کد خبر : 72185
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۵۹

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:

بیش از ۴۵۰ برنامه هفته کتاب و کتابخوانی در گیلان برگزار می شود

بیش از ۴۵۰ برنامه هفته کتاب و کتابخوانی در گیلان برگزار می شود

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: همزمان با هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار بیش از ۴۵۰ برنامه در سطح استان برگزار می شود.

به گزارش گیلانستان، پریسا کرمی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های بیست و نهمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، اظهار کرد: اهمیت مقوله فرهنگ بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش کارشناسان میزان مطالعه افراد در ایام فراگیری کرونا افزایش یافته است، گفت: در مدت یک سال گذشته اقدامات و برنامه‌های بسیاری از سوی کتابخانه های عمومی گیلان انجام شده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان برگزاری محافل ادبی، نشست‌های رونمایی کتاب، تجلیل از پیشکسوتان عرصه کتاب، تجلیل از فعالین قرآنی، دانش آموزان برتر، نقد کتاب، دعوت از رزمندگان دفاع مقدس و رونمایی و اجرای طرح‌های ابتکاری برای سهولت دسترسی مردم به کتاب در زمان فراگیری بیماری، نظیر «کتاب دوخان»، «الو کتاب»، «لک لک کتاب» و «بالاکا کتاب» را بخشی از این برنامه‌ها اعلام کرد.

کرمی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود مشارکت گیلانی‌ها در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی افزایش یابد، گفت: در دوره گذشته حدود ۳۲ هزار گیلانی در این جشنواره شرکت کرده بودند.

وی در ادامه به اجرای بیش از ۴۵۰ برنامه فرهنگی ملی، استانی و شهرستانی در هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار در استان گیلان اشاره و اضافه کرد: این برنامه‌ها با محوریت معرفی و نقد و رونمایی کتاب، نشست‌ها و محافل ادبی به صورت مجازی و حضوری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره، محافل قرآنی برگزار می‌شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان ادامه داد: برگزاری مراسم کتاب و شعرخوانی ویژه نوجوانان در بوستان کتاب شهر رشت با همکاری مشترک محافل ادبی کودک و نوجوان و معین اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان و سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت نیز یکی دیگر از برنامه‌های شاخص این هفته است.

کرمی با اشاره به تجلیل و تکریم از کتابداران، کتابخوانان و فعالان حوزه کتاب، گفت: محفل استانی انس با قرآن کریم، دیدار با نویسندگان شاخص بومی استان، برگزاری نشست ویژه کتابخوانان حرفه‌ای نیز بخش دیگری از برنامه‌ها است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار