کد خبر : 65635
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 اردیبهشت 1400- 57: 12

«بیست و هفت روز و یک لبخند» منتشر شد

«بیست و هفت روز و یک لبخند» منتشر شد

کتاب «بیست و هفت روز و یک لبخند» روایت زندگی‌نامه شهید مدافع حرم «بابک نوری هریس» به قلم بانو «فاطمه رهبر» منتشر و وارد بازار کتاب شد.

به گزارش گیلانستان، «بیست و هفت روز و یک لبخند» عنوان کتابی است که «فاطمه رهبر» نویسنده توانمند اهل انزلی در آن به روایت فرازهایی از زندگی شهید مدافع حرم «بابک نوری هریس» از زبان اعضای خانواده و دوستان شهید پرداخته است.

این نویسنده گیلانی اظهار کرد: «بابک نوری» در کسوت یک دانشجوی بسیجی، سال ۱۳۹۶ داوطلبانه به جمع رزمندگان مدافع حرم در سوریه پیوست و در بیست و هفتمین روز حضورش، در عملیات آزادسازی منطقه بوکمال به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه نگارش این اثر با یک تماس تلفنی در سال ۹۷ از سوی «مرتضی سرهنگی» که از فعالان حوزه ادبیات پایداری است، آغاز شد، افزود: از صحبت‌های «سرهنگی» دریافتم که تمایل پدر شهید مبنی بر نگارش زندگی نامه فرزندش توسط آقای سرهنگی بوده اما از آنجا که ایشان فرصت کافی نداشتند، این کار به شرط موافقت پدر شهید به من محول شد.

رهبر با اشاره به آگاهی نسبت به سختگیری‌های پدر شهید درباره چگونگی نگارش این کتاب، گفت: ایشان پیش از من، پیشنهاد چند نویسنده دیگر را رد کرده بودند؛ با این حال دیداری شکل گرفت و از سوی ایشان اعلام موافقت شد.

وی که در کارنامه هنری خود افتخار کسب جوایز متعدد در عرصه ادبیات داستانی را دارد، ادامه داد: قرار بود نگارش این اثر حداکثر ۴ ماه زمان ببرد، اما بیش از یک سال طول کشید.

رهبری با بیان اینکه مادر این شهید بزرگوار، بانویی مهربان و کم حرف بودند و از سوی دیگر برخی از فامیل یا دوستان حاضر به مصاحبه نشدند، گفت: از این رو اطلاعات جمع آوری شده اندک بود، بنابراین تصمیم گرفتم به موازات بیان فرازهایی از زندگی شهید به نقل از دیگران، راوی چگونگی جمع آوری این اطلاعات نیز باشم.

وی ادامه داد: برای همین از روزی که با دلشوره و نگرانی به دیدن پدر شهید رفتم تا بدقولی‌های دوستان شهید، صمیمیت با مادرش و هر آنچه که به من و این شهید بزرگوار در ماجرای نگارش کتاب ربط داشت را به شیوه داستانی روایت کردم.

نویسنده گیلانی درباره استقبال مخاطبان از اثرش، گفت: خوشبختانه «بیست و هفت روز و یک لبخند» پس از انتشار به سرعت به چاپ دوم رسید.

«بیست و هفت روز و یک لبخند» از سوی انتشارات خط مقدم در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با بهای ۳۴ هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار