کد خبر : 17986
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 شهریور 1396- 00: 18

بیشتر سفارت‌خانه‌ها برای مسئولان سفارتی اقتصادمحور شده است/ عملکرد اقتصادی سفارت‌خانه‌ها به ملت و مجلس گزارش شود

بیشتر سفارت‌خانه‌ها برای مسئولان سفارتی اقتصادمحور شده است/ عملکرد اقتصادی سفارت‌خانه‌ها به ملت و مجلس گزارش شود

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: باید عملکرد اقتصادی سفارت‌خانه‌ها به ملت و مجلس گزارش شود تا میزان ناکارآمدی و موفقیت آن‌ها مشخص شود.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی امروز در گفت‌وگویی با اشاره به معضلات ساختاری سفارت‌خانه‌ها، اظهار کرد: ما در ساختار سفارتخانه‌ها ایران مشکل‌داریم گرچه تغییراتی صورت گرفته و شرایط کمی بهبود یافته است.

وی بابیان اینکه ما انتظار بیشتری از سفارتخانه‌های ایران داریم، افزود: برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و رفع ابهامات سرمایه‌گذاران در کشور باید اقدامات عاجلی از سوی سفارت‌خانه‌های ایران صورت گیرد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از عملکرد شخصی نگری مسئولان سفارت‌خانه‌ها در بعد اقتصادی انتقاد کرد و گفت: بیشتر سفارت‌خانه‌های ایران در خارج از کشور برای مسئولان سفارت‌خانه‌ها فعال‌شده و منفعت اقتصادی برای آن‌ها شخصی شده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: کسانی که در سفارت‌خانه‌ها هستند دنبال تجارت، کسب مال و فعالیت‌های اقتصادی خود تلاش می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به لزوم تغییر ساختار در سفارت‌خانه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی آن‌ها تأکید کرد و گفت: باید تغییر ساختارها در سفارت‌خانه‌ها سرعت بیشتری بگیرد و در فعالیت اقتصادی باید نتایج مطلوب‌تری از آن‌ها گزارش شود.

عباسی بابیان اینکه عملکرد سفارت‌خانه‌ها در بعد اقتصادی مشخص نیست و مبهم است، خاطرنشان کرد: باید نظارت‌ها بر سفارت‌خانه‌های ایران افزایش پیدا کند و عملکردشان نیز گزارش شود تا توفیقات و یا ناکارآمدی‌ها در عملکردهای آن‌ها سنجیده شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان به‌ضرورت گزارشگری سفارتخانه‌ها به مجلس و ملت تأکید کرد و گفت: تاکنون گزارش و خروجی کاری از سفارت‌خانه‌ها شاهد نبودیم و باید هر چه سریع‌تر گزارش از عملکرد چندساله سفارت‌خانه‌ها منتشر شود تا مجلس و ملت از عملکرد آن‌ها مطلع شود./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار