کد خبر : 51877
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان:

بیش از ۱۹۰۰ پرونده تخلف صنفی در گیلان رسیدگی شد

بیش از ۱۹۰۰ پرونده تخلف صنفی در گیلان رسیدگی شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با اشاره به رسیدگی به هزار و ۹۸۹ در دو ماهه نخست امسال با مجموع جریمه بیش از ۲۱ میلیارد ریال، گفت: در بخش کالا و خدمات بیشترین تخلف ثبت شده است.

به گزارش گیلانستان منصور انصاری با اشاره به اینکه در دو ماه نخست امسال به هزار و ۹۸۹ مورد پرونده تخلف در استان گیلان رسیدگی شده است، اظهار کرد: در مجموع برای این تعداد پرونده بیش از ۲۱ میلیارد و ۹۰۶ میلیون ریال جریمه تعیین شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان تخلف در بخش کالا و خدمات و در زمینه عدم درج قیمت بوده است، گفت: ۱۹۶ اکیپ در دو ماه فروردین و اردیبهشت امسال تشکیل و ۳۶۳ تخلف نیز در این بازرسی و نظارت‌ها کشف شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با اشاره به اینکه از پرونده‌های رسیدگی شده ۳۱۹ مورد مربوط به فروردین ۹۹ است، افزود: از این تعداد ۱۳۷ مورد در بخش کالا و خدمات، ۱۶۵ مورد قاچاق کالا و ارز، ۱۷ مورد بهداشت، درمان و دارو بوده که در مجموع این تعداد پرونده شش میلیارد ۵۰۲ میلیون ریال جریمه برای متخلفان تعیین شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در این ماه ۹۶ اکیپ بازرسی تشکیل و ۳۳۸ مورد بازرسی از اصناف استان گیلان انجام شد، تصریح کرد: در این بازرسی‌ها ۱۱۳ مورد تخلف شناسایی شده است.

انصاری همچنین به آمارهای اردیبهشت ماه امسال نیز اشاره و با بیان اینکه در این ماه هزار و ۶۷۰ پرونده تخلف بررسی شده است، ادامه داد: از این تعداد ۱۳۲۵ مورد مربوط به کالا و خدمات، ۲۴۱ مورد قاچاق کالا و ارز، ۱۰۴ مورد بهداشت و درمان و دارو بوده که در مجموع برای این متخلفان بیش از ۱۵ میلیارد و ۴۰۴ میلیون ریال جریمه تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در این ماه ۱۰۰ اکیپ از سوی تعزیرات حکومتی استان گیلان تعیین و ۵۵۲ مورد بازرسی از اصناف انجام شده است، افزود: در این بازرسی‌ها ۲۵۰ مورد تخلف شناسایی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با اشاره به اینکه بیشترین تخلفات در حوزه کالا و خدمات شناسایی شده است، ادامه داد: در این بخش بیشترین تخلف با ۳۵ درصد مربوط به عدم درج قیمت، ۱۷ درصد گران فروشی، ۱۲ درصد نداشتن پروانه کسب، ۱۰ درصد عدم ارائه فاکتور فروش و ۲۶ درصد سایر تخلفات بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش قاچاق کالا و ارز نیز حمل و نقل چوب، زغال و هیزم بدون پروانه با ۳۴ درصد بیشترین تخلفات را به خود اختصاص داده است، گفت: حمل و نقل قاچاق ۲۰ درصد، نگهداری کالای قاچاق ۱۷ درصد، عرضه و توزیع و فروش کالای قاچاق با ۱۲ درصد و سایر تخلفات با ۱۷ درصد به ترتیب بیشترین تخلفات در این بخش بوده است.

انصاری تصریح کرد: عدم رعایت مقررات بهداشت محیط با ۳۱ درصد، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۲۹ درصد، عرضه و تحویل کالای غیربهداشتی با ۱۵ درصد بیشترین تخلفات ثبت شده در بخش بهداشت، درمان و دارو استان گیلان بوده است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار