کد خبر : 70154
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 شهریور 1400- 29: 18

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به‌مناسبت فرارسیدن یوم‌الله هفدهم شهریور

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به‌مناسبت فرارسیدن یوم‌الله هفدهم شهریور

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت فرارسیدن سالروز قیام خونین هفدهم شهریور به شرح زیر صادر شد. یوم‌الله هفدهم شهریور یکی از روزهای بزرگ و پرافتخار تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که به عنوان سندی متقن و حجتی استوار بر طبع بلند ولایتمداری، آزادی‌خواهی و شهادت‌طلبی ملت مسلمان و مبارز ایران در […]

به گزارش گیلانستان، بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت فرارسیدن سالروز قیام خونین هفدهم شهریور به شرح زیر صادر شد.

یوم‌الله هفدهم شهریور یکی از روزهای بزرگ و پرافتخار تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که به عنوان سندی متقن و حجتی استوار بر طبع بلند ولایتمداری، آزادی‌خواهی و شهادت‌طلبی ملت مسلمان و مبارز ایران در راه استکبارستیزی و جهاد علیه ظلم و ستم در صحیفه انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است. حادثه خونین هفدهم شهریور اگرچه جمعه سیاه نام گرفته اما با ایجاد یک موج قوی‌ و سهمگین از خون پاک شهدا، هیمنه رژیم ستم‌شاهی و تا بن دندان مسلح پهلوی را در هم شکست و اریکه‌ قدرت طاغوتیان را نابود کرد. این روز بزرگ و مانا به لطف الهی، تدبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (رحمت الله علیه) و همت والای ملت سرافراز ایران مسیر انقلاب توفنده‌ و شکوهمند اسلامی ملت ایران را هموار ساخت و گام بلندی در مسیر تحقق شعار (استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی) بود.

در هفدهم شهریور ماه سال ۱۳۵۷ مردم غیور، انقلابی و خسته از ظلم و فساد رژیم مستبد و خودفروخته پهلوی به خیابان آمدند و در میدان ژاله تهران و برخی از شهرهای ایران حماسه‌ای از جنس غیرت و شجاعت رقم زدند. در این روز بزرگ ملت مبارز ایران با تاسی به نهضت عاشورا و شعار «هیهات من الذله» وارد میدان مبارزه با ظلم و استبداد شدند و حسین وار با نثار خون پاک خویش، نام خود را به عنوان سربازان انقلاب اسلامی و پیشگامان و پیشتازان فجرآفرین بر تارک تاریخ پرافتخار این مرز و بوم به ثبت رساندند و یک‌بار دیگر بشارت الهی پیروزی خون بر شمشیر را تجسم عینی بخشیدند. بی‌شک حماسه ماندگار ملت شریف ایران در یوم‌الله بزرگ و تاریخ‌ساز هفدهم شهریور و نقش تعیین‌کننده این روز در روند پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ برای هماره تاریخ در یادها و خاطره‌ها به یادگار خواهد ماند و هرگز فراموش نخواهد شد.

معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) در سخنرانی‌های خویش همواره قیام مردمی و خونین هفدهم شهریور را در زمره ایام‌الله برشمردند زیرا این روز بزرگ پس از گذشت ۱۵ سال از قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، اثرات شگرف و راه‌گشایی در روند پیروزی نهضت اسلامی ملت آزاده ایران پدید آورد و فریاد اسلام‌خواهی و عدالت‌طلبی ‌ایرانیان خسته از مکر و نیرنگ طاغوتیان و استبدادگران را به گوش جهانیان رساند و رژیم دین‌ستیز و مردم‌کش پهلوی و حامیان استکباری آن را رسوا ساخت.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با تجلیل از مقام والای شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای مظلوم یوم‌الله هفدهم شهریور سال ۱۳۵۷ و تاکید بر اهمیت بزرگداشت ایام‌الله انقلاب اسلامی و مناسبت‌های ملی و مذهبی، از محققان، پژوهشگران، نویسندگان، خطبا و گویندگان دعوت می‎نماید تا با تحقیق و تدقیق در رخدادهای تاریخ انقلاب اسلامی و تبیین اندیشه الهی امام خمینی (رحمت الله علیه) و منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، ضمن انتقال فرهنگ اسلامی و انقلابی به نسل جوان، زمینه‌های تحقق بیانیۀ گام دوم انقلاب در مسیر ایجاد تمدن اسلامی را فراهم آورند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار