال انجام فعالیت خبری هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید آموزش‌های لازم را برای خبرنگاران به‌صورت تخصصی و به روز به آنها ارائه داد، تصریح کرد: این راهکارها از وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با قانونگذاری و آموزش صحیح این حرفه را در استان ارتقا دهد.

بیانیه خانه مطبوعات گیلان در مناقشه اخیر در راستای حمایت از مطبوعات نبود

کوچکی نژاد خانه مطبوعات را محل دفاع از مطبوعات عنوان کرد و افزود: به تازگی مناقشاتی بین یکی از مدیران اجرایی استان و رسانه‌ها پیش آمده بود که نوع بیانیه خانه مطبوعات گیلان در این رابطه در راستای حمایت از مطبوعات نبود.

وی با تاکید بر اینکه رسالت خانه مطبوعات گیلان باید حامی مطبوعات باشد، خاطرنشان کرد: اگر محدوده حمایتی خانه مطبوعات از مطبوعات و رسانه استان گسترده‌تر شود حوزه مطبوعات و خبرنگاران استان به‌طور قطع امن‌تر می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس با ابراز تأسف از وضعیت اشتغال در استان گیلان افزود: باید واقعیات را به مردم بگوییم چرا که وضعیت اشتغال استان بسیار اسفناک است.

وی با بیان اینکه وقتی در استان ساخت و سازی صورت نمی‌گیرد هزاران اشتغال از بین می‌رود، تصریح کرد: برخی از کارخانه‌ها نظیر کارخانه چوکا و کاشی خزر در استان تعطیل و کارخانه‌های تعطیل شده‌اند.

اشتغال گیلان شتابی جهت ارتقاء ندارد

کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه وضعیت موجود نشان از این دارد که اشتغال گیلان شتابی جهت ارتقاءندارد، خاطرنشان کرد: روش‌های مختلفی در جهت توسعه اشتغال از سوی دولت ایجاد شده است که این مسائل نیازمند تحقیق و بررسی است.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه صحت تمامی آمارها در بحث اشتغال تولید و حمایت از تولید در استان مورد بحث، بررسی و تحقیق قرار می‌گیرد، افزود: اگر آمار و اطلاعات حوزه مذکور صحت نداشته باشد در جلسات به مسئولی که در حال ارائه این آمار است تذکر داده می‌شود.

کوچکی نژاد، نماینده یک استان را سخنگوی عموم مردم عنوان کرد و افزود: مسئولان نیز از بطن مردم هستند و همواره حمایت از دولت را انجام می‌دهیم بنابراین نقد دولت در بخش‌های مختلف نیز از وظایف یک نماینده است.

 نماینده مردم رشت در مجلس خاطرنشان کرد: در ۳۷ سال عمر انقلاب اسلامی هرگز چنین رکود وحشتناکی را در کشور شاهد نبوده‌ایم و امروزه رکود اقتصادی حاکم بر کشور در عمر انقلاب اسلامی بی‌نظیر است.

کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه مردم در سفره‌های خود نشانی از رونق را نمی‌بینند، تصریح کرد: در این حوزه باید از مردم کمک گرفت و محکوم کردن دیگران و انداختن تقصیر مشکلات به گردن دولت‌های پیشین برای مردم قابل قبول نیست.

دارایی یک وزیر دولت کنونی به اندازه دارایی کل وزارای دولت پیشین است

نماینده مردم رشت در مجلس محکوم کردن دیگران را یکی از شیوه‌های نادرست در دولت امروزی اعلام کرد و افزود: دارایی یک وزیر دولت کنونی به اندازه دارایی کل وزرای دولت پیشین است.

کوچکی نژاد با بیان اینکه نباید برای تبرئه کردن خود تقصیرات ناشی از مشکلات را بر گردن دیگران انداخت، تصریح کرد: تمامی کسانی که در مسند اجرایی کشور هستند باید پاسخگوی مشکلات باشند.

نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید بر اینکه آقای رئیس جمهور باید پاسخگوی مشکلات کنونی جامعه باشد، بیان کرد: آقای روحانی وعده گزارش کار را هر ۱۰۰ روز یکبار داده بود که این امر تحقق نیافته است و این مسئله نیازمند پاسخگویی است.

وی با تاکید بر اینکه باید واقعیات را به مردم بگوییم، تصریح کرد: برجام گره‌گشای مشکلات مردم نبوده است و رفتن دوباره به راهی که حدود دو سال موجب معطلی و عقب افتادگی کشور شد نادرست است.

کوچکی نژاد ارتباط‌سازی با آمریکا را یک اقدام نادرست عنوان کرد و افزود: در گام بعدی اگر با پای خود باز به سوی مذاکره با آمریکا برویم به‌طور قطع به قربانگاه می‌رویم.

اگر با پای خود باز به سوی مذاکره با آمریکا برویم به‌طور قطع به قربانگاه می‌رویم

نماینده مردم رشت در مجلس اقدام مذکور را موجب به خطر انداختن استقلال کشور دانست و بیان کرد: باید واقعیات را به مردم گفته و به نصایح مقام معظم رهبری بدون هیچ کم و کاستی گوش فرا دهیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران اسلامی پذیرای برجامی دیگر نیستند، گفت: در بحث اقتصادی باید با دقت بیشتر و با استفاده از تمامی ارکان نظام، رکود حاکم بر اقتصاد کشور را از میان برداشته و مسیری جدید در بخش تولیدات اقتصاد و اشتغال ایجاد کنیم./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار