کد خبر : 2082
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳

بیان واقعیت های تلخ شهر رشت از زبان رضا رسولی

بیان واقعیت های تلخ شهر رشت از زبان رضا رسولی

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با اشاره به اینکه نباید رسیدگی به آسیب های اجتماعی در حد شعار باقی بماند،گفت :نمی خواهیم بپذیریم که فساد و فحشا در شهر رشت وجود دارد.

به گزارش در گیلان، رضا رسولی در گفت و گو با خبر نگار عصر صادق با اشاره به اینکه  در پشت چهره آراسته و زیبای شهر رشت واقعیت های تلخ بسیاری نهفته است اظهار داشت : هیچ شهری در کشور نمی تواند ادعا کند که تهی ازآسیب ها و مشکلات اجتماعی است.

وی افزود: چهره بسیار زشت آسیب های اجتماعی مانند کودکان کار ،زنان کار و خیابانی ،تکدی گری و کارتون خوابی  در شهر رشت از جمله مسائلی است که به دلایل فرهنگی همه ما از گفتن آنها ابا داریم و نمی خواهیم بپذیریم که فساد و فحشا در شهر رشت وجود دارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با تاکید بر اینکه این آسیب ها از جمله مواردی که ما مسئولان از گفتن آنها وحشت داریم تصریح کرد: باید برای کاهش و کم کردن این آسیب ها در رشت برنامه تدوین شود.

رسولی با تاکید بر اینکه باید برای درمان این آسیب ها همه مسئولان پای کار باشند گفت: شهرداری نمی تواند به تنهایی موفق عمل کند و نیز به طور مستقیم متولی این امر نیست .

وی با اشاره به کمبود امکاناتی که در دستگاه های متولی وجود دارد خاطر نشان کرد: شهرداری در این امر ورود کرده است و باید گفت تعداد افرد آسیب دیده در حوزه های مختلف معضلات اجتماعی در رشت اندک نیست و نمی توان نسبت به آنها بی تفاوت بود.

عضو شورای شهر رشت تاکید کرد: وقتی در این شهر با کشته شدن چند سگ احساسات جریحه دار می شود ومردم  عکس العمل نشان می دهند و نارضایتی خود را اعلام می کنند ،طبیعتا نسبت به این همه انسان که از این آسیب ها رنج می برند این احساسات مردمی وجود دارد و باید مسئولان نسبت به رفع این آسیب ها به طور جد اقدام کنند.

رسولی با اشاره به سامانکده متکدیان شهرداری رشت افزود: عملکرد این سامانکده مطلوبتر شده است و در چندماه گذشته گرمخانه شهر رشت شروع به فعالیت کرده است این اقدامات لازم است ولی کافی نیست .

وی تاکید کرد: لازم است که اقدامات و برنامه ها تخصصی تر شوند و برای بانوان و کودکان برنامه های جداگانه کارشناسی شده تدوین شود تا رسیدگی به اینگونه مباحث در حد شعار باقی نماند و اجرایی تر به مشکلات رسیدگی شود.

رسولی توانمند سازی افراد آسیب دیده را مورد تاکید قرار داد و گفت : ما نمی توانیم کارتون خوابان و زنان خیابانی را تا ابد در مکان هایی نگهداری کنیم باید کمک شود تا به دامن جامعه بر گردند و زمینه هایی که برای آلودگی مجدد آن ها به آسیب وجود دارد را از بین ببریم.

وی با اشاره به اقدامات اولیه ای که در این باره انجام شده است تصریح کرد: یک بازاچه با تعدادی غرفه در اختیار این افراد قرار دادیم و با کمیته امداد صحبت شد تا وامی در اختیار این افراد قرار گیر د اگر این افراد دلگرمی به کسب و کار داشته باشند می توان افرادی را که در سامانکده و گرمخانه نگهداری می شوند را به جامعه باز گردانیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار