کد خبر : 20898
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1396- 22: 22

بیانیه کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه رشت به مناسبت هفته وحدت

بیانیه کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه رشت به مناسبت هفته وحدت

کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه ناحیه مرکزی رشت بمناسبت هفته وحدت بیانیه صادر کرد.

به گزارش گیلانستان، کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه ناحیه مرکزی رشت بمناسبت هفته وحدت بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

بسمه تعالی

هفته وحدت ( ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول) به سبب وجود دو تاریخ برای سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) یادگار ارزشمند و گرانسنگ حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بوده که همواره دغدغه اسلام و سرافرازی مسلمین را داشت. با فرا رسیدن هفدهم ربیع الاول بار دیگر شمیم دل انگیز رسالت و نسیم آرام بخش عترت در جهان اسلام  می وزد و نام و یاد پیشوای امت، همگان را به عصر نبوت رهنمون می شود، روزگاری که هیچ آرمانی جز اعتلای توحید، پیش برد اسلام و زیست مسلمانی در کار نبود.

پیامبر آمده بود تا سخن توحید را به شعار گیتی تبدیل کند و تفرقه و تشتت را از میان بردارد. آن روزها نه قومیت مطرح بود و نه مذهبی خاص. برداشت های مختلف در سایه سار نبوت به بالندگی بیشتر مسلمانان می انجامید و هرگز کسی سودای تشکیل مذهبی خاص را در سر نداشت. هفته وحدت، ایام میثاق با خون شهیدان است. هفته پیمان با راه اسلام و خط امام فقیدمان، حضرت روح الله (ره) است. هفته وحدت، هفته درس آموزی از کلاس معلم بشریت، حضرت ختمی مرتبت (ص) است که به برکت میلادش چهره ی جهان دگرگون شد ، شرک ها به توحید مبدل گشت ، عبادت خدا جای اطاعت از طاغوت ها را گرفت، نفاق ها به یک رنگی گرائید و خصومت ها و دشمنی های چندین ساله، به ” اخوت اسلامی” تبدیل شد ، مهاجر و انصار، برادر شدند و عرب و عجم، یار هم گشتند و سفید و سیاه برابر گردیدند.

پیامبراسلام، که خداوند رحمان در قرآن کریم ایشان را رحمت للعالمین و اسوۀ حسنه‌ای برای جمیع مسلمانان بلکه برای همۀ انسانیت و تمامی اعصار دانسته، با شعار قرآنی و الهی «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» بشریت را به وحدت و اتحاد حول محور توحید و عدالت و آزادی حقیقی فرا می‌خواند، آنجا که قرآن کریم «إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّه وَاحِدَه» را مطرح می‌سازد، بدیهی است که از مفهوم «امت واحده»، فقط اتحاد جغرافیایی را دنبال نمی‌کند بلکه از تک تک مسلمانان می‌خواهد «یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا»، تا آنجا که می‌فرماید «إنما المومنون إخوه فأصلحوا بین اخویکم» آنان را برادر همدیگر دانسته و از آنان می‌خواهد که بین برادران خود را اصلاح کنند .در این مقطع زمانی که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین الملل، با ایجاد گروه‌های تکفیری و داعش، تمام تلاش خود را با سیاه نمایی، وارونه سازی و انحراف در مسیر مسلمانان از مسیر اسلام حقیقی به کار گرفته، وظیفه و تعهد دلدادگان به اسلام به ویژه علما، صاحبان قلم و رسانه‌ها سنگین‌تر از قبل است.

«کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه ناحیه مرکزی رشت» ضمن تبریک «هفتۀ وحدت امت بزرگ رسول الله» و ایام مبارک ربیع الاول، هنگامه طلوع خورشید عالم تاب وجود شریف حضرت خاتم الانبیا رحمه للعالمین «صلی الله علیه و آله و سلم» و فرخنده میلاد صادق آل محمد امام جعفر صادق «علیه السلام» به همه مسلمانان جهان، بر این باور است که فرصت بسیار مغتنم و معناداری است، تا تمامی مذاهب اسلامی به ویژه اهل تشیع و اهل تسنن در فضایی آرمانی و آکنده از صمیمیت و در دایره معارف و آموزه‌های نورانی دین مبین اسلام و با بهره بردن از اخلاق و سنت حسنۀ نبی مکرم اسلام، به مقوله همگرایی و هم افزایی برای شناسایی و تحقق بستر‌ها و راهکارهای تقویت و تعمیق وحدت و تقریب مذاهب اسلامی بیندیشند و مسئولان خدوم و دلسوز و مردم شریف و قدر‌شناس ایران اسلامی با تبعیت از مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) با بصیرت و هوشیاری کامل، به هوش باشند تا آسیبی به نظام و مملکت وارد نشود و راه پرافتخار کنونی با قوت و صلابت ادامه یابد. والسلام علیکم و رحمه الله

«کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه ناحیه مرکزی رشت»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار