کد خبر : 52603
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 خرداد 1399- 31: 11

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان:

بیش از ۲۰۰ موسسه و خانه قرآنی گیلان فعالیت خود را آغاز کردند

بیش از ۲۰۰ موسسه و خانه قرآنی گیلان فعالیت خود را آغاز کردند

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: بیش از ۲۰۰ موسسه و خانه قرآنی فعالیت خود را بعد از سه ماه تعطیلی ناشی از شیوع کرونا آغاز کردند.

به گزارش گیلانستان،حجت الاسلام محمد پور شعبانعلی با اشاره به آغاز فعالیت مؤسسات و خانه‌های قرآنی از امروز ۲۴ خرداد ماه، اظهار کرد: با تصمیم گیری ستاد مبارزه با کرونا این مراکز می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه ۳۶ مؤسسه و ۱۶۵ قرآنی شهری و روستایی زیر نظر اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان فعالیت می‌کنند، گفت: این مؤسسات و خانه‌های قرآنی در بخش آموزش‌های تخصصی و عمومی، تبلیغی و ترویجی و برگزاری محافل و جلسات فعال هستند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان به حضور حدود سه هزار حافظ و مربی قرآنی در این مؤسسات و خانه‌های قرآنی اشاره کرد و ادامه داد: دوره‌های مختلفی اعم از روخوانی، روان خوانی، فصیح خوانی، قرائت‌های تخصصی و عمومی، مفاهیم، تربیت مربی سبک زندگی قرآنی و تربیت داور در این مراکز پیش بینی و برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌ها، از این مؤسسات خواسته شده بود که بعد از عید سعید فطر نسبت به گندزدایی، ضدعفونی کردن و آماده سازی مراکز خود اقدام نمایند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: دستور العمل های لازم در زمینه ثبت نام دوره‌های آموزشی با توجه به شرایط کرونایی جامعه به این مؤسسات و خانه‌های قرآنی ابلاغ شده است.

حجت الاسلام پور شعبانعلی با اشاره به اینکه امروز فعالیت این مؤسسات و خانه‌های قرآنی با شرایط جدید آغاز شده است، افزود: به مسئولان این مؤسسات و خانه‌ها تأکید شده تا پروتکل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

وی به ثبت نام‌های انجام شده از علاقه مندان برای حضور در دوره‌های آموزشی اشاره کرد و ادامه داد: کلاس‌های این دوره‌ها از اول تیر ماه آغاز می‌شود و تعداد حاضران در این دوره بسته به فضای مرکز تعیین خواهد شد. در صورت کمبود فضا، کلاس‌ها باید در دو نوبت صبح و عصر برگزار شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه به برخی از شرایط آغاز به کار این مراکز و مؤسسات اشاره و تأکید کرد: مؤسسات و خانه‌های قرآنی باید برگزاری دوره‌های آموزشی خود را با تعداد محدود در یک فضای آموزشی و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی آغاز کنند.

پور شعبانعلی ادامه داد: انجام فعالیت‌های پژوهشی، تبلیغی ترویجی و مشاوره‌ای در مؤسسات دارای مجوز، با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده همه عوامل اجرایی و متعلمان از ماسک و دستکش بهداشتی و در دسترس بودن مواد ضدعفونی کننده در فضای آموزشی و ضدعفونی نمودن فضا و امکانات آموزشی بخشی از دستورالعمل‌هایی است که باید مورد توجه مسئولان مؤسسات و خانه‌های قرآنی قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه اولویت در برگزاری دوره‌های ناتمام قبلی و اتمام آنها طبق توافق بین تشکل‌ها و مخاطبان با نظارت آن اداره کل است، گفت: حضور افراد در تشکل‌ها حداکثر ۳ ساعت در روز بود و برگزاری محافل، اردوها و مراسم گروهی که متضمن تجمع افراد است ممنوع می‌باشد.

وی با اشاره به ممنوع بودن بازگشایی تشکل‌های قرآنی در شهرها و مناطق با وضعیت قرمز، افزود: پذیرش و آموزش خردسالان زیر ۷ سال و مخاطبان بالای ۵۵ سال ممنوع بوده و باید از ورود افراد بیمار و یا مشکوک به بیماری کرونا جلوگیری شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار